کد خبر 80218
۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
شهر قم به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد

پرشین خودرو: معاون امور زیربنایی شهردار قم گفت: این شهر به ۷ هزار پارکینگ خودرو نیاز دارد.

به گزارش  پرشین خودرو،  علیرضا قاری قرآن، در جلسه شامگاه یکشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وجود ۵ هزار پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: دو هزار پارکینگ زائر و دو هزار پارکینگ در صحن شرقی تعبیه شده که پارکینگ صحن شرقی بدون کیفیت است.

وی افزود: همچنین هزار واحد پارکینگ در دیگر نقاط شهر داریم که آن‌ها هم مانند صحن شرقی حرم مطهر فضاهای روباز و بدون کیفیت هستند.

معاون امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به جایابی نقاط مناسب باری پارکینگ گفت: ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر مغایر با اینکه هسته مرکزی نباید حمل و نقل شخصی وجود داشته باشد نیست چراکه مراکزی داریم در هسته مرکزی شهر که در هر صورت نیاز به پارکینگ دارند.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار پارکینگ نیاز شهر است که باید در قالب پارکینگ‌های با کیفیت و طبقاتی احداث شود.

معاون شهردار قم با اشاره به اینکه در بودجه سالیانه شهرداری این پارکینگ‌ها دیده شده و مورد تصویب قرار گرفته است افزود: در حال حاضر شهردار منطقه هفت برای احداث یک پارکینگ در خیابان دورشهر بر اساس بودجه و مطالعات مشاور پیش می‌رود.

وی با اشاره به نگرانی‌های اعضای شورای شهر قم درباره اجرایی نبودن ساخت پارکینگ در آن منطقه گفت: اگر شهرداری منطقه بتواند تملک کند اجرایی شدن آن پیچیده نیست.

رأی منفی به تملک پارکینگ

اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه شامگاه دوشنبه لایحه مجوز اعمال ماده ۹ برای تملک پارکینگ عمومی در خیابان دور شهر را تصویب نکردند.

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم معتقد بودند مطالعات کافی روی این پارکینگ صورت نگرفته و جانمایی درستی ندارد که موجب مشکل در اجرا خواهد شد.

این درحالی است که به گفته غلامرضا جانقربان، سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم، این نقطه در طرح تفصیلی شهر قم برای ایجاد یک پارکینگ عمومی دیده شده است و مطالعات کافی روی آن صورت گرفته است.

کد خبر 80218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha