لیفان 820، رقیب سرسخت تویوتا کمری در بازار جهانی

معرفی و بررسی خودروی لیفان 820، ارزش خرید ماشین لیفان ۸۲۰، گیربکس لیفان ۸۲۰ از چه نوعی است؟ مهمترین معایب خودروی لیفان، قیمت روز خودروی لیفان 820 چقدر است؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در سال 2014، شرکت خودروسازی چینی لیفان موتورز از رقیب جدیدی برای مدل محبوب تویوتا XY50 کمری با نام لیفان 820 رونمایی و سال 2015 وارد بازار جهانی کرد.

لیفان 820 از همه نظر حریف شایسته ای برای کمری بود و از بسیاری جهات مانند ابعاد نیز برتری هایی داشت. این خودرو سدان چینی با موتور 2.4 لیتری وارد بازار ایران شد. اگرچه ابتدا شرکت خودروسازان بم قرار بود نسخه فیس لیفت لیفان 820 را با موتور 1.5 لیتری توربو در ایران مونتاژ کند، در نهایت کرمان موتور این خودرو را با موتور 2.4 روانه بازار کرد. شایان ذکر است به دلیل شباهت های زیاد لیفان 820 با تویوتا کمری مصرف کنندگان ایرانی این خودرو را کمری چینی صدا می زنند. این سدان چینی در زمان تولید خود توانسته بود به خوبی در میان سدان ها و کراس اوورهای بازار ایران جا باز کند.

در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های مثبت ، مشخصات، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، مصرف سوخت، سرعت و همین طور معایب لیفان 820 می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر از این خودرو همراه ما باشید.

 

نقد و بررسی لیفان 820

لیفان 820 یا کمری چینی جایگاه خود را در میان نمایندگان کلاس  Dخودروهای اروپایی در کشور به شکل قاطع به دست آورده است. برای اطلاعات بیشتر درباره کلاس خودروها به این مقاله مراجعه کنید. سازندگان چینی شرکت لیفان با به روز رسانی و تغییرات مهم و کلیدی بر اساس نیاز مشتریان با گذشت زمان توانستند به طور قابل توجهی از رقیب اصلی خود از نظر فروش پیشی گیرند. مهندسان و طراحان لیفان موتورز سعی کرده اند کوچکترین جزئیات را قبل از عرضه خودرو برای فروش در بازار کامل کنند. با چنین فعالیت های مهم و توجه به نیاز بازار، رهبران تجاری چین در بازار خودرو سهم بزرگی را از آن خود کردند.

لیفان 820 خودروی سدان بزرگ و جاداری است طوری که تویوتا XV50 کمری (رقیب اصلی آن) که با شایستگی محبوب بازار است، از نظر اندازه از لیفان 820 کوچکتر است. با این حال، فاصله بین دو محور در هر دو مدل کاملاً یکسان و 2775 میلی متر است. این مورد به نوبه خود نشان می دهد که مهندسان چینی از پلت فرم ژاپنی استفاده می کنند. البته این مورد تنها حدس و گمان است و به طور رسمی این اطلاعات تایید نشده است. سیستم تعلیق سدان لیفان 820 کاملاً مستقل است و تمام چرخ ها نیز مجهز به ترمز دیسکی هستند. این تجهیزات فنی طوری تنظیمات شده اند  که به شما امکان می دهد حتی در جاده های خارج شهری و غیر آسفالته به راحتی حرکت کنید.

همانطور که گفته شد، این خودرو دارای ابعاد چشمگیری است. طول این سدان تقریباً به 5 متر یا به عبارت دقیق تر به 4865 میلی متر می رسد. عرض آن، 1835 میلی متر است. همچنین ارتفاع آن فقط تقریبا 1.5 متر (1480 میلی متر) است.

 

لیفان 820، مشخصات فنی لیفان 820، قیمت لیفان 820، موتور لیفان 820 ساخت کجاست، معایب لیفان 820، داخل لیفان 820، موتور و گیربکس لیفان 820، نقد و بررسی لیفان 820، مشخصات فنی خودرو لیفان ۸۲۰، بهترین رنگ لیفان 820، شتاب لیفان 820، مشخصات گیربکس لیفان 820، مشکل گیربکس لیفان 820، روغن گیربکس لیفان 820، تعمیر گیربکس لیفان 820، تعویض روغن گیربکس لیفان 820

 

بررسی ویژگی های بیرونی لیفان 820

نمای بیرونی سدان تجاری جدید با جذابیت خود حتی سخت پسندترین خریدارها را مجذوب کرده است. اگرچه این خودرو به شکل مستقل در شرکت لیفان موتورز تولید می شود، اما با اندکی دقت، می توانید یک سرقت ادبی جزئی از خودروهای محبوبی چون هیوندای جنسیس و تویوتا XV50 کمری را در این سدان مشاهده کنید. اگر بسیار در جزئیات ریز شوید هم می تواند شباهتی بسیار ریز و جزئی به سدان های لکسوس و حتی بی ام و سری 7 در این خودرو مشاهده کنید.

در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های باریک با تکنولوژی روز دنیا وجود دارد که شامل چراغ‌های پارکینگ LED و نور پایین و همچنین اپتیک‌های تقویت‌شده با لنز می باشد. در بین دو چراغ یک جلو پنجره ذوزنقه ای شکل با درج های افقی سه بعدی و یک قاب کرومی می بینید. سپر این خودرو نیمه اسپرت، قوی با عناصر آیرودینامیکی و چراغ های مه شکن LED است. روی قسمت عقب این سدان نیز به خوبی کار شده است. این بخش شامل چراغ LED اپتیک، پوشش شیک محفظه صندوق، سپر فوق العاده زیبا با استفاده از عناصر آیرودینامیکی که محکم، شیک و اسپرت طراحی شده است.

روی طراحی بخش داخل لیفان 820 کمتر از طراحی بیرون آن کار نشده. بخش داخلی این خودرو فضایی راحت و دنج است که فاقد عناصر تزئینی غیر ضروری است. اول از همه، این صندلی های جلو دارای گرم شونده با قابلیت تنظیم برقی و تنظیم گودی کمر هستند. در این خودرو سیستم تهویه برای کنترل آب و هوای داخل خودرو تعبیه شده است. سیستم استارت و ورود این ماشین فاقد کلید است. دیگر امکانات خاص این خودرو شامل گزینه هایی مانند آینه های گرم شونده، سانروف پانوراما، تزئینات چرمی فرمان و فضای داخلی، یک سیستم صوتی و تصویری مدرن، سنسور فشار باد لاستیک، سنسور تشخیص نور و باران، ایربگ و بسیاری موارد دیگر جالب فنی و داخلی است. شایان ذکر است کابین این خودرو عایق صداست و محفظه صندوق بسیار جادار است که حجمی معادل 500 لیتر دارد.

 

لیفان 820، مشخصات فنی لیفان 820، قیمت لیفان 820، موتور لیفان 820 ساخت کجاست، معایب لیفان 820، داخل لیفان 820، موتور و گیربکس لیفان 820، نقد و بررسی لیفان 820، مشخصات فنی خودرو لیفان ۸۲۰، بهترین رنگ لیفان 820، شتاب لیفان 820، مشخصات گیربکس لیفان 820، مشکل گیربکس لیفان 820، روغن گیربکس لیفان 820، تعمیر گیربکس لیفان 820، تعویض روغن گیربکس لیفان 820

 

بررسی مشخصات فنی خودرو لیفان ۸۲۰

   ابتدا قرا بود، این خودرو به موتور 1.8 لیتری LFB479Q و 133 اسب بخار قدرت همراه با گیربکس 5 سرعته دستی مجهز شود. این موتور یک سدان دو تنی را با سرعتی نزدیک به 16 ثانیه تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت حرکت می دهد. اما نوع اصلی این سدان تجهیزات قدرتمندتر موتور LF489Q با حجم 2.4 لیتر، 160 اسب بخار و دنده اتوماتیک 6 سرعته دارد. البته قابل ذکر است که رانندگی با این خودرو در بالای سرعت 180 کیلومتر در ساعت آسان  نیست؛ علت آن گیربکس لیفان 820 نوع اتوماتیک است که حداکثر سرعت را محدود می کند.

در داخل کشورمان مونتاژ این خودرو از سال 95 تا 97 انجام شد که در زمان خود عنوان عظیم ترین مونتاژ خودرو را یدک می کشید. بعد از پایان تولید مونتاژ این خودرو نیز خودرویی با این حجم از موتور ساخته نشد. با اینکه وزن این خودرو بین 1 تا 1.5 تن است اما موتور قدرتمند و حجیم این خودرو سبب شده تا شتاب لیفان 820 بسیار بالا و بین 10 تا 13 ثانیه سرعت در 100 کیلومتر باشد و همچنین در محدوده ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، حداکثر ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند . مصرف سوخت لیفان 820 نیز 8.7 لیتر در صد کیلومتر تخمین زده شده و باک این خودرو ظرفیت معدل 63 لیتر دارد.

فروش کم لیفان ۸۲۰ در مقایسه با جک اس ۵، سبب شد کرمان موتور تولید این خودرو را پس از دو سال متوقف کند. لیفان ۸۲۰ اکنون یکی از گزینه‌های بازار خودروهای دست دوم  است و با جود مزایایی مثل امکانات رفاهی متعدد می‌تواند نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در ادامه به مشخصات موتور و گیربکس لیفان 820 می پردازیم تا با این سدان لوکس و بزرگ چینی بیشتر آشنا شویم.

 

لیفان 820، مشخصات فنی لیفان 820، قیمت لیفان 820، موتور لیفان 820 ساخت کجاست، معایب لیفان 820، داخل لیفان 820، موتور و گیربکس لیفان 820، نقد و بررسی لیفان 820، مشخصات فنی خودرو لیفان ۸۲۰، بهترین رنگ لیفان 820، شتاب لیفان 820، مشخصات گیربکس لیفان 820، مشکل گیربکس لیفان 820، روغن گیربکس لیفان 820، تعمیر گیربکس لیفان 820، تعویض روغن گیربکس لیفان 820

 

مشخصات گیربکس لیفان 820

همانطور که از مشخصات فنی لیفان 820 گفته شد، این خودرو یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دارد. گاهی راننده هنگام رانندگی با فشردن پدال افزایش سرعتی حس نمی کند. این اتفاق ممکن است به خاطر مشکل گیربکس لیفان 820 باشد که گاهی نشتی جعبه دنده و ترک آن سبب چنین اتفاقی می شود که معمولا در اثر کاهش روغن گیربکس لیفان 820 است. در دراز مدت این مشکل گیربکس لیفان 820 آسیب اساسی در خودرو ایجاد می کند. پس در اولین فرصت باید خودرو را به تعمیرکار مورد اطمینان نشان دهید و با نظارت وی تعویض روغن گیربکس لیفان 820 زا در اولویت سرویس دوره اب خود قرار دهید. لازم به ذکر است یکی دیگر از علائم خرابی در جعبه دنده لیفان می تواند صدا های غیرمعمول باشد ؛ در این حالت تعمیر گیربکس لیفان 820 را الزامی بدانید تا مجبور نشوید چند روز ماشین را نزد تعمیرکار بگذارید.

 

سخن پایانی

لیفان ۸۲۰ یکی از خودروهای ایده آل در بازار ایران بود که به دلیل قیمت‌گذاری نامناسب و کم کاری بازار فروش با اقبال رو به رو نشد. در سال 1395 تا 97 قیمت لیفان 820 ، 530 تا 615 میلیون تومان بود. حالا نیز خرید خودرویی که دیگر تولید نمی شود از نظر قطعات یدکی کار درستی نیست؛ چرا که می‌تواند دردسر و هزینه ناخواسته زیادی را از نظر قیمت و وقت برای شما ایجاد کند. وضعیت آینده ارائه خدمات پس از فروش لیفان ۸۲۰ نامعلوم است و برنامه‌ای نیز برای راه اندازی مجدد خط تولید این خودرو از سوی نماینده جدید لیفان تاکنون اعلام نشده است./

 

                                                                                                                   

 

کد خبر 138803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha