توضیح وزارت صمت درباره حذف قرعه کشی خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ و شفاف‌سازی پیرامون نامه اخیر میان دو معاون وزارت صمت، ضمن تکذیب شایعه‌های مطرح شده در مورد امنیت سامانه یکپارچه خودرو، تاکید کرد آنچه در مورد این سامانه مطرح شده، مراحلی است که بایستی طی شود تا مسئولیت انجام قرعه‌کشی به وزارت صمت واگذار شود.

به گزارش پرشین خودرو، در پی نامه‌نگاری اخیر میان دو معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت که ضمن آن بر ابهامات، عدم صلاحیت فنی و امنیتی و همچنین عدم آمادگی لازم سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اشاره شده، ادامه روند قرعه‌کشی از طرق سامانه فوق فعلا متوقف اعلام شده است.

امید قالیباف در این رابطه اظهار کرد: تصدی‌گری وزارت صمت در واگذاری خودرو در حال حاضر در دستور کار نیست و مرحله دوم تخصیص خودرو مشابه مرحله اول از طریق سامانه‌ای که مورد استفاده است، انجام خواهد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت به دقت سلامت و شفافیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را زیر نظر دارد و نامه منتشر شده این دغدغه را ثابت می‌کند.

قرار نیست سامانه یکپارچه حذف شود

سخگوی وزارت صمت، تاکید کرد: وزارت صمت دیدگاه‌های پیشنهادی و مشورتی در رابطه با بهبود کیفیت سامانه تخصیص یکپارچه خودرو را با دقت بررسی و در صورت لزوم جهت اجرا به پیمانکار ارائه خواهد داد. لازم به تاکید است که نه‌تنها ابهامی در قرعه‌کشی نوبت اول وجود ندارد، بحث حذف سامانه یکپارچه هم مطرح نیست. هدف اول ما بهبود کیفیت خدمت به مردم است.

روز گذشته (دوشنبه) نامه‌ای از سوی معاون هماهنگی وزارت صمت خطاب به معاون صنایع حمل‌و نقل این سازمان ارسال شد ضمن آن بر عدم صلاحیت فنی و امنیتی و همچنین عدم آمادگی لازم سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید کرده و اعلام کرده است که فعلاً از طریق این سامانه، دیگر قرعه‌کشی انجام نشود.

سید مهدی نیازی- معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت- پیشنهاد کرده است "برای قرعه‌کشی آتی از طریق سامانه مزبور، فعلاً موارد و نقطه‌نظرات مرکز افتای ریاست‌جمهوری به‌طور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده‌سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به‌منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاه‌های حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار داده شود و قرعه‌کشی به بعد از آن زمان موکول شود. "

کد خبر 138340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha