کد خبر 130305
۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
کیفی ترین خودروسازان جهان در سال 2021

مزدا در صدر جدول کیفی ترین خودروساز برای سال 2021 قرار گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، از شما این پرسش را مطرح کنید که «کدام خودروساز بهترین خودروساز دنیا است؟» درب جعبه ای را باز کرده اید که پر از خنزیر پنزیر است و تشخیص در بین این همه آشفتگی کار آسانی نیست. اصلاً چه طور می توانیم «بهترین» را تعریف کنیم؟ از لحاظ عملکرد (سرعت،‌ قدرت، شتاب)؟ از لحاظ کیفیت؟ از لحاظ راحتی؟ و اصلاً چه کسی صلاحیت دارد تصمیم بگیرد که بهترین خودرو کدام است؟ هواداران و دوست داران خودرو؟ مادر خانه؟ یا الگوریتم های کامپیوتری؟ خوب مرجعی وجود دارد که هر ساله این زحمت را به خود می دهد. کانزومرز ریپورتس Consumer Reports [گزارش های مصرف کننده] به زعم خودش همه خودروها را تست می کند و نظر می دهد. امسال هم می گوید که مزدا بهترین برند خودروسازی سال 2021 است.

تست کردن خودرو و نظر دادن در مورد آن چندان بی نقص نیست با این حال کانزومرز ریپورتس در این خصوص شهرتی برای خود کسب کرده است و از نظر ناظران و شاهدان، تعصب کمی به خرج می دهد و معیارهای زیادی برای تست خودرو دارد و به طور عمیق و کامل خودروها را بررسی می کند. در حقیقت فقط یک نفر نیست که خودرو را مرور و تست می کند. حداقل این را می دانیم که چهار عامل مهم در تست های کانزومرز ریپورتس مورد بررسی قرار می گیرند:

 

هوندا



تست جاده که 50 حوزه عملکردی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند
قابلیت اعتماد از قبل پیش بینی شده که اساس آن را مشکلاتی تشکیل می دهند که در 17 حوزه کیفی تعریف شده اند
اندازه گیری رضایت مشتری بر اساس نظر اعضای کانزومرز ریپورتس
استانداردهای ایمنی که باید در تمامی محصولات حضور داشته باشد نه فقط محصولات ممتاز

برای این تجزیه و تحلیل، کانزمرز ریپورتس حتی مسائل مربوط به محیط زیست و خودروهای سبز را هم لحاظ می کند. اما این همه از نحوه اندازه گیری و رتبه بندی صحبت شد اما اصل ماجرا یعنی نتایج این بررسی این است که بهترین ها از لحاظ کانزومرز ریپورتس در سال 2021 عبارتند از:

مزدا
ب ام و
سوبارو
پورشه
هوندا

جالب این است که ب ام و از سال 2020 تا 2021 موفق شده است 6 پله صعود کند. اما بدترین برندها از لحاظ این مطالعه عبارتند از: [توجه داشته باشید که مقام اول در این فهرست یعنی بدترین]

آلفارمئو
لندرور
میتسوبیشی
جیپ
لینکلن

بازنده ترین برند در این جدول جنسیس از هیوندایی کُره جنوبی است که از سال 2020 تا 2021 با سقوط 13 پله ای است که به مقام پانزدهم تنزل کرده است. لازم به ذکر است که امتیازهای جنسیس در بخش تست جاده بسیار بی نظیر و عالی بوده اما در مجموع به خاطر فراخوان های اخیر لطمه زیادی به اعتبار آن وارد شده است.



منبع: سایپانیوز

کد خبر 130305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha