تولید روزانه 10 تارا اتوماتیک در ایران خودرو + فیلم

خط تولید خودروی تارا اتوماتیک با تیراژ تولید روزانه 10 دستگاه و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مدیران ارشد ایران خودرو افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، «سیدرضا فاطمی امین» در آیین افتتاح خط تولید خودروی تارا اتوماتیک گفت: سال آینده تولیدخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد و قرعه‌کشی محلی از اعراب نداشته باشد.

فاطمی امین ادامه‌ داد: برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت‌ها کاهش یابد و این مهم تا پایان سال ملموس خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا پایان سال دست‌کم ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد، همچنین تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه‌کشی نخواهیم داشت.

 

تفاوت های تارا اتومات و تارا دنده دستی در یک نگاه



فاطمی امین افزود: امسال امکان صادرات وجود داشت اما به دلیل نیاز داخل از خودروسازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می‌توانند قطعات خودرو صادر کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن دیگر سایت‌ها هستیم و در ماه‌های آتی خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص واردات خودرو، تصریح‌کرد: واردات خودرو در مجموع می‌تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به دلیل اینکه تعادل ارزی کشور به هم می‌ریزد، مناسب نیست.

در این مراسم علاوه بر وزیر صنعت، معاون امور صنایع وزارتخانه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان خودرو حضور داشتند.

فرشاد مقیمی نیز در مراسم تولید انبوه خودرو تارا گفت: در اجرای طرح تولید خودرو تارا ۱۳۹ سازنده داخلی و ۱۲ سازنده خارجی با ما همکاری کردند.

وی افزود: تارا نخستین خودرویی است که استانداردهای ۸۵ گانه را پاس می کند و ما نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن ۴ ستاره کیفی را برای این خودرو اخذ کردیم.

مقیمی همچنین با اشاره به توسعه خودرو کا ۱۲۵در نتیجه افزایش سهم تقاضای محصولات نیم شاسی گفت: قوای محرکه این خودرو داخلی است اما تاکید ما بر توسعه متوازن در صنایع پایین دستی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ۶۷ درصد وابستگی ما در صنعت خودروسازی مربوط به مواد اولیه و قطعات الکترونیکی است از این رو انتظار داریم در داخل به این حوزه ها ورود شود به طور نمونه امروز ورق‌های خاص صنعت خودرو را وارد می کنیم زیرا قابلیت تولید آن در داخل نیست.

وی ادامه داد: وظیفه ما استفاده از ظرفیت های ساخت قطعات الکترونیکی در داخل کشور است ما حاضریم نیازمندی‌ها و نقشه راه خود را اعلام و در اختیار سازندگان داخلی قرار دهیم تا زمانی که به محصول نهایی می رسیم به خارج از کشور وابستگی نداشته باشیم.

مقیمی گفت: از آنجا که قیمت تمام شده خودرو تارا از سوی شورای رقابت اعلام نشده است نمی‌توانیم این خودرو را به دست مشتری برسانیم بنابراین برای هر خودرو تارا ماهانه باید ۴ میلیون تومان خسارت دیرکرد پرداخت کنیم.

یادآور می شود، این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) است و در ساخت بدنه آن از ورق‌های با ایمنی بالا استفاده شده است.

مهمترین ویژگی های تارا، پاس کردن استانداردهای ۸۵‌گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.

در ادامه می توانید ویدئوی کوتاهی از این خط تولید را ببینید

 





 

کد خبر 134905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha