کد خبر 85859
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
اهواز شهری پر از ترافیک !

پرشین خودرو:اهواز یکی از شهرهای پر ترافیک ایران است که هر روز بر حجم تردد وسایل نقلیه در آن افزوده می‌شود چرا که این روزها داشتن خودرو برای شهروندان به یک نیاز مهم تبدیل شده به گونه ای که هر خانواده یک دستگاه یا بیشتر خودرو دارند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حال پرسشی که مطرح می شود این است که آیا همراه با افزایش وسایل نقلیه، سطح اهواز شهر بی نظم ترافیکیفرهنگ رانندگی هم در این شهر ارتقاء یافته است.
پلیس راهنمایی و رانندگی می گوید: ارتقاء فرهنگ در این حوزه را در اولویت برنامه های خود قرار داده اما به نظر می رسد فرهنگ سازی با توجه به شرایط اقلیمی و خاص استان خوزستان به برنامه ریزی و کار بیشتری نیاز دارد.
رییس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان اهواز، رعایت نکردن انضباط رانندگی در استان خوزستان به ویژه مرکز استان را تحت تاثیر عوامل بی شماری می داند.عواملی همچون هوای گرم و طاقت فرسا، فرسودگی و نقص فنی خودروها، جاده های غیر استاندارد و البته عدم توجه و تمرکز رانندگان به قوانین و علایم راهنمایی و رانندگی.
سرهنگ پیریایی می گوید: رانندگی در گرمای خوزستان باعث بی حوصلگی و پایین آمدن آستانه تحمل راننده می شود و رعایت اصول و مقررات رانندگی در این شرایط سخت تر است.او یکی از موانع مهم در راه رانندگی صحیح و کم خطر را نبود آموزش های به روز و لازم به رانندگان اعلام می کند.
علیرضا راننده ی باسابقه و قدیمی اهوازی که به گفته ی خودش در بیشتر خیابان ها و کوچه پس کوچه های این شهر رانندگی کرده معتقد است بیشتر خیابان های شهر خط کشی طولی ندارند و پر از دست انداز و موانع کلافه کننده است و با این وضع مجالی برای رانندگی درست به راننده نمی دهد، زیرا مدام باید با چرخاندن فرمان چاله ها را دور زد.
مرجان هم که به تازگی گواهی نامه رانندگی گرفته بر تاثیر نامطلوب جاده های غیر استاندارد و کیفیت نامناسب آسفالت خیابان ها تاکید می کند و می گوید: رانندگی در این مسیرها دقت زیادی لازم دارد.
پلیس راه یکی دیگر از علت های سنگینی و شلوغی ترافیک در معابر اهواز را خدمات نامناسب حمل و نقل عمومی اشاره اعلام می کند.
از نظر حکمت شهروند اهوازی هم این مطلب درست است.او معتقد است سرویس‌دهی نامناسب شرکت اتوبوسرانی با ماشین های فرسوده، بدون کولر و ایستگاه های اتوبوس در هم شکسته نمی تواند رغبت را در شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد کند و همچنان مردم استفاده از خودروی شخصی را بر استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند.این موضوع باعث افزایش خودروهای تک سرنشین در خیابانها می شود.
به کمبود پارکینگ در مناطق شلوغ و پرتردد شهر هم مطرح می شود.موضوعی که پلیس آن را بسیار مهم بر می شمارد و می گوید: کمبود پارکینگ های استاندارد و مناسب با سطح دسترسی آسان که خود علت دیگر شلوغی و بی نظمی خیابان های اهواز به شمار می رود، به شدت در این کلان شهر احساس می شود.بنابراین لازم است مسئولان هرچه سریعتر برای آن فکری بکنند زیرا نتیجه رسیدگی نکردن به این مسئله می شود پارک‌ دوبل های مکرر در زیر تابلوهای توقف ممنوع و در حاشیه خیابان ها است که در انتها سختی رفت و آمد رهگذاران را در پی دارد.
کاسبان دوره گرد و دست فروش های پرشمار که هر روز بر تعداشان در اهواز و شهرهای پرجمعیت استان اضافه می شود در پیاده روها و حتی بلوارهای اصلی آسوده خاطر به کاسبی مشغولند و از این نظر شاید بتوان گفت این اوضاع منحصر به فرد اهواز در سراسر کشور نیز در تبدیل شدن حاشیه خیابان ها به محل مزاحمت برای شهرندان و همچنین پاتوق رهگذران و گره های ترافیکی شریک هستند.
نقص فنی خودروها و کهنه بودن برخی علایم و نشانه ها در سطح شهر اهواز هم از دید پلیس پنهان نیست.آن ها تابش گرمای شدید را علت فرسایش و استهلاک زیاد وسایل نقلیه، تابلوها و تجهیزات راه می دانند.
همچنین کارشناسان ترافیک شهری معتقدند نهادینه کردن فرهنگ رانندگی از طریق گسترش امکانات بازدارنده نامحسوس مانند دوربین های کنترل سرعت در کاهش مشکلات کارساز است.
با همه اینها پلیس راهنمایی و رانندگی همچنان معتقد است بخش بزرگ بار تقویت فرهنگ ترافیکی بر دوش مردم است و آن ها هستند که در نهایت باید با احترام به قوانین سطح رانندگی خود را بالا ببرند.

کد خبر 85859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha