طرح ترخیص تقسیطی خودرو اجرا نخواهد شد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح ترخیص وسایل نقلیه به صورت تقسیط جرایم از ابتدای اردیبهشت متوقف شده و در سال جاری اجرا نخواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات و عملکرد پلیس راهور ، تصادفات و خدمات در 2 ماهه سال جاری و برنامه های پیش رو سخن گفت.

سردار هادیانفر اظهار داشت: بحث مدیریت ترافیک, تسهیل و ایمنی در تردد و ارائه خدمات ترافیکی از جمله برنامه‌های اصلی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: جدی ترین برنامه پلیس راهور کاهش سوانح و تصادفات با رویکرد کاهش جانباختگان است.

وی افزود: دومین برنامه توسعه انضباط و نظم در عبور و مرور ترافیک است که ساماندهی موتورسیکلت سواران از آن جمله است.


سردار هادیانفر تصریح کرد: توسعه و بهبود و ارتقای رفتار فردی و اجتماعی ترافیکی موضوع مهم دیگری است که همکاری کاربران ترافیکی یعنی رانندگان، سرنشینان خودرو و عابران پیاده را می طلبد.


رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: توسعه و تحول سیستمی و هوشمندسازی پلیس راهور از جمله موارد مدنظر است که امیدواریم در نیمه اول امسال بخش اعظمی از آن محقق شود.

وی تصریح کرد: از جمله این خدمات رسیدگی به اعتراضات و شماره‌گذاری است که تمامی این برنامه ها در بستر شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود; همچنین ترخیص الکترونیکی خودرو که تلاش داریم رفته رفته ستاد ترخیص را جمع کنیم.

سردار هادیانفر اعلام کرد: ۱۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر از ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور دارای نمره منفی هستند. ۶۹ نفر برای بار اول در آستانه توقیف سه ماهه گواهینامه،۵۷۷۰ نفر در مرحله دوم در آستانه توقیف ۶ ماهه گواهینامه قرار داشته و ۱۲ هزار نفر نیز در آستانه ابطال گواهینامه هستند که بعد از یکسال می‌توانند دوباره با گذراندن دوره آموزشی گواهینامه بگیرند.

وی افزود: در سال ۹۶ و ۹۷ افزایش تصادفات را داشتیم. در سال گذشته قبل از ورود کرونا موفق شدیم رشد تصادفات را متوقف کنیم و شاهد کاهش آن باشیم براین اساس دو دهم درصد تا پایان بهمن کاهش تصادفات داشتیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: این آمار ربطی به کرونا ندارد چراکه فقط در مهر ۶.۵ میلیون تردد برای اربعین داشتیم و در دیگر ماه ها کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا به طرح تقسیط جرایم رانندگی اشاره و اظهار داشت: این طرح در سال گذشته اجرا شد و خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه داشته و توقیف شده بودند توانستند با طرح تقسیط خودروی خود را ترخیص کنند; در همین راستا ۶۲ هزار وسیله نقلیه ترخیص شدند.

وی گفت: طرح ترخیص وسایل نقلیه به صورت تقسیط جرایم از ابتدای اردیبهشت ماه متوقف شده و در سال جاری اجرا نخواهد شد.

 

سردار سیدکمال هادیانفر


رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در طرح ترخیص خودرو رانندگان متعهد شده بودند ظرف یک سال اقساط خود را بپردازند; فقط ۲۳ درصد از رانندگان خوش حساب مبالغ را پرداخت کردند و مابقی اقدامی انجام ندادند; در همین راستا با توجه به بد حسابی این دسته از رانندگان خودروهایشان در لیست توقیف بالای یک میلیون تومان قرار گرفت.

سردار هادیانفر به آمار وسایل نقلیه در کشور پرداخت و تصریح کرد: ۲۲ میلیون و ۱۳۱ هزار خودرو با پلاک ایران به صورت فعال در کشور در حال تردد است همچنین ۹۴۷ هزار خودرو با پلاک عبور موقت داریم؛ علاوه بر آن ۱۲ میلیون و ۱۰۴ هزار موتور سیکلت در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به خودروهای نوشماره در سال ۹۸ گفت: سه میلیون و ۸۵۳ هزار و ۹۶۵ دستگاه نوشماره بوده اند که هم تولید داخل و هم واردات را در بر می گیرد که نسبت به سال گذشته بیش از هفت درصد افزایش داشته است؛ همچنین بیش از چهار میلیون خودرو در سال ۹۸، نقل و انتقال داشته که شش درصد افزایش را ثبت کرده است.

وی افزود: در حوزه موتور سیکلت ۲۴ درصد کاهش نو شماره داریم؛ همچنین در سال ۹۸، ۱۴ هزار دستگاه اسقاط شده است که متاسفانه ۷۹ درصد کاهش داریم. باید گفت وضعیت مناسبی در اسقاط خودرو در کشور وجود ندارد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه ۱۸ نوع خدمات به مردم ارائه می‌شود، اعلام کرد: سال گذشته ۳۵ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۴ خدمت به مردم ارائه شد؛ با این آمار می توان گفت ۵۱ درصد خدماتی که نیروی انتظامی ارائه داده در پلیس راهور انجام شده است.

رییس پلیس راهور ناجا به سفرهای نوروزی پرداخت و گفت : در نوروز امسال ۶۳ درصد مردم رعایت کرده و به سفر نرفتند اما با توجه به تعطیلات پیش رو سفرها در پیش است و باید به آن توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: کل تصادفات در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، ۱۷.۵درصد کاهش داشت. در زمینه فوتی‌ها نیز ۱.۴ درصد در زمان کرونا و ۰.۲ درصد تا بهمن کاهش داشتیم.

سردارهادیانفر ادامه داد: پدیده کرونا یک پدیده جدید بود و با تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت و توجه مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی شاهد کاهش جانباختگان و تصادفات بوده ایم.

وی افزود: در اسفند سال ۹۷، هزار و ۲۵۷ نفر جانباخته تصادفات داشتیم . در اسفند ۹۸ که شاهد ورود کرونا بودیم و مردم در ابتدا رعایت نمی کردند هزار و ۴۸ نفر در تصادفات جان باخته و ۲۰۹ نفر نسبت به سال ۹۷ کاهش داشتیم.این آمار در فروردین ۹۸، هزار و ۲۴۲ جان باخته تصادف بود در حالیکه در فروردین ۹۹ که از هشتم نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام شد ۸۳۲ فوتی داشتیم یعنی ۴۱۰ نفر نسبت به مدت مشابه کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: اگر مردم جدای از بیماری کرونا رعایت کنند شاهد کاهش چشمگیر جانباختگان خواهیم بود.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در سال گذشته کاهش سه درصدی ترافیک در ابتدای مهرماه را داشتیم. همچنین ۴۲ میلیون تخلف در سال گذشته ثبت شد.

سردار هادیانفر با بیان این مطلب که در ۷۰۳ شهر پلیس راهنمایی و رانندگی نداریم گفت: در تصادفات برون شهری ۵۹ درصد سر صحنه، شش درصد حین انتقال و ۳۴ درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. در شهرها جدی ترین مسئله ما عابران و موتورسیکلت سواران هستند و در جاده سرنشینان و رانندگان هستند. بیشتر افرادی که به بیمارستان منتقل شده و فوت می کنند به دلیل ضربه مغزی و خونریزی داخلی است.

وی گفت: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی از مهمترین عوامل تصادفات است. در ۳۰ کیلومتری شهرها ۶۴ درصد تصادفات به وقوع می پیوندد.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از سه مدل پراید دو مدل خارج شده و مدل سوم نیز به زودی خارج می شوند و انشالله به زودی از اواخر خرداد ماه پژو ۴۰۵ نیز از رده خارج خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به روند نوسازی ناوگان پلیس راهور خاطرنشان کرد: بیش از هزار دستگاه سراتو خریداری شده و ۶۰۰ دستگاه آماده است و به زودی به ناوگان پلیس راهور اضافه می‌شود.

وی افزود: دوره پایلوت کروکی سازشی در تهران انجام شده و دیگر کروکی کاغذی صادر نمی شود.

سردار هادیانفر با اعلام اینکه تلاش می کنیم پلاک سوم را به خودروها اضافه کنیم گفت: ۴۱۵۰ دستگاه پلیس راهور به سیستم ردیاب لحظه ای مجهز شده اند.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو در ایام عید سعید فطر گفت: هنوز زنجیره بیماری پیوستگی دارد و زمان مناسبی برای سفر نیست، لذا مردم سفر نکنند. البته براساس تدابیر ابلاغی آمادگی داریم تا اگر سفری اتفاق افتاد آن را مدیریت کنیم اگر مردم سفر می روند حتما همه سرنشینان از کمربند استفاده کرده و در ترافیک صبور باشند و از شانه سمت راست و یا چپ استفاده نکنند چرا که قطعا برخورد خواهیم کرد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: امیدوارم شرایطی ایجاد شود که ترافیک روان باشد مردم نیز به محدودیت‌ها توجه داشته باشند. همه سرنشینان اتوبوس‌ها باید از کمربند ایمنی استفاده کنند . همچنین با جدیت و بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: خط قرمز پلیس ایمنی و آرامش مردم در سفرها و تخطی از تخلفات حادثه ساز است و حتما در این زمینه برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: محدودیت ها به صورت متمرکز اعلام می شود با تلاش دولت از ابتدای نوروز ۹۹, محور آزادراه تهران شمال عملیاتی شده و افرادی که از این محور استفاده می کنند باید مقررات را کاملا رعایت کنند.در قسمت پایانی آزادراه نیز حتما باید رعایت کرده و هیچ توقفی در شهرستانک نداشته باشند.

منبع: فارس

کد خبر 122863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha