تست و بررسی سدان آریزو 6 پرو پیش از عرضه به بازار

پس از عرضه چری آریزو ۶ و موفقیت نسبی این محصول در بازار خودرو ایران اکنون، مدیران خودرو قصد دارد نسخه جدید این خودرو را با نام فونیکس آریزو۶ پرو به بازار عرضه کند. در این گزارش می‌تونید با آریزو6 پرو آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مدیران خودرو در ادامه رونمایی خودروهای جدید با برند فونیکس، در سال جاری نیز همچنان این رویه را ادامه داده است.

 

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید



آریزو6 پرو در زمانی که کراس اوورها در حال تسخیر بازار هستند با کابینی لوکس و ظاهر تغییر یافته در سگمنت خودروهای سدان لوکس به بازار خواهد آمد.

 

آریزئ6 پرو



در شرایطی که هیچ سدان صفر کیلومتری در این بازه قیمتی در بازار وجود ندارد مدیران خودرو می‌تواند راهی هموارتر نسبت به رقبا داشته باشد و علاقمندان سدان‌های لوکس را جذب محصول جدید این شرکت نماید.

مدیران خودرو پیش از عرضه رسمی این محصول اقدام به برگزاری تست درایو تخصصی برای خبرنگاران تخصصی خودرو کرد که در ادامه می‌توانید به صورت نسبی با این سدان لوکس آشنا شوید.

طراحی خارجی

در نمای جلوی این خودرو نسبت به سابق شاهد آن هستیم که ساختار سپر و جلوپنحره خودرو عوض شده و در آن از نوارهای کرومی نیزاستفاده شده است که نمایی لوکس تر وزیباتر ازسابق به بیننده القا می کند.

در نمای جانبی نیز کماکان شاهد همان خط شانه و فرم خطوط بر روی در های خودرو هستیم البته شاهد اضافه شدن یک نوار کرومی بر روی رکاب خودرو هستیم که زیبایی بیشتری به این قسمت از خودرو می بخشد.

 

آریزو6 پرو



در این بخش نیز کماکان از رینگ های 17 اینچی سابق استفاده می شود و شاهد تغییری خاص در این بخش نیستیم.

 

آریزو6پرو



اما درنمایی عقبی خودرو اصلی ترین تغییرات در این قسمت از خودرو اعمال شده است. سپر خودرو به طور کامل تغییر کرده و دو خروجی اگزوز کرومی بر روی سپر تعبیه شده که تنها جنبه تزیینی دارند.

فرم چراغ ها نیز به طور کامل تغییر کرده که گرافیک آن نسبت به سابق بسیار زیباتر شده است در کل طراحی خارجی آریزو6 پرو زیباتر به روزتر شده است.

 

آریزو6 پرو



نمای داخلی

اما در نمای داخلی نیز شاهد تغییرات مثبتی در این خودرو هستیم، با ذکر این نکته که فرم کلی داشبورد و رودری های خودرو نسبت به سابق بی‌تغییر است، پشت آمپر خودرو از آنالوگ به دیجیتال تغییر یافته که قابلیت شخصی سازی نیز دارد و از گرافیک زیبایی برخوردار است فرمان خودرو نیز دی‌کات است.

مالتی مدیا خودرو نسبت به سابق بزرگ تر شده و در داشبورد خودرو نیز از دوخت چرم تلفیقی مشکی و قرمز استفاده شده است که نمای خاص و زیبایی به این قسمت بخشیده، البته در رودری ها هم شاهد این ترکیب هستیم اما از چرم مشکی استفاده بیشتری شده است.

 

آریزو6 پرو



در داشبورد خودرو نیز شاهد استفاده بخش های تزئینی پلاستیک براق و نوار کرومی نیز افزون بر قسمت های چرمی هستیم.

صندلی ها نیز از دوخت دورنگ برخوردارند تا علاوه بر راحتی زیبایی هم داشته باشند. شیفتر دنده خودرو همانند سایر خودروهای روز به نمونه الکتریکی مجهز شده که یک تغییر به روز محسوب می شود.

در کنسول وسط شاهد استفاده از شارژر وایرلس تلفن همراه خروجی برق 120 وات و کلید های کنترل سیستم تهویه خودرو هستیم که تلفیقی ازپنل لمسی و کلید دوارمکانیکی است که مجموعه زیبایی را پدید آورده اند و همخوانی خوبی دارند.

 

آریزو6پرو



در کنسول وسط این خودرو شاهد استفاده از تریم آلومینیوم و دکمه های کنترل سیستم چند رسانه ایی و کلید های سیستم ترمز پارک برقی واتوهلد هستیم در این بخش دو جالیوانی نیز تعبیه شده که حداقل وجودشان خالی از لطف نیست، صندلی راننده نیز به طور برقی در ۶ جهت تنظیم می شود، صندلی سرنشین جلو کماکان به صورت دستی تنظیم می شود.

در ردیف عقب نیز به واسطه وجود فضای پای مناسب و صندلی های راحت شرنشیان از راحتی مناسبی برخوردارند برای سرنشینان عقب خروجی یو اس بی و دریچه سیستم تهویه مطبوع و زیرآرنجی با دو جا لیوانی تعبیه شده است.

 

آریزو6 پرو



گیربکس و پیشرانه

در فونیکس آریزو ۶ پرو یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژر وجود دارد که در انواع واقسام محصولات مدیران استفاده شده است،این موتور توانایی تولید 147 اسب بخار و 220 نیوتن متررگشتاور را دارد.

 

آریزو6 پرو



ترکیب این موتور با یک گیربکس سی وی تی سواری وشتاب مطلوبی را برای آریزو 6 پرو رقم خواهد زد.

در کم تر از 10 ثانیه می توانید به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسید و در 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت ترکیبی حدود 7 لیتر را بنا به ادعای سازنده خواهید داشت که با توجه به اعداد ارقام نتیجه قابل قبولی را در پی خواهد داشت.

آپشن و امکانات

اما در بحث آپشن باید بگوئیم که آریزو ۶ پرو از امکانات خوبی برخوردار است که از مهم‌ترین آن ها می توان به خروجی برق 120 ولت، پشت آمپر دیجیتال، نورپردازی داخل خودرو، استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده در دو جهت ،6 بلندگو، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از کنار، سیستم اتوهلد، کنترل فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، سانروف، سنسور نور وباران، دوربین ۳۶۰درجه، آیینه های جانبی تاشونده و شش کیسه هوا اشاره کرد.

 

آریزو6 پرو



فونیکس آریزو 6 پرو را می توان خودرویی زیبا با امکاناتی مناسب و مجموعه فنی قابل قبول دانست که در صورتی که با قیمت مناسبی وارد بازار شود می تواند اقبال خوبی نیز داشته باشد، باتوجه به شرایط کنونی بازار خودرویی که بخواهد با آربزو ۶پرو رقابت کند وجود ندارد و در سگمنت خودش در حال حاظر یکه تاز است و اگر قیمت گذاری عجیب و غریبی برای آن رخ ندهد می توان پیش بینی کرد که حداقل توفیقات گذشته را تکرار کند.

 

آریزو6 پرو



 

کد خبر 138426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha