خودروسازان به رغم وعده خود، نتوانستند خودرو‌های دپویی را کاهش دهند

شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ ‎کدام از دو شرکت خودروسازی داخلی نتوانستند مبادرت به کاهش خودرو‌های دپو شده خود کنند.

به گزارش پرشین خودرو، اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور، با اعلام این خبر اظهار داشت: خودروسازان علت انباشت خودرو‌ها و کسری قطعات خودرو را مشکل تأمین نقدینگی و قطعه‌ سازان هم قیمت ‌گذاری دستوری را مطرح کردند.

وی اضافه کرد: ۲۹ شهریورماه امسال جلسه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان، قطعه‌سازان بزرگ کشور و سایر دستگاه‌های تأثیرگذار از جمله بانک مرکزی، گمرک ایران، سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد در خصوص بررسی علت دپو خودرو‌های تولیدی برگزار شد و مشکل چالش انباشته شدن خودرو‌ها در پارکینگ هر دو شرکت خودروسازی مورد بررسی قرار گرفت.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه خودروسازان در آن زمان برای جمع‌آوری خودرو‌های کف پارکینگ اعلام آمادگی کردند، متذکر شد: مدیرعامل ایران ‌خودرو اعلام کرد ببش از ۹۰ هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به ۶۰ هزار دستگاه خودرو برساند و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد ۵۳ هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچکدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودور‌های دپو شده خود کنند.

میرمحمدی بیان کرد: خودروسازان با توجه به مشکلاتی که دارند، به دنبال اعمال بهره افزایش قیمت هستند و قرار است با افزایش تولید، موجبات کاهش قیمت فراهم شود.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مشکل عمده خودروسازان، وارد کردن قطعات الکترونیکی بوده است، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی به ابعاد و عرصه‌های مختلفی در این زمینه ورود کرده است.

کد خبر 135470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha