کد خبر 129889
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
بدترین نقاط برای نگهداری خودرو!

یکی از ویژگی های مهم کشورهای غربی، اندازه گیری و نگه داشتن آمار است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، در سال های گذشته بارها به این سؤال پرداخته شده است که کدام ایالتها (استان ها) بدترین رانندگان را دارد. اما رویکرد این خبر کمی متفاوت است. در این خبر سؤال این است که کدام ایالت ها در آمریکا از لحاظ داشتن خودرو وضعیت بدتری دارند. و حاصل اندازه گیری ها و آمار گرفتن ها این شده است که از 50 ایالات در آمریکا بدترین آنها از لحاظ داشتن خودرو دو ایالات کالیفرنیا و هاوایی هستند.

پژوهشی که والت­ هاب WalletHub انجام داده عوامل خیلی زیادی را در نظر گرفته است. از جمله ترافیک های سنگین، کیفیت خیابان ها و جاده ها، هزینه های مالکیت خودرو، احتمال به سرقت رفتن خودرو و مواردی از این قبیل که باعث می شود، داشتن خودرو در عمل بسیار دشوارتر از حدی باشد که در تصور می گنجد. به بیان دقیق تر در پژوهش والت هاب، 31 متغیر برای امتیازدهی اندازه گیری شده است.

هر چند نتایج به دست آمده شگفت آور نیست اما به هر حال قابل توجه است. در جدول بدترین ایالت های آمریکا از لحاظ داشتن خودرو، 5 ایالت صدر جدول عبارتند از: کالیفرنیا، هاوایی، واشنگتن، مریلند،‌ و دلاور.

این نتیجه شاید در مورد هاوایی بیشتر از بقیه ایالت ها معنادار باشد. یک جزیره بسیار دورافتاده، با داشتن تعدادی معدود نمایندگی خدمات پس از فروش و تعمیرگاه، تعداد بسیار ناچیز جایگاه سوخت گیری، هزینه بالای تعمیرات، و بدتر از هم آمار بالای سرقت. اما شاید مهمتر از آن این است که دور تا دور این جزیره را اقیانوس پوشانده و مسافرت چندانی نمی توان با آن رفت.

 

خودرو



اما در مقایسه، ایالت کالیفرنیا با داشتن ویژگی های کاملاً منحصر به فرد مثل داشتن آب و هوای بسیار عالی، مملو بودن شهر از جایگاه های سوخت و تعمیرگاه عجیب است که مقام اول بدترین ایالت را به خود اختصاص داده است. شاید دلیل این نتیجه، ترافیک های سرسام آور و هزینه بسیار گزاف مالکیت خودرو است که بقیه عوامل را کمرگ کرده است. همچنین جاده های سواحل شرقی این ایالات بسیار خرابند و شاید بیشتر برای اسب سواری مناسب باشند.

شاید با خواندن متن تا به اینجا با خود بگویید از 5 تا ایالت بد نامبرده شده اما کدام ایالت ها از همه برای داشتن خودرو مناسب تر هستند؟ جواب این سؤال هم این است: تگزاس، ایندیانا، کارولینای شمالی، آیووا و تنسی.

جالب این است که هیچکدام از این ایالت ها در هیچیک از متغیرهای اندازه گیری شده هم اول نیستند اما در مجموع با احتساب 31 متغیر چنین نتیجه ای به دست آمده است. اما وزن این متغیرهای هم برابر نیست و واقعیت این است که اگر هزینه های تعمیر و نگهداری و قیمت بنزین مناسب باشد و راه ها و جاده ها هم هموار و بدون ترافیک باشد و احتمال به سرقت رفتن خودرو هم پایین باشد، آن ایالت مکان مناسب تری برای داشتن خودرو است.

کد خبر 129889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha