برترین مزیت خودرو «ری‌را» به عنوان اولین کراس‌اوور ملی ایران

خودرو ری‌را با دریافت تاییدیه از سازمان ملی استاندارد در مرحله دریافت پلاک قرار گرفته است و به همین دلیل می‌خواهیم بزرگ‌ترین مزیت اولین کراس اوور ملی ایران را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودرو ری‌را را باید دومین خودرو گروه صنعتی ایران خودرو پس از تارا بدانیم که موفق به کسب استاندارد سخت گیرانه ECE R۱۲۷ (استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده) شده است.

خودرو ری‌را که نخستین کراس اوور ملی ایران است را باید خودرویی دانست که ایران خودرو را تبدیل به یک خودروساز واقعی خواهد کرد. خودرو ری‌را به دلیل تطابق طراحی با استانداردهای روز جهانی، استانداردهای مختلف و مهمی را دریافت کرده که تا پیش از آن در دیگر خودروهای تولیدی به دلیل قدیمی بودن پلتفرم موفق به کسب آنها نشده بود.

 خودرو ری‌را در واقع تحولی بزرگ در حوزه طراحی و توسعه محصولات جدید و باکیفیت و استاندارد در گروه صنعتی ایران خودرو است که در نوع خود بی سابقه و رکوردی تاریخی به شمار می‌رود آرزوی دیرنه تولید خودرویی به روز در این شرکت را تحقق بخشیده است.

خودرو ری‌را که در آستانه تولید انبوه قرار گرفته و در آینده نزدیک شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود در نمایشگاه‌های بسیاری در سال گذشته به نمایش درآمد و هر بار نیز با حاشیه‌های زیادی همراه بود که دلیل اصلی آن نیز نمایش نسخه‌های ابتدایی این خودرو بود اما خودرو ری‌را که در نمایشگاه قطعات به نمایش درآمد، این گونه نبود.

آخرین نسخه‌ای که در نمایشگاه قطعات به نمایش درآمده به دلیل رفه ایرادهای پیشین، خودرویی باکیفیت در ساخت و دقیق در مونتاژ بود که نویدبخش ورود خودرویی استاندارد به بازار خودرو از سوی ایران خودرو است.

در خصوص خودرو ری‌را می‌توان مزایای بسیاری را برشمرد که هر کدام نقطه قوتی برای این خودرو خواهد بود.

به عنوان مثال خودرو ریرا با بهره‌گیری از موتور EF۷PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد یا خودرو ریرا، مجهز به گیربکس شش‌ سرعته اتوماتیک (AT) بوده و ظرف ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حتی مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتری خودرو ری‌را در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود.

مزیت دیگر خودرو ری‌را به سطح فناوری و امکانات این خودرو بازمی‌گردد. خودرو ری‌را، با بهره‌گیری از سامانه IKConnect، جزء محصولات مجهز به فناوری خودروهای متصل به شمار می‌آید.

دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمک پارک جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین دید عقب، صندلی راننده شش‌حرکته برقی گرم‌کن‌دار با قابلیت تنظیم گودی کمر و صندلی سرنشین، دوحرکته برقی گرم‌کن‌دار، نمایشگر دوگانه (جلوآمپر ۱۲ اینچی دیجیتال و سیستم چندرسانه‌ای هوشمند ۱۲ اینچی لمسی)، سان‌روف برقی، کروزکنترل با محدودکننده سرعت، چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت صندوق عقب، حسگر حرکت پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درِ برقی صندوق عقب، اهرم تعویض الکترونیکی دنده، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان (پدل‌شیفتر) و شارژر بی‌سیم نیز بخشی از امکانات ریرا به شمار می‌رود که درکمتر خودروی تولید داخل شاهد آن بودیم.

مهم‌ترین مزیتی که خودرو ری‌را دارد اما به بحث خدمات پس از فروش و شبکه گسترده امداد خودروی گروه صنعتی ایران خودرو بازمی‌گردد که بسیاری از خودروهای دیگر از آن بی‌بهره هستند.

صدها نمایندگی ایران خودرو که در نقاط مختلف کشور مستقر هستند از مدت‌ها پیش آموزش‌های مرتبط با خودرو ری‌را را دریافت کردند و آماده ارائه خدمات به این خودرو هستند.

مزیت دیگر خودرو ری‌را، امداد خودرو ایران است که به محصولات ایران خودرو خدمات امدادی ارائه می‌کند. امدادگران ایران خودرو نیز مباحث فنی خودرو ری‌را را در دوره‌های مختلفی از سر گذارندند و برای ارائه خدمات امدادی به این محصول جدید آماده هستند.

دو مزیت خدمات امدادی و خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو را باید از مهم‌ترین مزایای خودرو ری‌را برشمرد که خودروهای بسیاری در ایران از این امکان بی‌بهره هستند.

کد خبر 145460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha