تولید خودرو ریرا، چقدر برای ایران خودرو هزینه داشت؟

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، هزینه پروژه تولید خودرو ریرا را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی رادمنش، گفت: شرکت ایران خودرو برای پروژه تولید خودرو ریرا، ۴ هزار میلیارد تومان (۴ همت) هزینه کرده است. برای صنعتی سازی پروژه هم ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به همراه ۴۶.۵ میلیون یورو بصورت ارزی هزینه شده است.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اضافه کرد: خودرو ری‌را روی پلتفرم IKP۲ توسعه یافته‌ است که مبنای محصولات آینده این شرکت خودروسازی خواهد بود.

وی خودرو ری‌را را آپشنال‌ترین خودرو تولید داخل معرفی کرد که سطح کیفی خودروهای ایرانی را ارتقا خواهد داد و افزود: در خودرو ریرا، ۱۱۳۰ قطعه استفاده شده که ۶۷۹ قطعه آن جدید است.

رادمنش با تاکید بر اینکه خودرو ری‌را توان پاس کردن استانداردهای روز دنیا را دارد، تصریح کرد: هزینه پروژه خودرو ری‌را با توان شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو مانند جتکو و ساپکو و ... تامین و اجرا شده است.

مهدی رادمنش

معاون تحقیقات ایران خودرو با اعلام آمادگی این شرکت برای تولید انبوه ری‌را افزود: ظرفیت تولید خودرو ریرا، در زمستان امسال ساعتی ۲۰ دستگاه خواهد بود و سالانه ۱۰ هزار دستگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی، سهم داخلی سازی خودرو ری‌را را ۶۹ درصد اعلام کرد که در آینده نیز افزایش خواهد داشت.

رادمنش در پایان خاطرنشان کرد: اولویت بعدی ایران خودرو، تولید و عرضه خودروی ری‌را هیبرید است و پس از آن خودروی ریرا برقی برای سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

برای تماشای زیر و بم ریرا در ۸۳ تصویر اینجا کلیک کنید.

کد خبر 145505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha