جریمه سنگین مدیرعامل «لوتوس» به خاطر سرعت غیرمجاز!

پرشین خودرو: ژان مارک گالس، مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی لوتوس در روزهای اخیر به اتهام سرعت غیرمجاز اعمال قانون شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پایگاه خبری "تلگراف" بریتانیا، مدیر اجرایی 55 ساله کمپانی خودروسازی لوتوس هنگام تست یکی از آخرین مدل‌های این شرکت در بزرگراه A11 در نزدیکی شهر "نوریچ" انگلستان، به اتهام سرعت غیرمجاز متوقف و جریمه شده است.

طبق ادعای منابع خبری، سقف سرعت در بزرگراه A11 کمتر از 70 مایل بر ساعت، یعنی حدود 110 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، اما ژان مارک گالس قوانین را زیر پا گذاشته و هنگام تست یکی از آخرین محصولات این شرکت، با سرعت 102 مایل بر ساعت ( 164 کیلومتر بر ساعت ) در حال رانندگی بوده است که سرعت بالای آن توجه پلیس را به خود جلب کرده و باعث شده است تا اعمال قانون شود.

در بریتانیا، رانندگانی که از سقف تعیین شده سرعت بالاتر از 50 کیلومتر بر ساعت داشته باشند، معمولا 6 امتیاز منفی دریافت خواهند کرد و یا به مدت 56 روز امکان رانندگی نخواهند داشت، اما وکیل مدافع آقای "ژان مارک گاس" در دادگاه نوریج حاضر شده و بجای ثبت نمره منفی در سوابق وی، خواستار ممنوعت رانندگی او شده است که به تشخیص دادگاه نوریچ، تصمیم گرفته‌اند تا ژان مارک گالس را برای 30 روز محروم از رانندگی شود، هرچند علاوه بر محرومیت مدیرعامل کمپانی خودروسازی لوتوس از رانندگی، دادگاه نوریچ تست وسایل نقلیه لوتوس را نیز در بزرگراه A11 ممنوع کرده است.

هیچ توجیهی برای سرعت غیرمجاز وجود ندارد و عموما تست‌های سرعت در پیست‌های اختصاصی انجام می‌شود، اما آقای "ژان مارک گالس" خوش شانس بوده است که تنها به مدت 30 روز از رانندگی محروم شده است، زیرا وی پیش از این هم 5 نمره منفی در کارنامه خود داشته و اگر 6 نمره منفی دیگر دریافت می‌کرد، باعث می‌شد تا به مدت 12 ماه از رانندگی محروم شود.

در پایان جالب است بدانید که سال 2014 میلادی، آقای ژان مارک گالس به خاطر سرعت غیرمجاز 100 کیلومتر بر ساعت 5 نمره منفی جریمه شده و همچنین مجبور به پراخت جریمه 400 پوندی شده است.

کد خبر 89504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha