وزیر صنعت درآمد کشور از صنعت خودرو را اعلام کرد!

به گفته وزیر صنعت و طبق آمار، کل درآمد کشور از صنعت خودرو ۸۴۰ هزار میلیارد تومان است که نیمی از بودجه کشور را شامل می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، عباس علی آبادی، با بیان این که صنعت خودرو، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در کشور دارد، تاکید کرد: ۶۰ صنعت مرتبط با صنعت خودرو است صنعتی که ششمین اقتصاد بزرگ دنیا به حساب می‌آید.

باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات داد

 وی با توجه به اهمیت خودروسازی در کشور تصریح کرد: باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم.

علی آبادی با اشاره به آمار تولید خودرو گفت: در  سال گذشته ۳۷ خودروساز، یک میلیون و ۳۳۵ هزار خودرو تولید کردند، اما از التهاب بازار کاسته نشد، اما با وجود این تعداد تولید خودرو، رتبه ۱۶ دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم و برای سال ۱۴۰۳ تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به گفته وزیر صمت، رتبه ایران در تولید خودرو طی سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ از هجدهم به شانزدهم رسید و اگر امسال تولید ثابت بماند به رتبه پانزدهم راه خواهیم یافت.

احداث ۳ هزار ایستگاه شارژ خودرو برقی تا پایان امسال

علی آبادی همچنین با اشاره به راهبردهای اصلی در صنعت خودرو از ایجاد ۳  هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال خبر داد و گفت: برقی سازی راهی است که باید به سمت آن برویم؛ در حال حاضر روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف می‌شود که باید ۷ میلیون لیتر آن را وارد کنیم از این رو برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است.

وزیر صمت در ادامه بر لزوم حمایت از صنعت خودرو داخل تاکید کرد و افزود: معتقد نیستم خودروسازان ما خوب هستند همچنین معتقد نیستم خیلی هم بد هستند، اما انتظار داریم به سمت تولید خودروهای روز و آینده حرکت کنیم.

کد خبر 145525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha