کد خبر 145404
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
ورژن آخر موتور EF۷ معرفی شد

موتور EF۷ توربوشارژ ساخته شده و هم اکنون در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است و به زودی این موتور جدید، تجاری و بر روی خودرو ریرا و خانواده محصولات تارا و دنا نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه قطعات خودرو تهران، شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) به همراه ۱۲۵ سازنده زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تامین و تولید قطعات و لوازم خودرو و ارائه برنامه‌های خودکفایی و بهبود تصویر شبکه تامین از طریق تعامل با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان حضور چشم گیری داشت.

ساپکو

همچنین در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران و در غرفه ساپکو دو خودرو جدید ریرا و تارا V۴ ایران خودرو در معرض دید عموم قرار گرفت در واقع ساپکو با به نمایش گذاشتن این دو محصول جدید ایران خودرو قصد داشت تا توانمندی این شرکت در حوزه داخلی سازی محصولات جدیدی مثل ریرا را ارائه و بخشی از قطعاتی که در این خودرو در زنجیره تامین داخلی سازی و تامین شده را معرفی نماید.

ساپکو همچنین در این دور از نمایشگاه به‌ منظور بومی‌سازی بیش‌ از پیش قطعات و سیستم‌های خودرویی، قطعاتی را به نمایش گذاشت تا در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و با هدف بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در سراسر کشور و در راستای کاهش وابستگی ارزی، با جذب شرکت‌های قطعه سازی توانمند، در مسیر خودکفایی و بومی‌سازی قطعات وارداتی اقدام کند.

معرفی پیشرانه IK۳LB جدیدترین پیشرانه ۳ سیلندر ایران خودرو

در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران، شرکت ساپکو در کنار نمایش توانمندی ها و معرفی دو محصول جدید ایران خودرو، دو پیشرانه IK۳LB، جدیدترین پیشرانه ۳ سیلندر ایران خودرو و همچنین ورژن جدید پیشرانهEF۷ پلاس توربوشارژ را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده بود.

پیشرانه IK۳LB جدیدترین پیشرانه تولید انبوه ایران خودرو است که طبق گفته مدیرعامل این شرکت قرار است ابتدا بر روی تارا، جدیدترین سدان ایران خودرو قرار گیرد. بر اساس اخبار و اطلاعات اعلام شده از سوی مدیران ایران خودرو، این موتور ملی ابتدا روی نسخه دستی تارا با گیربکس ۶ سرعته دستی به کار رفته و در آینده بر روی دیگر محصولات این برند هم مورد استفاده خواهد شد.

پیشرانه

گفته می شود موتور ۳ سیلندر ایران خودرو فعلا مراحل نهایی طراحی قرار دارد و تا پایان امسال اقدامات مانده طراحی و نقشه این موتور نهایی می شود.

مصرف سوخت این موتور بسیار کمتر از موتورهای قبلی ایران خودرو است و با وجود این که اینکه حجم موتور کم شده و مصرف سوخت آن کاهش یافته، اما توان این موتور تقریبا در حد موتور ۴ سیلندر EF۷ پلاس است.

این موتور ۳ سیلندر دارای تکنولوژی GDI است و بنا به گفته مسئولان شرکت ایران خودرو، موتور ۳ سیلندر ایران خودرو بالای ۸۰ درصد داخلی سازی شده است.

نمایش ورژن آخر موتور EF۷ در نمایشگاه قطعات

موتور EF۷ پلاس توربو شارژ ورژن آخر موتور EF۷ فعلی ایران خودرو و DUAI CVVT دومین پیشرانه جدید ایران خودرو است که در نوزدهمین نمایشگاه قطعات ایران خودرو به نمایش گذاشته شد.

پیشرانه

در ورژن جدید موتور EF۷ برای بالا بردن توان این موتور، پرفیل‌های میل سوپاپ این موتور تغییراتی کرده است. موتور EF۷ توربوشارژ ساخته و هم اکنون در مرحله تولید انبوه قرار گرفته است و به زودی این موتور جدید تجاری و بر روی خودرو ریرا و خانواده محصولات تارا و دنا نصب خواهد شد.

گفته می شود میزان تولید ورژن جدید موتور EF۷ پلاس توربور شارژ ایران خودرو روزانه ۳۰۰ دستگاه خواهد بود.

کد خبر 145404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha