بازدید شهردار تهران از سدان برقی سودا SA01 کارمانیا

شهردار پایتخت از سدان برقی کارمانیا با نام سودا SA01 بازدید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، شهردار پایتخت با حضور در محوطه حیاط شهرداری تهران از یک دستگاه خودروی برقی ساخت شرکت داخلی بازدید کرد.

در این بازدید مدیران شرکت تولیدکننده درباره ویژگی ها و تکنولوژی به کار رفته در تولید خودروهای برقی به شهردار تهران توضیحاتی ارایه کردند.

هر چند شهرداری تلاش کرده تا نامی از این خودرو منتشر نکند تا مبادا تبلیغ یک شرکت خودروساز داخلی باشد اما باید بگوییم که این خودرو همان سدان برقی کارمانیا با نام سودا SA01 است که اواخر سال 1399 معرفی شده بود.

سودا SA01 را باید این گونه معرفی کنیم که این خودرو بر خلاف برخی از رقبای هم وطن خود با پرهیز از آپشن های لوکس، یک خودروی برقی با قیمت اقتصادی برای عموم افراد است.

سدان سودا SA01 از یک موتور مگنت سنکرونیزه 107 اسب بخاری با گشتاور 240 نیوتن‌متری بهره مند است که نیروی مورد نیاز خود برای تبدیل به نیروی حرکتی را از طریق باتری‌های سلولار خنک شونده با آب تامین می‌کند.

باتری‌های این خودرو دارای حجم 44.5 کیلووات ساعتی هستند که با یکبار شارژ کامل می تواند تا حداکثر محدوده 305 کیلومتری در شهر و 370 کیلومتری در مسیرهای بین شهری با سرعت ثابت حرکت کند.

باتری‌های خودرو الکتریکی شرکت خودروسازی کارمانیا از نوع «نیکل کبالت منگنز» است که از دوام و برد پیمایشی بسیار بالایی برخوردار هستند.



تصاویر سدان برقی را اینجا ببینید



باتری‌های خودرو برقی شرکت خودروسازی کارمانیا در طول عمر خود 2300 بار شارژ می شود و قابلیت پیمایش مسیری بالغ بر 700 هزار کیلومتر را برای خریداران این خودرو فراهم می‌سازند.

در زمان اتمام شارژ باتری‌های خودروی برقی سودا، می‌توانید از طریق شارژر خانگی 220 ولتی و 16 آمپری، باتری‌های اتومبیل را طی 6 الی 8 ساعت به طور کامل شارژ کنید و در صورتی که به شارژرهای سریع 380 ولتی 3 فاز دسترسی داشته باشید، می‌توانید مدت زمان انتظار برای شارژ باتری‌های اتومبیل را به حداقل 45 دقیقه تا حداکثر 1 ساعت کاهش دهید.

سیستم ترمز ضدقفل ABS، سامانه مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها TPMS و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو از امکاناتی است که در این خودرو وجود دارد.

در بعد امکانات رفاهی نیز باید به سیستم فرمان برقی، راهیاب GPS، سنسور پارک عقب، فرمان چند منظوره، سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی LCD با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB، امکان شارژ تلفن همراه با قابلیت شارژ سریع، قفل شدن خودکار درب خودرو در سرعت بالای 15 کیلومتر، دوربین دید عقب، چراغ‌های مخصوص روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی و آینه‌های الکتروکرومیک اشاره کنیم که در این خودرو و برای رفاه سرنشینان وجود دارد.

با وجود تمام محاسنی که خودروهای برقی دارند اما در ایران به دلیل وجود مشکلات عدیده زیرساختی همچنان چشم انداز روشنی برای این دست خودروها وجود ندارد.

با این حال در خصوص صرفه جویی های شکل گرفته در صورت استفاده از خودرو برقی نسبت به خودروی بنزینی بد نیست بدانید: اگر شما مالک یک خودروی بنزینی باشید به طور متوسط در طول سال 2 هزار لیتر بنزین نیاز خواهید داشت که به صورت ترکیبی سهمیه و آزاد هزینه ای 4 میلیون و 920 هزار تومانی برای مالک خودرو دارد در حالی که برای استفاده و شارژ خودروهای برقی رقمی کمتر از یک میلیون تومان در مدت مشابه و رانندگی یکسان هزینه خواهید کرد.به عبارتی شما با خودروی برقی در هر 100 کیلومتر رانندگی 975 تومان هزینه برق می پردازید که این هزینه در خودروهای گازسوز و بنزینی به مراتب بیش از این ارقام است.

با وجود جذابیت خودروهای برقی و فراگیر شدن جهانی این خودروها اما همچنان موانع بزرگی پیش روی شرکت های ایرانی در تولید این خودروها وجود دارد به خصوص اگر حمایتی از سوی دولت و نهادهای حکومتی وجود نداشته باشد.




 

کد خبر 137854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha