نبود حمایت دولتی مشکل قطعه ساز ایرانی/ صادرات ما صفر است

پرشین خودرو: چینی ها 20سال در صنعت قطعه سازی قدمت دارند و امروز رتبه سوم تولید قطعه جهان را به نام خود کرده اند اما ما هیچ حرفی در بازار صادراتی و تولیدی این صنعت نداریم زیرا حمایتی از ما نمی شود.

رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با ابراز امیدواری از ورود خودروسازان ایرانی به ساخت خودروهای روز دنیا گفت: متاسفانه هزینه تولید برای قطعه ساز ایرانی گران در می آید بنابراین رقابت بدون حمایت خودروساز در بازارهای جهانی برای ما مقدور نیست.
وی ادامه داد: قطعه سازان و خودروسازان خارجی نیز همین گله را از ما دارند و بارها اعلام کرده اند که قیمت تولید در ایران با کشورهای همسایه قابل قیاس نیست و نمی توانند روی این تولید سرمایه گذاری کنند.
رضایی تاکید کرد: 3 فاکتور تیراژ خودروها، تکنولوژی تولید و بالا بودن قیمت تمام شده موجب شده است که قطعه ساز ایرانی از رقابت با جهان و همسایگان خود باز بماند.
وی کاهش هزینه تولید را در اختیار قطعه ساز ندانست و افزود: ما تنها می توانیم بهره وری و کیفیت را تضمین کنیم و اینکه قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کند و یا تسهیلات ارزان تر شود را دولت باید پیگیری کند.
رییس انجمن قطعه سازان ایران با انتقاد از نبود ثبات در بازار ارز گفت: تمام آنالیزها و برنامه ریزی های ما بر اساس دلار 2800 تومانی بود اما مدتی است ما باید 4200 تومان برای خرید دلار هزینه کنیم و این یعنی یک نقطه ضعف در مقابل رقبای سایر کشورها.
وی خاطرنشان کرد: قطعه سازی یکی از صنایع استراتژیک ایران است که می تواند ارز آوری زیادی داشته باشد اما کسی به ما کمک نمی کند تا موانع را پشت سر بگذاریم.
 

کد خبر 84709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha