امکان 1300 کیلومتر رانندگی با شارژ پنل خورشیدی سقف سوناتا +جزئیات

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای اعلام کرده است که با 6 ساعت استفاده روزانه از پنل های خورشیدی سقف سوناتا، می توان تا حداکثر 1300 کیلومتر رانندگی کرد!

به گزارش خرنگار پرشین خودرو، هنگامی که خودروی نسل جدید هیوندای سوناتا در روزهای پایانی ماه مارس سال جاری و در نمایشگاه کره جنوبی معرفی شد، به همراه آن نسخه هیببریدی نسل جدید هیوندای سوناتا نیز معرفی شد که متاسفانه اطلاعات چندانی از آن در دسترس مخاطبان قرار نگرفت، اما حالا کمپانی خودروسازی هیوندای در رابطه با نسل جدید هیوندای سوناتا هیبریدی بیشتر صحبت کرده و جزییات بیشتری از آن در اختیار مخاطبان خود قرار داده است که در ادامه سعی داریم مروری کوتاه بر روی آن داشته باشیم.


مهم ترین ویژگی هیوندای سوناتا هیبریدی طبق تعاریف خود شرکت سازنده، پنل های خورشیدی نصب شده بر روی سقف اتومبیل خواهد بود که طبق ادعای این شرکت با 6 ساعت استفاده روزانه می توان تا مسافت 1300 کیلومتری رانندگی کرد، هرچند این رقم حداکثر محدوده حرکت هیوندای سوناتا در حالت ترکیبی به لطف استفاده از باتری های قدرتمند نسل جدید و شارژ کامل آنان و همچنین استفاده مداوم 6 ساعت روزانه از پنل های خورشیدی خواهد بود.

 

هیوندای

 


این تنها ویژگی جدا کننده هیوندای سوناتا هیبریدی از نسخه های استاندارد آن نخواهد بود و محصول جدید هیوندای برای اولین بار از "نرم افزار کنترل منطقی" استفاده می کند که با ECU ترکیب شده و اطلاعات لازم را دریافت و ارسال می کند. وظیفه این سیستم کنترل سرعت چرخش موتور و انتقال نیرو به چرخ ها خواهد بود که در نتیجه کاهش سرعت پیشرانه اتومبیل، چرخش چرخ دنده های اتومبیل را تا 30 درصد کاهش می دهد، در نتیجه این عملکرد باعث افزایش اقتصاد سوخت، طول عمر قطعات و کاهش اصطکاک خواهد شد.

 

هیوندای

هیوندای


در بخش فنی اتومبیل، شرکت سازنده از یک موتور احتراق داخلی 2 لیتری بنزینی با حداثر خروجی قدرت 150 اسب بخاری و گشتاور 188 نیوتن متری استفاده کرده است و در کنار آن یک موتور الکتریکی 51 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 250 نیوتن متری دیده می شود تا در مجموع خروجی قدرت اتومبیل با در نظر گرفتن اتلاف انرژی به چیزی حدود 192 اسب بخار برسد و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته در اختیار چرخ ها قرار گیرد.


طبق گفته شرکت خودروسازی هیوندای، خودروی سوناتا هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی 4.97 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتر خود دارد و این درحالیست که با جایگزین کردن رینگ های بزرگ تر 17 اینچی بجای رینگ های استاندارد 16 اینچی، مصرف سوخت اتومبیل در حالت ترکیبی به چیزی حدود 5.23 لیتر خواهد رسید.

کد خبر 115362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha