افزایش هزینه خودروسازان با برگزاری نمایشگاه‌های تحمیلی

خودروسازان با هزینه‌های سربار و پنهان زیادی دست به گریبان هستند که در آخر سال مالی با اعداد و ارقام شگفت انگیز خود را به رخ می‌کشند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از هزینه‌های سربار و پنهانی تحمیلی بر خودروسازان که اتفاقا یکی از معضلات جانبی دخالت دولت در خودروسازی محسوب می‌شود مربوط به شرکت اجباری خودروسازان در نمایشگاه‌های "من درآوردی" صنعت خودرو است.

این نمایشگاه‌ها که با عناوین دهن پرکن از سوی وزارت صمت به خودروسازان تحمیل می‌شود از بعد از تحریم‌های صنعت خودرو شدت نیز گرفته است.

اگر بخواهیم مثالی از چنین نمایشگاه‌هایی بیاوریم باید به نمایشگاه داخلی سازی که با هدف افزایش فعالیت قطعه سازان در تولید خودرو برگزار شد، اشاره کنیم که بر اساس شواهد و قرائن و مصاحبه‌های پرتعداد فعالان صنعت خودرو هیچ دستاورد چشم‌گیری برای خودروسازان نداشت.

با وجود اعتراض‌هایی که در این خصوص در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده است و همچنین اعتراض خودروسازان در محافل خصوصی اما این قبیل نمایشگاه‌ها همچنان در حال برگزاری و بازاریابی هستند.

یکی از آخرین نمایشگاه‌های من درآوردی، "نمایشگاه تحول صنعت خودرو" است که با محور ایجاد تحول در دست متولیان امر قرار دارد و اکنون در مرحله اجبار خودروسازان به شرکت در این نمایشگاه با توسل به لابی دولتی است.

این نمایشگاه که هنوز نه مجری آن مشخص است نه شماره تماس و وبسایت مشخصی دارد در نظر دارد تا تحولی در صنعت خودرو ایجاد کند در حالی که اصولی‌ترین قواعد برگزاری نمایشگاه در طراحی پوستر یا بنر را رعایت نکرده است.

در شرایطی که به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها، حضور خودروسازان در نمایشگاه های تحمیلی و من درآوردی، با هزینه‌های گزافی همراه خواهد بود بهتر است تا نهادهای متولی از صدور مجوز برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی خودداری کنند./
 

کد خبر 138585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha