کد خبر 112044
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
ورود سامانه بارشی به کشور

پرشین خودرو: کارشناس هواشناسی: از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش پرشین خودرو ، مرتضی ضرابی گفت: امروز در بیشتر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از فردا سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: بنابراین این انتظار وجود دارد که بیشتر استان‌های واقع در نیمه غربی کشور شامل مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، بخش‌های شمالی و شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری و به تدریج کهگیلویه و بویراحمد از بارش‌های این سامانه بهره‌مند شود.



باران

 

ضرابی افزود: افزون بر آن؛ روز جمعه با توجه به حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق، بخش‌های غربی سواحل دریای خزر مانند گیلان و غرب مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز همچون زنجان، قزوین، البرز و تهران، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مثل همدان و همچنین مناطق وسیع تری از چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از جنوب کشور همانند فارس از این سامانه بهره‌مند شود.

کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می‌شود به تدریج این سامانه خود را به شمال شرق کشور همچون خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی برساند و جمعه شب نیز از مرز‌های شرقی کشور خارج شود.

وی افزود: وزش باد‌های جنوبی به نسبت شدید خواهد بود؛ برای بخش‌هایی از خوزستان، بوشهر و ایلام می‌تواند منجر به گرد و خاک شود.

ضرابی گفت: بارش‌های ارتفاعات مناطق سردسیر نیمه غربی شامل دامنه‌های زاگرس و البرز به شکل برف پیش بینی می‌شود و انتظار می‌رود فردا از اواسط روز با توجه به افزایش سرعت وزش باد، آب‌های خلیج فارس بیشتر در بخش‌های شمالی و غربی مواج شود و ارتفاع موج حتی به ۲ متر نیز برسد.

کد خبر 112044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha