جولان چینی 2 ستاره در قامت ایتالیایی با کیفیت!

چند صباحی می شود که شرکت های خودروسازی چینی با اتکا به اعتبار برخی برندهای ورشکت شده اروپایی و استفاده از اسم و رسم آن ها سعی می کنند تا کیفیت اروپایی را با صنعت چینی ترکیب کنند و با این روش پله های ترقی را با سرعت بیشتری بپیمایند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سال های گذشته خرید شرکت های نامدار اروپایی که به دلایل مالی در شرف تعطیلی قرار داشتند از سوی خودروسازان چینی، بهترین گزینه بوده است تا بتوانند با اعتباری که از پیش به دست آمده پله های نردبان پیشرفت در صنعت خودرو را دو تا یکی بالا بروند.

در این میان نمونه هایی مانند ام جی وجود داشته که تجربه موفقیت آمیزی برای خودروسازی نوپای چین بوده است و همین موفقیت شرکت های نوپا را برای قدم گذاردن در این مسیر مصمم تر کرده است.

از این نکته نیز نباید غافل شد که خودروسازان چینی همیشه از این حربه استفاده نمی کنند و بسیاری از آنها با تشکیل جوینت ونچر با شرکت های نامدار اروپایی و آمریکایی به تولید خودرو مشغول هستند و اتفاقا توانسته اند تا سهم بازار مناسبی نیز نسبت به زمان فعالیت خود در بازار خودرو کسب کنند.

اما خودروسازانی که با استفاده از این حربه معمولا وارد ایران می شوند از جمله خودروسازان دست چندمی هستند که حتی در خود چین نیز نتوانسته اند موفقیت چشمگیری کسب کنند و تلاش می کنند تا دوره آزمایشی تولید خودرو و کسب تجربه را در بازارهایی نظیر ایران به دست آورند چراکه شرکت هایی نظیر بی وای دی و ام جی که اتفاقا از جمله موفق ترین خودروسازان چینی هستند به واسطه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور قادر به ادامه حیات طولانی در کشور ما نیستند.

در این شرایط خودروسازانی نظیر SWM با هدف کسب تجربه با استفاده از روشی که در سطور بالا به آن اشاره شد مشغول فعالیت در ایران هستند.

 

سیف خودرو



به طور مثال یک محصول این شرکت در بازار ایران که اتفاقا تلاش بسیاری برای معرفی خود به عنوان یک خودروی با کیفیت ایتالیایی داشت نمونه خوبی محسوب می شود تا ببینیم این خودروسازان نوپا چه چیزی در چنته دارند.

در ابتدا باید بدانید که چرا برند SWM مدعی کیفیت و طراحی ایتالیایی در محصولات خود است.

این شرکت چینی در ابتدا با خرید یک برند موتورسیکلت سازی ایتالیایی وارد عرصه تولید خودرو شد و به همین دلیل با ادعای بهره مندی از کیفیت و طراحی ایتالیایی تبلیغات خود برای فروش خودرو در بازار خودرو ایران را آغاز کرد و اتفاقا آنچه در تبلیغات جلب توجه می کرد همان اتکا به ایتالیایی بودن خودرو بوده است.

آیا این خودرو از نظر کیفی در سطح کیفی محصولات ایتالیایی قرار دارد؟


برای پاسخ این سوال بهتر است به نتایج آزمون کیفی این خودرو در مرکز آزمون های خودرویی چین موسوم به CNCAP مراجعه کنیم.

بد نیست بدانید که شرکت CNCAP نسخه چینی از موسسه نامدار EURONCAP است که به تست خودروهای چینی می پردازد و اتفاقا در بخشش ستاره به خودروهای چینی اصلا خساست به خرج نمی دهد.

SWM G01 در این آزمون چه نتایجی کسب کرده است؟


بر اساس اطلاعاتی که در رسانه های چینی منتشر شده است این خودرو در آزمون های CNCAP تنها موفق شده است تا دو ستاره را به خود اختصاص دهد که در میان خودروهای چینی اصیل نیز کیفیت پایینی محسوب می شود چه برسد به خودرویی دو رگه از سرزمین اژدها و چکمه.

 

سیف خودرو



البته SWM G01 در آزمون های کیفی نیز که در ایران و توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می شود هم وضعیت بهتری نسبت به شرکت CNCAP نداشته است.

SWM G01 در آزمون های کیفی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران(ISQI) تنها سه ستاره کسب کرده در حالی که کوییک به عنوان اقتصادی ترین خودروی تولید داخل و یکی از جانشینان پراید چهار ستاره کیفی را در این آزمون به دست آورده است.

هر چند این خودرو از نظر کیفی از خودروی کوییک یک ستاره کمتر کسب کرده است اما باید اذعان کنیم که کابینی پر از آپشن را در اختیار خریداران خودرو قرار می دهد.

کد خبر 132090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha