لوتوس به جمع تولید کنندگان هایپرکار پیوست  + تصاویر

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی لوتوس بعد از انتظارات فراوان، در نهایت خودروی هایپرکار مورد انتظار خود را به طور رسمی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، از سال گذشته و پس از اضافه شدن این خودروساز انگلیسی به زیرمجموعه کمپانی "جیلی"، صحبت های زیادی در رابطه با طراحی و ساخت یک خودروی هایپرکار از سوی این خودروساز باسابقه انگلیسی مطرح شد و در چند ماه اخیر نیز شرکت خودروسازی لوتوس علاوه بر تایید این موضوع، با انتشار پیش نمایش هایی مخاطبان خود را لحظه به لحظه برای معرفی یک پروژه بزرگ آماده کرد. در نهایت شرکت خودروسازی لوتوس به انتظارها پایان داد و از خودروی هایپرکار خود برای اولین بار رونمایی کرد.

 

لوتوس



محصول جدید لوتوس با نام زیبای "اویجا Evija" معرفی شده است و مهم ترین مولفه آن می تواند سیستم محرک تمام الکتریکی آن باشد که در حداکثر کارایی خود توان تولید نیروی سرسام آور نزدیک به 2000 اسب بخاری را خواهد داشت تا شروعی امیدوار کننده و بسیار قدرتمند برای لوتوس بعد از پیوستن آن به گروه خودروسازی جیلی متصور باشیم.

به طور دقیق، هایپرکار جدید لوتوس می تواند خروجی قدرت 1973 اسب بخاری داشته باشد که از مجموع قدرت 493 اسب بخاری چهار موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن مجزای تمامی چرخ های اتومبیل به دست آمده است.

 

لوتوس



لوتوس می گوید که برای تامین انرژی مورد نیاز این هیولای چهار چرخ تمام الکتریکی از مجموعه باتری های لیتیوم یون 2000 کیلووات استفاده کرده است تا در عمل شاهد ثبت زمان کمتر از 3 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون داشته باشیم که می تواند بسیار سریع تر از یک خودروی تسلا مدل S در مدل P100D باشد.

 

لوتوس



لوتوس می گوید که برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر برساعت از حالت سکون، نیاز به صرف 3 ثانیه زمان بیشتر خواهید داشت و اگر مایل به ثبت سرعت 300 کیلومتربرساعت از حالت سکون هستید، با فشردن کامل پدال گاز می توانید این کار را در عرض تنها 9 ثانیه به لطف شتاب خطی و سریع وسایل نقلیه تمام الکتریکی داشته باشید.

هرچند حداکثر سرعت این خودرو چیزی حدود 320 کیلومتر برساعت پیش بینی شده است که برای هایپرکار تمام الکتریکی حدودا 2000 اسب بخاری عدد چندان چشمگیری به شمار نخواهد آمد.

 

لوتوس



علاوه بر قدرت، لوتوس Evija می بایست میراث خانوادگی خود را داشته باشد، یعنی وزن پایین محصولات لوتوس که در این خودرو با استفاده از یک شاسی تک شاخ یکپارچه فیبرکربنی، موفق به دریافت وزن خشک 1680 کیلوگرمی از یک خودروی هایپرکار تمام الکتریکی شده اند تا این اتومبیل یک لوتوس واقعی باشد.

 

لوتوس



طبق اعلام شرکت خودروسازی لوتوس، هایپرکار تمام الکتریکی این شرکت با یکبار شارژ کامل باتری های خود می تواند تا حداکثر محدوده 400 کیلومتری در شرایط استاندارد تعریف شده رانندگی کند، اما مهم تر از همه شارژ مجدد باتری های اتومبیل خواهد بود که با استفاده از یک شارژر 350 کیلووات می توان 80 درصد از ظرفیت باتری های اتومبیل را با صرف زمان تنها 12 دقیقه شارژ کرد.

 

لوتوس



در انتها برای جذابیت بیشتر این خودرو و تبدیل کردن آن به یک محصول کاملا منحصربه فرد، شرکت خودروسازی لوتوس برنامه تولید 130 دستگاهی برای آن پیش بینی کرده است و قیمت هریک از آنان بین 1.5 تا 2 میلیون یورو خواهد بود و مشتریان می توانند همین حالا سفارشات خود را برای دریافت خاص ترین محصول تولید شده توسط لوتوس به ثبت برسانند. هرچند احتمال تولید و عرضه این خودرو تا پایان سال آینده نیز بسیار پایین خواهد بود.

کد خبر 115186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha