لندروور دیفندر 2020 تولد دوباره یک شاهکار با تکنولوژی های به روز + تصاویر

پرشین خودرو: نسخه 5 درب لندروور دیفندر 110، بهار سال 2020 به بازار آمریکا عرضه خواهد شد و قیمتی 49.900 دلاری خواهد داشت، لندروور تا کنون خبری از قیمت نسخه 3 درب 90 دیفندر ارائه نکرده است، ولی مدعی شده که در ادامه سال 2020 همانند برادر بزرگترش به بازار آمریکا پا خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پس از دهه ها، اکنون لندروور مدل جاویدان دیفندر را با طراحی کاملا جدید به نمایش درآورد و همچنین پس از دهه ها، دیفندر به صورت رسمی به بازار آمریکای شمالی راه پیدا خواهد کرد. اگر از صبر کردن بیش از حد برای تولید فورد برانکو خسته شده اید، اگر جیپ رانگلر را زیادی از حد غیرمتمدنانه درمی یابید و یا حتی اگر از نظر شما مرسدس بنز جی کلاس بیش از اندازه گران است، خبر خوبی برای شما داریم، زیرا لندروور اکنون برای شما با قیمتی منطقی یک آفرودر کاملا کارآمد و مجهز را تقدیم می کند.

 

لندروور



هرچند واژه کار آمد یک کلمه نسبی است و نمی توان آن را مترادف با کلمه مدرن دانست؛ زیرا بر روی دیفندر 2020 تعداد بسیار زیادی تکنولوژی مدرن مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از بزرگترین پیشرفت هایش را می توانیم در زیر کاپوت آن پیدا کنیم.

 



لندروور دیفندر 2020 در زیر کاپوت انتخاب های متعددی را به مشتریانش خود می دهد که شامل دو نسخه از موتور دیزلی، یک موتور چهار سیلندر بنزینی توربوشارژر و یک موتور شش سیلندر بنزینی هیبریدی می شود، هرچند در اوایل 2020 میلادی هم یک نسخه پلاگین هیبریدی به سبد عرضه کمپانی خودروسازی لندروور اضافه خواهد شد.

 



بهترین سناریو برای بازار آمریکا، موتور توربو دیزلی دیفندر است و بیشترین احتمال موتور 2 لیتری آن خواهد بود که خروجی قدرتی معادل 237 اسب بخار و 429 نیوتن متر گشتاور دارد که با موتور چهار سیلندر توربو در یک کلاس قرار می گیرد و به احتمال زیاد، نسخه پایه در آمریکا از همین موتور بنزینی 2 لیتر توربوشارژ استقاده خواهد کرد که قدرت تولیدی آن 296 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت؛ دیفندر 2020 این موتور را به صورت اشتراکی با مدل رنجروور اووک و حتی رنج روور هیبریدی استفاده می کند.

 



قوی ترین دیفندر از یک موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری استفاده می کند که با سیستم هیبریدی تک موتور با پک باطری لیتیوم یونی، قدرتی معادل 394 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که در مدل 90 (سایز کوچک 3 درب) شتاب صفر تا صد کیلومتر را در 5.7 ثانیه و در دیفندر مدل 110(سایز بزرگ 5 درب) شتاب صفر تا صد را نزدیک به 5.8 ثانیه ثبت می کند. یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، تنها انتخاب برای تمامی موتورهای این خودروی جاودان خواهد بود.

علاوه بر این بایستی اضافه کرد که این جعبه دنده تمامی قدرت را به صورت دائم به سیستم چهار چرخ آن منتقل می کند. دیفندر به صورت فابریک دارای سیستم تقویت کننده نیرو با دو دنده است که قدرت موتور را بعد از تقویت شدن به هر چهار چرخ منتقل می کند، همچنین دیفندر جدید از سیستم مشهور پاسخ به وضعیت زمین رنج روور هم استفاده می کند که در صورت تغییر وضعیت زمین، به صورت اتوماتیک دیفرانسیل را به وضعیت قفل در می آورد تا به تمامی چرخ ها توان یکسان داده شود، البته راننده می تواند به صورت دستی نیز دیفرانسیل مرکزی را قفل کند و به صورت اتوماتیک دیفرانسیل عقب قفل شود.

لندروور به صورت آپشن به دیفندر 2020 تعلیق بادی می دهد که به همراه پیشرانه و انتقال قدرت آن، یک خودرو تمام عیار خواهد بود. سیستم تنظیم ارتفاع برای رنج روور و لندروور دیسکاوری همانند یک دوست قدیمی است، اما این آپشن در دیفندر عرضه نشده بود که اکنون در مدل 2020 شاهد حضورش هستیم؛ و در صورتی که از آن به درستی استفاده شود و هماهنگی بی نظیری برای این خودرو در زمان استفاده در مکان هایی که عبور از آنها سخت است را می دهد، همینطور باعث افزایش لذت رانندگی با نرم تر شدن خودرو می شود و این دقیقا همان چیزی است که تا به الان دیفندر از داشتنش آن محروم بوده است.

 



فنر بندی بادی لندروور دیفندر در بیشترین حالت، ارتفاع 11.5 اینچ را از سطح زمین به خودرو می دهد، چیزی که لندروور آن را "آفرود حرفه ای" می نامد؛ همچنین دیفندر با تشکر از ارتفاع قابل تنظیمش می تواند تا عمق 35.4 اینچ وارد آب شود که از جیپ رانگلر با توان عبور از آب با عمق 30 اینچ به طور قابل توجهی بیشتر است. بهترین قسمت از ویژگی های دیفندر جدید هم دوربین های دید زمینی است که قبلا فقط در مدل اووک شاهد استفاده از آن بوده ایم.

اما چیزهایی که تا به الان به آنها اشاره شد فقط قسمتی از تکنولوژی های پایان ناپذیر دیفندر 2020 است. به طور مثال در داخل خودرو شاهد نرم افزارهای ردیابی و کنترل از راه دور وضعیت مکانیکی و الکترونیکی خودرو هستیم که به روز شده اند و همراه با سیستم هماهنگ کننده و اطلاع دهنده Pivi بر روی دیفندر عرضه می شوند تا این خودرو را تبدیل به یکی از پیشرفته ترین های کلاس خود کند؛ یکی از ویژگی های Pivi وضعیت همیشه روشن آن است، یعنی به محض روشن شدن موتور تمامی اطلاعات خودرو بر روی صفحه نمایشگر 10 اینچی کنسول مرکزی به نمایش در می آید. لندروور ادعا می‌کند که سیستم Pivi با کوتاه تر کردن پروسه های تنظیم و اطلاع رسانی، کار را برای سرنشینان در درک و تغیر تنظیمات تا میزان 50 درصد آسانتر می کند.

شاید صحبت کردن درباره نرم افزارهای به روز بر روی دیفندر کمی عجیب و غیر قابل درک باشد، ولی اگر بگوییم که هیجان زده نشده ایم دروغ گفته ایم، چرا که پیشرفت در زمینه الکترونیک چیزی بسیار هیجان انگیز است حتی اگر بر روی شاسی بلندی مثل لندروور دیفندر باشد. هرچند صحبت راجب لندروور دیفندر است، خودرویی که حتی تکنولوژی های به روز نرم افزاری نیز تاثیری بر روی تطبیق پذیری بی نظیر آن نداشته است و مدل 110 دیفندر که اولین و بزرگترین مدل از دیفندر خواهد بود، به دو صورت 5 سرنشین و 5 +2 سرنشین در دسترس کاربران قرار می گیرد، در صورتی که مدل 90 آن حداکثر به صورت 6 صندلی عرضه خواهد شد.

 



هر دو مدل به صورت استاندارد 3 صندلی در جلو خواهند داشت که در صورت نیاز صندلی وسط قابلیت خوابیدن دارد تا تبدیل به جای دست یا جا لیوانی شود و در صورت نیاز با بالا کشیدنش میتوان برای نفر سوم جا ایجاد کرد. اما فکر نکنید که اینجا پایان کار است! چرا که دیفندر 2020 به اندازه ای لوازم اضافی دارد که هم رده هایش مانند جیپ رانگلر حتی در خواب هم نمی تواند آنها را داشته باشد! در حقیقت قابلیت شخصی سازی دیفندر به قدری زیاد است که به نظر می رسد قسمت مهمی از شخصیت این خودرو را تشکیل می دهد. دیفندر به صورت شرکتی 170 نوع تجهیزات جانبی به صورت 4 پکیج مختلف دارد و قسمت جالب داستان این است که این اعداد شامل لوازم غیرکارخانه ای و بازاری نمی شود و در صورت اضافه کردن آنها، تعداد لوازم قابل استفاده بر روی دیفندر بسیار بالاتر خواهد رفت.

پکیج اکتشافی دیفندر شامل هواکش موتور بالاتر ، روف راک (باربند) و البته قسمت هایی که به مشتری ها اجازه نصب نردبان را می دهد. در صورت خرید پکیج ماجراجویی لندروور، می توانید صاحب یک مخزن آب 6.5 لیتری با شلنگ و اتصالات مخصوص دوش، یک کمپرسور هوا و حمل کننده های جانبی شوید و همچنین پکیج خارج از شهری نیز به صاحبان دیفندر قسمتی طبقه بندی شده از محفظه های اضافی برای لوازم و سیستم شست وشو را ارائه می دهد. درحالیکه پکیج شهری دیفندر تمرکزش بر روی لوازم ساده مانند روکش تایر زاپاس است.

نسخه 5 درب لندروور دیفندر 110، بهار سال 2020 به بازار آمریکا عرضه خواهد شد و قیمتی 49.900 دلاری خواهد داشت، لندروور تا کنون خبری از قیمت نسخه 3 درب 90 دیفندر ارائه نکرده است، ولی مدعی شده که در ادامه سال 2020 همانند برادر بزرگترش به بازار آمریکا پا خواهد گذاشت.
 

کد خبر 116482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha