شورای رقابت، نرخ پایه خودرو در بورس را تعیین می‌ کند

پس از بحث‌های فراوان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم که شورای رقابت قیمت پایه خودرو در بورس را تعیین کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورت حذف شورای رقابت، در یک جای دیگر از طرح تحول صنعت خودرو که حضور شورای رقابت پیش بینی شده و مورد تصویب شورای نگهبان قرار گرفته است و جزو موارد ایرادی محسوب نمی‌شود که قابل اصلاح باشد، طرح به مشکل می ‌خورد.

وی گفت: در واقع شورای نگهبان به بخشی از این طرح که حضور شورای رقابت پیش بینی شده بود، ایراد نگرفته بود از این رو نمی‌توانستیم دخل و تصرفی کنیم؛ ماده چهار(عرضه خودرو در بورس) هم به تبع آن بخش از طرح، رأی به حفظ شورای رقابت داد.

فیروزی افزود: بنابراین شورای رقابت وظیفه تعیین نرخ پایه برای خودرو به منظور عرضه در بورس را خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: بحثی در خصوص متولی تعیین قیمت پایه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت گرفت؛ نظر برخی از اعضای کمیسیون این بود که با توجه به اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت برخی از کالاها را در کشور تعیین می‌کند، قیمت پایه خودرو در بورس را نیز تعیین کند. همچنین نظر برخی از اعضا نیز بر حذف شورای رقابت از فرایند تعیین قیمت پایه بود.

فیروزی خاطرنشان کرد: در این بین چند روز پیش یک اشتباهی در برخی از رسانه‌ها صورت گرفت و خبری به اشتباه مبنی بر حذف شورای رقابت از فرایند قیمت گذاری خودرو نقل شد؛ در حالی که فقط مذاکرات کمیسیون این بود که شورای رقابت حذف شود و چیزی در این خصوص تصویب نشد.

کد خبر 130341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha