انتقاد مدیرعامل آمیکو از اعمال مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد

مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو با انتقاد از اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت های مستقر در مناطق آزاد تجاری، این مهم را یکی از عوامل افزایش قیمت محصولات این شرکت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اواخر فروردین ماه سال جاری و با تصویب مجلس شورای اسلامی، مناطق آزاد تجاری-صنعتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند.

به گفته معاون سازمان امور مالیاتی کشور و به موجب بند (ت) تبصره (6) قانون بودجه سال 1400 کل کشور از امسال مناطق آزاد تجاری-صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود. براین اساس ضرورت دارد فعالان اقتصادی مناطق یادشده که حائز هر یک از شرایط فراخوان های هشت‌گانه موضوع ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشند، نسبت به ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای سایر مقررات موضوع این قانون از جمله صدور صورتحساب، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و ... اقدام کنند.

با وجود گذشت کمی بیش از یک ماه از ابلاغ و لازم الاجرا شدن این مصوبه، نخستین تاثیرات آن بر صنعت خودرو مشخص شده است و حالا یکی از خودروسازان تجاری ناچار به افزایش قیمت 9 درصدی محصولات تولیدی این شرکت شده است.

شهرام فداکار مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با تایید این مطلب، گفت: با اجرا و ابلاغ مصوبه اعمال مالیات بر شرکت های مستقر در مناطق آزاد تجاری، نخستین آثار آن بر قیمت خودروهای تجاری نمود پیدا کرده است.

 

فداکار



وی این افزایش را رقمی در حدود 9 درصد اعلام کرد و افزود: در شرایطی که صنعت خودرو با افزایش قیمت مواد اولیه، فولاد و سایر هزینه ها دست به گریبان است این مصوبه تبدیل به عاملی برای افزایش قیمت محصولات حوزه کار و تجاری شده است.

 

آسنا



مدیرعامل آمیکو تصریح کرد: در شرایط فعلی که ناوگان خودروهای حوزه حمل و نقل کشور با فرسودگی شدید مواجه است افزایش 9 درصدی قیمت محصولات تجاری می تواند به بغرنج تر شدن این شرایط منجر شود چرا که شرایط قیمت ها در سال اخیر به صورتی بوده است که توان متقاضیان به اندازه کافی کاهش پیدا کرده و بازار دیگر توان تحمل افزایش قیمت بیش از این را ندارد.

شهرام فداکار در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت 9 درصدی برای پیکاپ آسنا و کامیون های ارس خودرو دیزل (آمیکو) که در منطقه تجاری ارس تولید می شود پس از اعلام مصوبه اعمال مالیات، اعمال شده است.

کد خبر 132119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha