تلاش دولت و مجلس برای حفظ ظرفیت خودروسازی کشور

پرشین خودرو: چنانچه تا به امروز صنعت خودرو ایران با وجود نگاه افکار عمومی به این صنعت، دوام آورده، فقط به دلیل حمایت دائمی مجلس از خودروسازی کشور است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ، ضمن اشاره به جلسات مکرر مجلس در ارتباط با صنعت خودرو ، اظهار داشت : هم اکنون نیز کمیسیون صنایع و معادن جلسات مستمری را در خصوص حمایت از تولید داخل خصوصا خودروسازی به دلیل ارزش افزوده و ظرفیت بالای اشتغالی که در این صنعت وجود دارد، برگزار کرده است .

عبدالله رضیان با توجه به آخرین نشست این کمیسیون در خصوص صنعت خودرو، گفت : در نشستی که یکشنبه هفته گذشته با حضور خودروسازان بخش دولتی و خصوصی ، قطعه سازان و وزارت صنعت و معدن برگزار شد، مباحث زیادی در خصوص نحوه حمایت از خودروسازان در شرایط ارزی کشور و موضوع افزایش قیمت خودروها مطرح گردید.

وی افزود : جلسه بعدی کمیسیون صنایع در ارتباط با وضعیت خودروسازان و قیمت ها سه شنبه جاری با حضور وزیر صنعت و معدن خواهد بود تا تصمیماتی در حوزه قیمت خودرو اتخاذ شود.

وی همچنین به بازدیدهای مکرر اعضای کمیسیون صنایع مجلس از شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی در این مدت پرداخت و تصریح کرد : در این مدت بازدیدهای مستمری توسط اعضای کمیسیون صنایع از شرکتهای خودروسازی و قطعه سازی صورت گرفته است و خوشبختانه تصمیم گیری های خوبی در شرایطی که فشارهای زیادی به جهت حمایت از تولید داخل به وزارت صنعت و معدن وجود دارد ، صورت گرفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد : مسلما تمامی این تصمیمات در راستای این است که بتوانیم ظرفیت بسیار خوب خودروسازی در کشور را حفظ نماییم.
 

 

رضیان افزود : البته کمیسیون صنایع و دولت باید در این شرایط حمایت هایی از مصرف کننده و مشتریان در حوزه ارتقاء کیفی خودرو و قیمت ها داشته باشد به نحوی که هم تولیدکننده امکان ادامه فعالیت داشته باشد و از سویی نیز به مصرف کننده داخلی زیانی وارد نشود.

وی پیش بینی کرد : آینده صنعت خودرو ، آینده خوبی است در صورتی که بتوان ظرفیت های موجود را حفظ کرده و با نظارت دقیق در حوزه مدیریت ، هزینه تولید به خصوص در حوزه خودروسازان دولتی را کاهش داد .

وی همچنین با توجه به ظرفیت بالایی که در حوزه اشتغال در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد بر لزوم حفظ این ظرفیت تاکید کرد.

رضیان در ادامه خاطر نشان کرد : مجلس باید در کنار خودروسازان حضور داشته باشد تا بتوان به چنین شرایطی دست یافت ضمن اینکه نگاه اعضای کمیسیون صنایع بر این است که وزیر صنعت ، معدن و تجارت نقش بسیار مهمی در نحوه مدیریت شرکتهای خودروسازی دارد و باید نظارت دقیقی بر این حوزه داشته باشد تا مدیریت به نحو صحیحی اعمال شده و آسیبی به صنعت خودرو وارد نشود.

کد خبر 96229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha