امارات در پی جذب قطعه سازان ایرانی با پیشنهادات اغواکننده

یک مدیر صنعت خودرو با انتشار توییتی نسبت به تکرار تجربه تلخ فرار سرمایه ایرانیان به ترکیه و گرجستان و این ‌بار به امارات هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سال های گذشته به واسطه شرایط بی‌ثبات اقتصادی کشور و تحریم های اقتصادی تحمیل شده بر صنایع ایرانی، برخی کشورهای همسایه ایران موفق به جذب سرمایه ایرانیان شده اند.

در حالی که هیچ وقت آمار دقیقی از این فرار سرمایه اعلام نشده است اما ارقامی که هر چند وقت یکبار از سوی ترکیه اعلام می‌شود نشان می‌دهد که میزان خروج سرمایه از کشور و ورود ایرانیان به بازار مسکن ترکیه بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است.

متاسفانه در سال های گذشته این موضوع به کرات اتفاق افتاده است و سرمایه هایی که می توانست به آبادانی ایران منجر شود وارد اقتصاد کشورهای همسایه شد، یکبار ترکیه به بهانه مسکن و ارائه تابعیت یکبار گرجستان و گویا این چرخه همچنان ادامه دارد.

در این میان امارات که یک بار طعم شکوفایی اقتصادی با سرمایه های ایرانی را در دهه های پیشین چشیده است، دوباره دست به کار شده و این بار حربه ای جدید برای جذب صنعتگران ایرانی دارد.

امارات متحده عربی این بار و با فراگیر شدن صنعت خودروهای برقی در شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس در پی جذب قطعه سازان ایرانی برآمده و همین موضوع موجب اعلام هشدار از سوی یکی از مدیران صنعت خودرو کشور شده است.

بر اساس هشدار این فعال صنعت خودرو، پیشنهاد وام 10 ساله با بهره یک درصدی و ارائه زمین و مشوق های دیگر، حربه ای است که این بار امارات به واسطه آن در پی جذب قطعه سازان ایرانی است.

 

توییت مدیر ارشد صنعت خودرو



لازم است تا مسئولان و مدیران ارشد کشور نسبت به این اتفاق با هوشیاری بیشتری برخورد کنند چرا که به هیچ عنوان نمی‌توان سرمایه گذاران را مجبور به نگهداری سرمایه در جایی کرد که امنیت آن متزلزل است و هر روز به بهانه ای، نرخ ها تغییرات بنیادین را تجربه می‌کند.

از قدیم می‌گویند که پول ترسو است و متاسفانه این موضوع را همسایه های ما بهتر از تصمیم گیران ارشد کشور درک کرده اند و به همین واسطه هر چند سال یکبار با وعده های اغواکننده، سرمایه های ایرانی را جذب و اقتصاد خود را بازسازی می‌کنند و متاسفانه در این میان آنچه نابود می‌شود سرمایه بسیاری از ایرانیان است که فریب این وعده ها را خوردند همانطور که امروز اخبار ناگواری از ترکیه و گرجستان به گوش می‌رسد.

کد خبر 137535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha