«سونی» در تلاش برای رسیدن به صنعت بزرگ خودروسازی!

پرشین خودرو: کمپانی سونی به دنبال هم قطاران خود، در تلاش برای رسیدن به صنعت بزرگ خودروسازی جهانی است و هدف خود را با یک خودروی کانسپت به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در جریان نمایشگاه CES لاس وگاس آمریکا، کمپانی سونی با حضور در این نمایشگاه و معرفی یک خودروی کانسپت کاملا جدید همه را غافلگیر کرد. سونی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان و پیشگامان حوزه فناوری و تکنولوژی در جهان، درست همانند رقبای خود همچون اپل، گوگل، سامسونگ و یا حتی کمپانی های بزرگ چینی، با معرفی یک خودروی کانسپت کاملا جدید نشان داد که این غول تکنولوژی جهانی هم صنعت بزرگ خودروسازی برایش جذابیت داشته و در تلاش است تا سهمی از این بازار بزرگ داشته باشد.

 

خودروی سونی



خودروی سونی در نمایشگاه CES لاس وگاس با نام "ویژن S" معرفی شده است و درحالی که هنوز یک خودروی کانسپت به شمار می رود و همچنان سرنوشت آن نامعلوم بوده و مشخص نیست که این خودرو چگونه تولید شده و به مشتریان عرضه می شود، کمپانی سونی مشخصات فنی اولیه آن را ارائه کرده است و آنطور که گفته می شود، یک خودروی کاملا الکتریکی خواهد بود که از تکنولوژی های روز دنیا در باطن خود سود می برد.

 

حودروی سونی



این خودرو به تنهایی ساخته نشده است و در مراحل توسعه آن شرکت های بزرگی همچون "بوش"، "انویدیا"، "کانتیننتال"، "ZF" و یا حتی شرکت "کوالکام" به کمپانی سونی برای ایجاد خودروی اختصاصی خود کمک کرده اند. به عنوان مشخصات فنی اولیه، کمپانی سونی دو موتور الکتریکی 200 کیلوواتی را برای خودروی الکتریکی خود پیش بینی کرده است و قادرند تا شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه و همچنین سقف سرعت 240 کیلومتر برساعتی را برای خودرو به همراه داشته باشند، هرچند سونی صحبتی در رابطه با مجموعه باتری های آن و یا حتی محدوده حرکتی آن نکرده است و در صورت تایید تولید و عرضه این خودرو به مشتریان، سونی از جدیدترین تکنولوژی ذخیره کننده های انرژی بر روی اتومبیل خود استفاده خواهد کرد.

 

خودروی سونی



محصول جدید سونی با تجهیزات بسیار زیادی معرفی شده است و فارغ از تجهیزات ایمنی، این خودرو بیشتر از 30 سنسور مختلف در بدنه خود جاسازی کرده است تا به بهترین شکل ممکن در تشخیص افراد و یا اشیاء نزدیک اتومبیل به راننده کمک کنند، هرچند از این تجهیزات می توان برای رانندگی خودکار هم استفاده کرد.

 

خودروی سونی



و اما در طراحی ظاهری، سونی سعی کرده است تا یک طراحی اختصاصی داشته باشد، اما الگوبرداری های آن از روی محصولات فعلی بازار غیرقابل انکار خواهد بود و با نگاهی به قسمت جلوی اتومبیل، در نگاه اول طراحی ظاهری پورشه تایکان به چشم می آید که بیشترین وجه اشتراک آن را می توانیم به طراحی چراغ های جلوی آن ربط دهیم. علاوه بر این قسمت عقب اتومبیل هم تاحدودی به محصولات سواری شرکت خودروسازی تسلا شباهت دارد که در این بخش هم سونی سعی کرده تا تغییرات اختصاصی خود را اعمال کند.
 

کد خبر 119559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha