پیش‌بینی ضرر ۲۱۰ میلیارد دلاری خودروسازان در سال ۲۰۲۱

شرکت مشاوره ای آلیکس پارتنرز Alixpartners پیش بینی کرد که خودروسازان جهان امسال ۲۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل اختلال در زنجیره تامین از دست خواهند داد که این رقم تقریباً دو برابر پیش بینی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت مشاوره ای آلیکس پارتنرز Alixpartners روز پنجشنبه پیش بینی کرد که خودروسازان جهان امسال 210 میلیارد دلار از درآمد خود را به دلیل اختلال در زنجیره تامین از دست خواهند داد که این رقم تقریباً دو برابر پیش بینی قبلی این شرکت محسوب می‌شود.

این شرکت در پیش بینی جدید خود اعلام کرد که کمبود تراشه تنها بخشی از مشکل زنجیره تامین است. قیمت های بالا و عرضه محدود کالاهایی مانند فولاد و رزین پلاستیک باعث افزایش هزینه ها شده و خودروسازان را مجبور به محدود کردن تولید می کند.

بر اساس این پیش بینی، خودروسازان در مسیری حرکت می کنند که احتمالاً تولید 7.7 میلیون دستگاه را در سال 2021 از دست خواهند داد. شرکت آلیکس پارتنرز به خودروسازان در زمینه زنجیره تامین و سایر مسائل هشدار داد.

پیش از این در ماه مه، این شرکت پیش بینی کرده بود که خودروسازان جهانی 110 میلیارد دلار از درآمد خود را از دست خواهند داد و 3.9 میلیون خودرو از برنامه تولید خود در سال جاری عقب خواهند ماند.

این پیش بینی جدید در شرایطی مطرح می شود که خودروسازان و تولیدکنندگان کامیون های تجاری هشدار داده اند برخلاف چیزی که مدیران این صنعت امیدوار بودند، مشکلات کمبود تراشه و افزایش قیمت کالاها در ماه های پایانی سال 2021 کاهش نخواهد یافت.

هفته گذشته مؤسسه آی اچ اس مارکت IHS Markit نیز چشم انداز تولید جهانی صنعت خودرو خود را برای سالهای 2021 و 2022 کاهش داد.

منابع تولید تراشه در چند ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا در مالزی به شدت آسیب دیده است، که این امر تولید عرضه کنندگان مهم را با مشکل مواجه کرده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 134429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha