فرصتی برای تجدید دیدار رودروی خودروسازان با مشتریان

پرشین خودرو: خودروسازان بزرگ جهان از حضور در نمایشگاه های خودرو اهداف بسیاری را دنبال می کنند که یکی از مهمترین این اهداف را می توان فرصت گفت و گوی رو در رو با مشتریان، برشمرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، درست است که امروزه خودروسازان با استفاده از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مختلف ارتباط بسیار نزدیکتری با مشتریان خود نسبت به 2 دهه پیش دارند، اما این امکانات هیچ گاه موجب نشده است تا امکان حضور و دیدار رو در رو با مشتریان با استفاده از فرصت حضور در نمایشگاه های خودرو را از دست بدهند.


اصلا به عبارتی می توانیم ادعا کنیم با پیشرفت های دنیای امروز، یکی از اصلی ترین کاربردهای نمایشگاه های خودرو در سراسر جهان از جمله ایران همین فرصتی است که برای دیدار و گفت و گوی مستقیم بین بخش های مختلف یک شرکت خودروسازی و بازدیدکنندگان می تواند فراهم سازد.


همین فرصت است که مدیران ارشد بزرگ ترین خودروسازان جهان را به پای ثابت حضور در غرفه های نمایشگاهی جهان تبدیل می کند همان گونه که بارها در اخبار مرتبط با نمایشگاه های جهانی خودرو دیدیم و شنیده ایم که شخصی مانند کوروش منصوری به عنوان مالک شرکت مشهور تیونینگ منصوری در غرفه این شرکت حاضر می شود و به گفت و گوی چهره به چهره با مشتریان و خبرنگاران می پردازد.

یقینا فرصت های این چنینی برای گفت و گو با مشتریان، تنها در زمان برگزاری نمایشگاه های خودرو فراهم است چرا که در زمان هایی غیر از تایم های نمایشگاهی یک مدیر پر مشغله خودروسازی مگر چقدر زمان می تواند به دیدار با افراد عادی اختصاص دهد.

همین است که خودروسازان از ابتدای سال، برنامه های خود برای حضور در هر نمایشگاه و کارگاه هایی که قرار است با حضور مدیران آن شرکت برگزار شود را تدوین می کنند تا بتوانند با برنامه ریزی صحیح بیشترین بهره برداری را از زمان برگزاری نمایشگاه های خودرو داشته باشند.

 

نمایشگاه خودرو تهران



این اتفاق هر چند در ایران به شکل و شمایل نمایشگاه های بین المللی روی نمی دهد و مدیران عامل خودروسازی ها صرفا در روز نخست که ویژه خبرنگاران و متخصصان است حضور پیدا می کنند و در آن روز هم سعی می کنند تا کمترین گفت و گویی را با حاضران داشته باشند، اما در سال های اخیر و نمایشگاه های بزرگی مانند مشهد و تهران، اتفاقات مثبتی در این حوزه روی داده است.

گویاترین مثال از اتفاقات خوشایند و مثبت این حوزه، نمایشگاه خودروی تهران 97 با آن شرایط ویژه و امنیتی است. امنیتی از آن نظر که برخی نهادهای مسئول در حوزه امنیت پایتخت با توجه به جو آن روزهای بازار و صنعت خودرو انتظار اتفاقاتی را داشتند که به هر روی با سعه صدر و برنامه ریزی برگزارکنندگان نمایشگاه و شرکت های خودروسازی به بهترین نحو ممکن مدیریت شد.

شرایط خطیر نمایشگاه سال 97 تهران به لطف حضور مدیران ارشد و گفت و گوی چهره به چهره با مشتریان معترض که در نمایشگاه حاضر شده بودند، مدیریت شد و همگان دیدیم که آن جمع کثیر از معترضان بدون ایجاد کمترین مشکل امنیتی به اعتراض پرداختند و در این سوی میدان، مدیران ارشد و تصمیم گیر در خودروسازان توانستند با شنیدن درخواست های آنان به برنامه ریزی جهت رفع مشکلات بپردازند.

تمام اتفاقات آن سال به لطف برگزاری نمایشگاه خودرو تهران روی داد که امسال نیز در بهمن ماه قرار است میزبان خودروسازان و بازدید کنندگان باشد با این تفاوت که امروز از شرایط بحرانی سال گذشته عبور کرده ایم.

امیدواریم در نمایشگاه خودروی تهران امسال، مدیران ارشد شرکت های خودروسازی فرصت این دیدار را غنیمت شمارند و وقت بیشتری برای شنیدن حرف مشتریان و فعالان بازار و صنعت خودرو اختصاص دهند.


یادآور می شود که قرار است چهارمین نمایشگاه خودرو، قطعات، لوازم یدكی و خدمات پس از فروش تهران، 24 تا 27 بهمن ماه امسال در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت 10 تا 17 میزبان علاقمندان و شرکت کنندگان باشد.

کد خبر 119251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha