کد خبر 145472
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
دلیل توقف شماره گذاری نیسان آبی!

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد از تعلیق گواهی تایید و توقف شماره گذاری نیسان آبی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی انگورج، با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمون های استاندارد، خودرو وانت نیسان دارای انطباق های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.

وی با اشاره به عمر ۷۰ ساله تولید این خودرو افزود: در این سال‌ها بهبودی در حوزه‌های ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است بجز تغییر در موتور که اتفاقا بخاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد شاسی یکپارچه خودرو، صندلی نیکمتی و عدم رعایت استانداردهای لازم در ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغ‌ها و نشانگرها را بخشی از ایرادات این خودرو عنوان کرد.

به گفته انگورج، شاسی یکپارچه این خودرو موجب شده تا در برخوردهای روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و موجب صدمات جدی به سرنشینان شود. همچنین صندلی نیکمتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، بنابراین با توجه به این ایرادات و نبود برخی استانداردهای لازم در ترمز و چراغ و نشانگرهای این خودرو، وضعیت تردد این خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار نا ایمن است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بدلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز بجای برطرف کردن آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو موجب شده است تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.

کد خبر 145472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha