کد خبر 132442
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
رشد سالانه 40 درصدی خودروهای NEV در چین

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین (CAAM) روز جمعه پیش بینی کرد فروش خودروهای انرژی جدید (NEV) طی ۵ سال آینده هر سال بیش از ۴۰ درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، یک مقام ارشد انجمن تولیدکنندگان خودروی چین (CAAM) روز جمعه اعلام کرد که این انجمن پیش بینی می کند فروش خودروهای انرژی جدید (NEV) طی 5 سال آینده هر سال بیش از 40 درصد رشد خواهد کرد.

فو بینگ فنگ، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان خودروی چین، این اظهارات را در کنفرانسی که توسط همین نهاد صنعتی در شانگهای برگزار شد، بیان کرد.

به گفته فو، انجمن تولیدکنندگان خودروی چین پیش بینی می کند که فروش خودروهای انرژی جدید یا NEV ها، از جمله وسایل نقلیه برقی دارای باتری، پلاگین هیبریدی و سلولهای سوختی هیدروژنی، به 1.9 میلیون دستگاه در سال جاری و 2.7 میلیون دستگاه در سال 2022 خواهد رسید.

 

انرژی



سازندگان خودروهای انرژی جدید، مانند شرکت های Tesla، Nio،Xpeng و BYD ، با تشویق دولت چین برای کاهش آلایندگی، در حال گسترش ظرفیت تولید خود هستند.

وان گانگ، یک مشاور عالی رتبه دولت چین در زمینه سیاست های صنعتی که اغلب در رسانه های این کشور از او به عنوان "پدر خودروی انرژی" یاد می شود، طی اظهاراتی در همین کنفرانس گفت: دولت می تواند معافیت مالیاتی برای خرید خودروهای انرژی جدید را برای حمایت از توسعه این بخش ، فراتر از سال 2022 تمدید کند.

بر اساس این گزارش، سهام شرکتهای وابسته به NEV چین پس از این پیش بینی افزایش یافت.


منبع: تسنیم

کد خبر 132442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha