سمنان هم به جرگه خودروسازان پیوست

کد مطلب 8115
۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
سمنان هم به جرگه خودروسازان پیوست
8115

پرشین خودرو: استاندار سمنان با اشاره به طرح ایجاد واحدهای تولید قطعات خودرو مرتبط با ایران خودرو گفت: مسوولان این استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد واحدهای مرتبط با صنعت خودرو حمایت می كنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس رهی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشكلات استقرار واحدهای مرتبط با ایران خودرو در استان سمنان گفت: بر اساس تفاهم نامه با ایران خودرو، استان متعهد به تامین 400 میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است. وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است تولید بدنه و مونتاژ خود رو در سمنان، تولید موتور در شاهرود، گیربكس در دامغان و اكسل در گرمسار (آرادان) انجام شود. وی با اشاره به برنامه انتخاب و معرفی سرمایه گذار برای این واحدها به ایران خودرو، از فرمانداران شهرهای مختلف استان سمنان خواست تا در این زمینه پیگیری كرده و روند اجرایی را تسریع بخشند. رهی گفت: در سایت سمنان تاكنون 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و این رقم تا سقف 100 میلیارد ریال خواهد رسید. استاندار سمنان گفت: برای ایجاد زیرساختها نظیر تامین آب، برق و گاز نیز پنج میلیارد ریال اعتبار توسط استان اختصاص یافته است. نماینده ایران خودرو در سمنان نیز در این نشست گزارشی از روند كار ارائه كرد و گفت: برای فعال شدن تولید خودرو در استان ابتدا باید خط مونتاژ در سمنان آماده شود. كاظم طحان افزود: سایت سمنان نیاز به 26 لیتر آب در ثانیه دارد كه باید با همكاری مسوولان تامین شود. فرمانداران شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده برای جلب سرمایه گذار بخش خصوصی ارائه كردند.
کد مطلب 8115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha