کد خبر 131500
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
روند بازار خودرو رو به کدام سمت است؟

این روزها، بازار خودرو سرگردان است و دغدغه اصلی مشتریان این است که این بازار به کدام سمت می رود؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خبر پیشرفت مذاکرات هسته ای از یک سو این امید را ایجاد می کند که شاید به زودی شرایط تغییر کند و با انجام توافق هم از قیمت ها کاسته شود و هم عرضه خودروها و حتی مدل های جدید افزایش یابد ، اما از سوی دیگر حرف های مسئولان نشان می دهد که هزینه خودروسازان مدام در حال افزایش بوده و هست و چاره ای جز افزایش قیمت خودروها نیست!

اگرچه دولت تلاش می کند تا قبل از انتخابات و برای نشان دادن ثبات نسبی به هر قیمتی شده این افزایش قیمت ها را به تعویق بیاندازد، اما در نهایت این اتفاق خواهد افتاد چراکه ادامه راه برای خودروسازانی که در حال حاضر نیز ضررهای زیادی از برخی قیمت گذاری ها متحمل شده اند غیر ممکن است.

اما سوی دیگر این ماجرا مصرف کنندگانی هستند که از هر افزایش قیمتی متضرر می شوند و ناراضی و باید قبول کرد که انصافا حق دارند و باید فکری به حال مصرف کننده و به خصوص قشر متوسط جامعه کرد تا خرید خودرو برای آنها به رویا تبدیل نشود.

 

خط تولید خودرو

متاسفانه باید گفت هزینه های تولید در ایران به دلیل برخی مشکلات مدیریتی، ساختارهای فرسوده، تحریم ها و مشکلات بانکی و حمل و نقل و بحث قیمت دلار و کمبود آن روز به روز افزایش می یابد، و امروز گرانی به حقیقتی تلخ برای جامعه ما هتبدیل شده است و نه تنها در خودرو بلکه در مایحتاج اصلی و معیشتی مردم نیز حس می شود.

چنانچه تحریم ها هم برداشته شود آن قدر مشکلات داخلی داریم که انتظار معجزه نمی رود و خوشبینانه ترین حالت این است که دلار روی قیمت فعلی و یا با اندک نوسانی کمتر باقی بماند اما از سویی دیگر با تورم سالانه اقتصادی باید دست و پنجه نرم کنیم.

به نظر می رسد با توجه به قرارداد عمیق همکاری میان ایران و چین به عنوان یک حرکت استراتژیک، خودروسازان این کشور نقش اصلی را در آینده تولید و بازار ایران داشته باشند و خودروسازان غربی – ژاپنی و کره ای که بازار را برای بار دوم ترک کرده بودند این بار خیلی راحت سر سفره بازار ایران نتوانند بیایند و قوانین سخت گیرانه تری برای آنها وضع شود.

هر آنچه هست شاید در بهترین شرایط همین قیمت های فعلی بازار خودرو کشور حفظ شود و انتظار کاهش محسوسی در قیمتها نیست چراکه مرور تاریخ هم این را نشان داده است.

کد خبر 131500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha