برنامه وزارت صمت برای سامان دادن به قطعه سازان و تعمیرکاران خودرو

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت، گفت: به دنبال ارزیابی و رتبه‌بندی تأمین کنندگان داخلی هستیم و این موضوع بسیار مهم است زیرا بازار باید شفاف و پایدار باشد تا بتواند در مواجهه با تنش‌های احتمالی آینده، حفظ شود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدمهدی برادران افزود: قطعه سازان نیز باید بتواند اعتماد مردم را به خود جلب کنند و مجموعه اقدامات انجام‌شده در افکار سنجی مردم خود را نشان دهد.

مردم باید به قطعه سازان داخلی اعتماد کنند

وی با بیان این‌که مردم باید به قطعه سازان داخلی اعتماد کنند، تصریح کرد: مردم باید نتایج مثبت کارها را احساس کنند تا بازار شاهد بهبود جایگاه لوازم‌یدکی ایرانی باشد و در این حوزه اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت بیان کرد: احیای نمایندگی‌های خدمات پس از فروش لوازم‌یدکی خارجی نیز در دستور کار است، این موضوع در دفتر خدمات فنی و مهندسی در زیرمجموعه معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، پیگیری می‌شود.

درخواست از اتحادیه‌ها برای ساماندهی اصناف بدون مجوز با همراهی مدیریت شهری

برادران بابیان این‌که بیش از شش هزار واحد صنفی بدون مجوز داریم، اعلام کرد: این موضوع کار را برای نظارت بر این واحدها و قانونمند کردن بازار سخت کرده است، بنابراین اتحادیه‌ها با همراهی مدیریت شهری سریع‌تر برای ساماندهی مجموعه اصناف و واحدهای بدون مجوز وارد عمل شوند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: در مراحل بعدی از شهرداری تهران و سایر کلان‌شهرها برای ساماندهی انبارها و واحدهای صنفی بدون مجوز و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان دعوت خواهیم کرد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت: واحدهای تولیدی لوازم‌یدکی خودرو هرچه زودتر شناسه رهگیری دریافت کنند

همچنین علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز در پایان این نشست و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: علاوه بر باتری و کمک‌فنر، ۵۳ قلم کالای دیگر حوزه لوازم‌یدکی خودرو باید هرچه زودتر برای دریافت کد رهگیری اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

حمایت از فرآیند دریافت کد رهگیری توسط توزیع‌کنندگان سازمان‌یافته

وی در ادامه یادآور شد: به انجام فرآیند دریافت کد رهگیری توسط توزیع‌کنندگانی که به‌صورت سازمان‌یافته عمل می‌کنند (تولیدکنندگان بزرگ لوازم‌یدکی، خودروسازان و یا فروشگاه‌های اینترنتی) کمک می‌کنیم و مجوزهای لازم را برای موضوعاتی مانند خدمات پس از فروش، گارانتی و... به آن‌ها می‌دهیم.

حمایت از سرمایه‌گذاری برای توزیع قطعات و زنجیره کردن خدمات تعمیر

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: از سرمایه‌گذاری برای توزیع قطعات و زنجیره کردن خدمات تعمیرکاران حمایت می‌کنیم، این کار به جلوگیری از کالای قاچاق و تقلبی کمک می‌کند.

در این جلسه گزارشی از پایش برنامه عملیاتی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی خودرو و شیوه‌نامه مدیریت و نظارت بر کالای قاچاق لوازم‌یدکی در سطح عرضه ارائه شد.

همچنین انجمن‌های تخصصی لوازم‌یدکی و باتری به ارائه آخرین گزارش‌های خود در این حوزه پرداختند و سازوکار نحوه امحای لوازم‌یدکی قاچاق و تقلبی با محوریت انجمن قطعه سازان و هماهنگی دستگاه قضایی موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
پنجمین جلسه سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت امروز با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون تجارت و خدمات و معاون صنایع عمومی وزیر صمت، رئیس سازمان ملی استاندارد و نمایندگانی از ناجا و...برگزار شد.

چهار جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها با همراهی نهادهای مختلف ازجمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، سپاه و... برگزارشده بود.

کد خبر 137721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha