70 درصد قطعات خودروها را می توان داخلی سازی کرد

پرشین خودرو: بهانه تراشی برای انجام واردات به جای تولید در داخل، یک دسیسه است که برخی به آن دامن می زنند.

رضا هاشمی عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، ضمن بیان این مطلب گفت: برای ضربه زدن به تولید داخل شایعه کردند که خودرو در ایران با تیراژ کم تولید می شود و به همین دلیل نمی توان بومی سازی کرد اما؛ در جواب باید عرض کنم که این حرف غلطی است و افرادی که این حرف را می زنند پروسه بومی سازی را نمی دانند.
وی ادامه داد: برخی دوست ندارند چرخ های تولید در کشور به حرکت درآید و همیشه به دنبال وارد کردن هستند از این رو شایعه سازی می کنند که چون تیراژ فلان خودرو پایین است، نمی توان بومی سازی کرد. بنده عرض می کنم که حتی اگر 5 دستگاه از یک خودرو تولید شود می توان قطعات آن را تولید کرد و مرقون به صرفه هم خواهد بود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور تصریح کرد: برای ساخت قطعه اول باید با شرکت مادر به منظور راه های انتقال تکنولوژی مذاکره شود و این یعنی باید سرمایه گذاری جدید انجام شود. در فاز دوم باید به صورت CBU وارد کنیم و با افزایش فروش واردات به CKD تبدیل خواهد شد و در این مرحله مونتاژ رخ داده و تولید در داخل کلید می خورد.
هاشمی تاکید کرد: این مراحل تولید یک خودرو و بومی سازی قطعات آن در داخل است و به همین دلیل که شمادر ابتدا هزینه زیادی نخواهید کرد و بنده اعتقاد دارم که بومی سازی مرقون به صرفه است.

کد خبر 86209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha