چرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به صنعت خودرو ورود نمی کنند؟

زمان اندکی به برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال جاری باقی مانده است و هفت نامزد این دوره، تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده اند اما نکته ای که تا امروز جلب توجه می کند عدم پرداختن نامزدهای انتخبات سیزدهم به مباحث مهمی چون صنعت و بازار خودرو است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت و بازار خودرو در یکی دو سال گذشته در کنار مباحثی چون بورس از مهمترین دغدغه های اقتصادی کشور بوده است.

مشکلاتی نظیر قیمت گذاری دستوری، کمبود مواد اولیه، نابسامانی در قیمت فولاد، نوسانات شدید نرخ ارز، مشکلات پرشمار قطعه سازان و مطالبات فعالان صنعت قطعه سازی از خودروسازان در کنار ممنوعیت واردات خودرو از جمله مواردی است که انتظار می رود تا با توجه به گستردگی آن در سطح جامعه حداقل جایی در سخنرانی های تیلیغاتی هفت نامزد ریاست جمهوری داشته باشد.

اما آنچه تا به این لحظه مشخص شده است، کاندیداهای ریاست جمهوری هیچ برنامه ای برای صنعت خودرو و قطعه سازی نداشته یا اهمیت آن را به اندازه ای ندیده اند که در این باره سخن بگویند.

دلیل این مسئله را در گفت و گو با یکی از کارشناسان بازار خودرو جویا شدیم.

علی شکوهی، به خبرنگار پرشین خودرو گفت: مهمترین دلیلی که نامزدهای ریاست جمهوری تا به امروز در خصوص صنعت خودرو اظهار نظری ندشتند را باید در جذابیت های تبلیغاتی صنعت خودرو جستجو کنیم.

این فعال بازار خودرو افزود: واقعیت این است که نامزدهای ریاست جمهوری در پی مسائلی هستند که از جذابیت تبلیغاتی بالایی برخوردار باشد تا بتوانند با مانور روی این مسائل توجه عمومی بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

وی اظهار داشت: صنعت خودرو در میان مباحثی همچون بورس، یارانه و نرخ ارز از درجه اهمیت کمتری برای عموم جامعه برخوردار است لذا طبیعی است که کاندیداهای تایید صلاحیت شده به این موضوع ورود نکنند.

 

 نامزدهای انتخایات ریاست جمهوری، علی شکوهی


شکوهی ادامه داد: هر چند اهمیت کمتر صنعت و بازار خودرو نسبت به مواردی همچون بورس و نرخ ارز و ... اصلی ترین دلیل مغفول ماندن این امر در تبلیغات ریاست جمهوری بوده، اما تخصصی بودن صنعت خودرو عاملی است که هفت نامزد ریاست جمهوری را وادار خواهد کرد هر چند به صورت گذرا و کوتاه اما در نهایت به مشکلات این صنعت ورود کنند که انتظار می رود در مناظرات تلویزیونی این اتفاق را شاهد باشیم.

این کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت صنعت خودرو در سال جاری نیز متذکر شد: در وهله نخست، دولت روحانی تا مردادماه بر سر کار خواهد بود و پس از آن نیز تا استقرار دولت جدید و جابجایی معمول و مرسوم در تغییر دولت ها نمی توانیم انتظار هیچ اتفاق خاصی را داشته باشیم و وضعیت به همین منوال خواهد بود.

شکوهی تصریح کرد: در سوی دیگر مشکل عمده صنعت خودرو مربوط به برجام خواهد بود چرا که هم اکنون بسیاری از همکاری های خارجی صنعت خودرو ایران از جمله همکاری با خودروسازان چینی حاضر در ایران معطل نتایج مذاکرات برجام است و تا زمانی که نتایج مذاکرات مشخص نشود نمی توانیم انتظار گشایش خاصی داشته باشیم.

این فعال بازار خودرو در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشت خودروسازان فرانسوی با وجود جو منفی علیه آنان بین برخی سیاسیون و مردم عادی، خاطرنشان کرد: اصولا ما ایرانیان افراد خوش استقبالی هستیم و در صورتی که فرانسوی ها تمایل به بازگشت داشته باشند دست رد به سینه آنها نخواهیم زد.


خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 132138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha