بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ کدامند؟ + معرفی برگزیده‌های نیمه اول سال ۲۰۲۴

حدس می‌زنید بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ در کلاس‌های مختلف، از سدان‌های لوکس و شاسی‌بلندهای قدرتمند گرفته تا خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت‌های نفس‌گیر کدام باشند؟ امروز با برترین‌های شش ماه اول سال ۲۰۲۴ آشنا خواهیم شد.

به گزارش پرشین خودرو، هر ساله شاهد رونمایی از خودروهای جدیدی با آپشن‌های خلاقانه و پیشرانه‌های قدرتمند هستیم که عطش علاقمندان به رانندگی را سیراب می‌کنند. سال ۲۰۲۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست و غول‌های خودروسازی سراسر جهان، جدیدترین شاهکارهای خود را برای تسخیر جاده‌ها آماده کرده‌اند. پیشتر در مقاله سریعترین خودروهای ۲۰۲۴، با جت‌های چهارچرخی آشنا شدیم که مرز ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را پشت سر گذاشته‌اند. امروز در این گزارش، به بررسی و معرفی بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: بهترین ماشین های آمریکایی در ایران کدامند؟

لیست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴

همراه ما باشید تا جدیدترین غول‌های جاده در سال ۲۰۲۴ را بشناسید!

بهترین شاسی بلند کامپکت ۲۰۲۴، مزدا CX-۵

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴؛ بهترین شاسی بلند کامپکت 2024، مزدا CX-5

  • قیمت: از ۳۰.۷۲۰ دلار

برای درک موقعیت کنونی مزدا CX-۵، نگاهی به تاریخچه آن خالی از لطف نیست. این خودرو به اندازه‌ای جایزه از مجله Car and Driver دریافت کرده که تعداد آنها به عدد لاستیک‌هایش می‌رسد! اما پس از هفت سال سلطه به عنوان یکی از محبوب‌ترین کراس‌اورها، زمان آن رسیده که CX-۵ تجدید قوا کند و یک بار دیگر در میان بهترین خودروهای شاسی بلند خارجی ۲۰۲۴ جا بگیرد.

زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۴ سیلندر خطی با ۱۸۷ اسب بخار به همراه سیستم انتقال قدرت استاندارد به تمامی چرخ‌ها قرار دارد. گزینه موتور توربوشارژ ۲.۵ لیتری ۲۵۶ اسب بخار، پیشرانه‌ای ایده‌آل است. خوشبختانه مزدا برخلاف دیگر خودروسازان، از گیربکس ضریب‌متغیر (CVT) صرف نظر کرده و به جای آن از یک گیربکس اتوماتیک سنتی ۶ سرعته استفاده کرده است که لذت رانندگی با CX-۵ را دو چندان می‌کند.

در حالی که CX-۵ قدری از فضای داخلی خود را فدای طراحی ظاهری‌اش کرده ، اما نشستن در آن کافی است تا متقاعدتان کند در یکی از لوکس‌ترین و بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ نشسته‌اید. مدل‌های جدیدتر هوندا CR-V یا مزدا CX-۵۰ فضای بیشتری ارائه می‌دهند که برای خانواده‌ها تناسب بیشتری دارد. با این حال، CX-۵ با وجود سنش، همچنان طوری در جاده‌ها جولان می‌دهد که انگار می‌خواهد چیزی را ثابت کند و به همین دلیل، ما آن را شایسته‌ی قرار گرفتن در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ می‌دانیم.

بهترین شاسی بلند کامپکت  لوکس ۲۰۲۴، جنسیس GV۷۰

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: از ۴۸.۰۰۰دلار

جنسیس GV۷۰ به لطف برقراری تعادل ایده‌آل بین عملکرد، تجربه‌ی لوکس و ظاهر جذاب، یکی از شاسی‌بلندهای لوکس کامپکت در فهرست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ است. طراحی بیرونی چشم‌نواز آن با کابینی لوکس و سرشار از فناوری‌های پیشرفته همراه شده است. رقبایی مانند پورشه ماکان در این سگمنت توانایی‌های عملکردی بیشتری ارائه می‌دهند، اما پیشرانه‌ی استاندارد ۴ سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری و گزینه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری دو توربوشارژ GV۷۰ هر دو قدرت و عملکردی قابل قبول و در عین حال دلنشین را به ارمغان می‌آورند.

 GV۷۰ با برخورداری از امکانات رفاهی فراوان و قیمتی رقابتی، گزینه‌ای بسیار وسوسه‌کننده است – این خودرو موفق شده در سال ۲۰۲۳ هم در لیست بهترین خودروها جا داشته باشد و به نظر می‌رسد به‌روزرسانی‌های جدید در بخش فناوری و ظاهر آن برای سال ۲۰۲۶ جذابیت این خودرو را دوچندان خواهد کرد. نسخه‌ی تمام برقی این خودرو با نام Electrified GV۷۰ هم به زودی راهی بازار خواهد شد.

بهترین کراس اوور ۲۰۲۴، تویوتا گرند هایلندر (Toyota Grand Highlander)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: از ۴۴.۴۶۵ دلار

هرکسی که عشق شاسی‌بلند تویوتا هایلندر داشته باشد اما احساس کند فضای کافی برای خانواده‌اش ندارد، احتمالاً یکراست سراغ کاندید بخش کراس اوور لیست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ یعنی گرند هایلندر برود. این خودرو لقب «گرند» را نه بخاطر استایل، امکانات رفاهی یا لوکس‌بودن، بلکه به خاطر اینکه نسخه‌ی کشیده‌شده‌ی هایلندر فعلی است، به دست آورده.

گرند هایلندر با بدنه‌ی کشیده‌ترش، فضای بیشتری برای سرنشینان و بار در اختیار می‌گذارد و بیشتر این افزایش فضا به ردیف سوم جادار اختصاص داده شده است. موتور استاندارد آن یک چهار سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ است، اما گرند هایلندر هیبرید دو نوع پیشرانه مختلف ارائه می‌دهد که شامل نسخه‌ی ۳۶۲ اسب بخاری به نام Hybrid Max می‌شود.

مجموعه‌ای از ویژگی‌های کمک‌راننده به‌صورت استاندارد وجود دارد و گرند هایلندر تنها در مدل‌های لوکس‌تر XLE، Limited و Platinum عرضه می‌شود – پس شاید از این لحاظ بتوان گفت کمی باشکوه‌تر است. با توجه به فضای داخلی جادار و لیست بلندبالای امکانات رفاهی، جای تعجب می‌بود اگر گرند هایلندر در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ جا نمی‌گرفت.

بهترین شاسی بلند بزرگ ۲۰۲۴، شورولت ساب‎اربن (۲۰۲۴ Chevrolet Suburban)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۶۱.۷۹۵ دلار

خانواده‌های پرجمعیت به راه‌حل‌های بزرگی نیاز دارند، درست مثل قایق‌های تفریحی و کمپرهای حجیم. در این میان، شاسی‌بلندهای فول سایز مثل شورولت سابِربن، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌روند. این خودرو با حداکثر کردن فضا و قدرت یدک‌کشی، در میان بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ SUV حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. هرچند مدل کوچک‌تر یعنی تاهو نیز قادر به حمل هشت سرنشین است، اما سابِربن فضای بار بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

سابِربن به صورت استاندارد با یک موتور هشت سیلندر ۳۵۵ اسب بخاری عرضه می‌شود، اما امکان سفارش آن با موتور توربودیزل شش سیلندر خطی ۲۷۷ اسب بخاری یا موتور هشت سیلندر ۴۲۰ اسب بخاری نیز وجود دارد. تمامی مدل‌های تاهو از یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته بهره می‌برند و به جز تیپ Z۷۱ که برای مسیرهای خاکی مناسب‌سازی شده، سایر مدل‌ها را می‌توان به صورت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک سفارش داد.

گرچه تزئینات داخلی سابِربن به اندازه رقبای فول سایز نظیر جیپ واگُونر چشم‌نواز نیست، اما این شورولت برای چنین خودروی حجیم و توانمندی، تعادل فوق‌العاده‌ای بین سواری نرم و هندلینگ چابک ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که نام آن را در فهرست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ گنجانده‌ایم.

بهترین پیکاپ ۲۰۲۴، فورد رپتور F-۱۵۰ (Ford F-۱۵۰ Raptor)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۸۰.۴۳۵ دلار

فورد F-۱۵۰ رپتور چنان سرشار از هیجان و لذت رانندگی‌ست که انگار سال‌هاست غیرقانونی اعلام شده! تصور کنید با یک F-۱۵۰ فول سایز طرف هستید که در طول ساختش فقط با کراتین، دمبل و گالن‌‍‌ها نوشیدنی انرژی‌زای مانستر تغذیه شده باشد. رپتور، برنده‌ی جایزه بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ از دیدگاه سردبیران، با یک موتور V۶ دو توربوشارژ، ۴۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که به یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته متصل می‌شود. اما در این میان، رپتور R بدنساز خانواده است که با موتور V۸ سوپرشارژ ۷۲۰ اسب بخاری خود، غرشی با ابهت بیشتری دارد.

فراتر از قدرت سرسام‌آورش، سیستم تعلیق با فنرهای دوقلو «فاکس دوال لایو والو» و قابلیت حرکت زیاد در سیستم تعلیق رپتور، عبور از زمین‌های ناهموار را به نرمی بالش تبدیل می‌کند. حتی زمانی که مشغول تاخت و تاز در مسیرهای خارج از جاده نیست و تلاش نمی‌کند از یک خودروی رالی WRC تقلید کند، سواری فوق‌العاده راحت رپتور آن احساس خوبی به سرنشینان می‌دهد.

با توقف تولید رم ۱۵۰۰ TRX با ۷۰۲ اسب بخار قدرت، رپتور در فهرست گونه‌های در معرض خطر وانت‌های پرقدرت قرار می‌گیرد و حالا تنها رقیب نسبتاً ناشناخته‌ی آن، Rivian R۱T تمام الکتریکی با ۸۳۵ اسب بخار قدرت است.

بهترین کوپه الکتریکی ۲۰۲۴، فورد موستانگ ماخ-E (Ford Mustang Mach-E)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۳۹,۹۹۵ دلار

ارتباط کراس‌اور فورد موستانگ Mach-E ۲۰۲۴ با  مدل کوپه ۵۰ ساله موستانگ، بیشتر به منظور استفاده از شهرت نام آن است تا حفظ ویژگی‌های پر سر و صدا و تند و تیز این خودروی عضلانی. با این حال، این موضوع مانع از آن نمی‌شود که Mach-E تمام برقی، یک خودروی خانوادگی سریع، قدرتمند، خوش‌چهره و با سواری نرم و راحت نباشد. این خودرو همچنین از امکانات دیگری برخوردار است که آن را به گزینه‌ای جذاب در میان بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

انتخاب مدل‌های Mach-E بر اساس امکانات و قیمت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود: مدل Select با قیمت مناسب و امکانات پایه، مدل Premium با امکانات فراوان و مدل‌های GT با تمرکز بر عملکرد بالا که ترکیبی از امکانات و قدرت زیاد را ارائه می‌دهند. موستانگ Mach-E کابینی با امکانات رفاهی خوب و جدیدترین ابزار و وسایل فنی فورد را ارائه می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ قرار گیرد.

با یک بار شارژ، اکثر مدل‌های Mach-E می‌توانند مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی کنند. همچنین، مدل GT Performance در تست‌های رسمی توانست در پیست تست، در عرض ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که تنها چند لحظه از مدل بنزینی موستانگ شلبی GT۵۰۰ کندتر است.

بهترین ماشین کامپکت هیبرید ۲۰۲۴، تویوتا پریوس

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: از ۲۹.۰۵۴ دلار

صرفه جویی در مصرف بنزین همیشه کار باحالی بوده، اما تا به حال چنین ظاهر جذابی نداشته و صددرصد خوابش را نمی‌دیده که به جمع بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ راه پیدا کند. تویوتا پریوس بازطراحی‌شده، تلاش معناداری برای تغییر این موضوع کرده است. پریوس جدید با دیفرانسیل جلو و ۱۹۴ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود. سیستم تمام چرخ محرک نیز قابل سفارش است که اندکی باعث افزایش قدرت به ۱۹۶ اسب بخار می‌شود. پریوس پرایم با ۲۲۰ اسب بخار، نسخه هیبریدی-شارژی این خودرو است.

برای اولین بار، پریوس علاوه بر مصرف سوخت فوق‌العاده، ظاهری شیک و رانندگی نسبتاً لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد و در عین حال به مصرف سوخت ترکیبی ۵۶ مایل بر گالن در بزرگراه (طبق تخمین آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا) دست پیدا می‌کند. این خودرو نسبت به رقبای کامپکت خود که به آرامی با افزودن قوای محرکه هیبریدی از آن عقب می‌افتند، پیشتاز است. گروهی که شامل هیوندای الانترا هیبرید، تویوتا کرولا هیبرید و البته در آینده نزدیک هوندا سیویک هیبریدی می‌شود. باورش سخت است که این را بگوییم، اما پریوس یک انتخاب خفن است که در لیست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ در بازار ایران هم جا دارد.

بهترین سدان خانوادگی ۲۰۲۴، هوندا آکورد (Honda Accord)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۲۸.۹۰۰ دلار

با وجود سلطنت بی‌چون و چرای شاسی‌بلندها در این دوران، هنوز هم تقاضا برای یک سدان خانوادگی میان‌ سایز صادق و کم‌مصرف وجود دارد. هوندا آکورد ۲۰۲۴ بهترین گزینه در این سگمنت است که در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ دیده می‌شود.

مدل‌های پایه این سدان ثابت و ماندگار هوندا از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری نیرو می‌گیرند، اما اکثر مدل‌ها با راه‌اندازی خط تولید، با یک سیستم ترکیبی چهار سیلندر با مصرف بهینه سوخت همراه خواهند بود. تنها گزینه پیشرانه، دیفرانسیل جلو است.

آکورد سال گذشته بازطراحی شد و می‌توان گفت پوشش فلزی جدید آن، جذاب‌ترین لباسی است که این خودرو در نسل‌های اخیر به تن کرده. در داخل، آکورد دو ردیف صندلی جادار، صندوق عقبی با اندازه‌ای سخاوتمندانه و تمام فناوری‌های سرگرمی و اطلاعاتی که از یک خودروی مدرن انتظار می‌رود، ارائه می‌دهد.

اما دلیل اصلی تحسین شدن هوندا آکورد، رفتار جاده‌ای فوق‌العاده آن است که از اولین کیلومتر به خوبی مشاهده می‌شود. فرمان‌پذیری دقیق، سیستم تعلیق با عملکرد خوب و هندلینگ قابل پیش‌بینی، همگی به اعتماد به نفس و لذت راننده کمک می‌کنند. به عبارت ساده، آکورد یک مجموعه کامل است و شایستگی آن را دارد که حتی در انتهای شش ماه آخر سال، دوباره در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ نام برده شود.

بهترین خودروی الکتریکی (EV) ۲۰۲۴، BMW i۴

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: از ۵۳.۱۹۵ دلار

خودروهای برقی صرفاً با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. در مورد سدان i۴ بی‌ام‌و، این خودرو با تمام خودروهای M بنزینی قبلی نیز مقایسه می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، i۴ باید دو نیاز را برآورده کند: رانندگی عملکردی و حداکثر برد. عملکرد اول را به طرزی باورنکردنی عالی انجام می‌دهد. تک-موتور eDrive۳۵ قدرت ۲۸۲ اسب بخار دارد، در حالی که قدرت wDrive۴۰ به ۳۳۵ اسب بخار می‌رسد؛ مدل‌های xDrive۴۰ و M۵۰ به ترتیب ۳۹۶ و ۵۳۶ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهند.

ما در واقع به i۴ M۵۰ به خاطر هندلینگ و سواری بهتر از M۳ که از پیش یکی از سدان‌های عملکردی مورد علاقه ماست، اعتبار می‌دهیم و آن را در لیست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ نام می‌بریم. از نظر برد، xDrive۴۰ با برد ۳۱۷ مایل طبق استاندارد آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) بیشترین برد را در بین گزینه‌های i۴ دارد. همچنین از قابلیت شارژ سریع DC خوبی با سرعت تا ۲۰۰ کیلووات برخوردار است.

i۴ خودرویی راحت برای استفاده روزانه با عملکرد عالی است، اما فرمان کسل‌کننده نشان‌دهنده‌ی نقطه‌ای حکایت از آن دارد که تکنولوژی کمی بیش از حد پیشرفت کرده. با این حال، i۴ xDrive۴۰ منتقدان را به اندازه‌ای تحت تأثیر قرار داد که آن را لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ اضافه کنند. در نهایت، i۴ یک صندوق عقب هاچ‌بک هم دارد که هنگام قرار دادن بار در پشت صندلی‌های عقب، انعطاف‌پذیری بیشتری به این مخلوق BMW می‌دهد.

بهترین خودروی گرند تورر ۲۰۲۴، آئودی RS۶ GT

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۱۲۶,۸۹۵ دلار

از زمانی که RS۲ سی سال پیش معرفی شد، استیشن‌های سریع آئودی به یک زیرمجموعه متمایز تبدیل شده‌اند، اما RS۶ GT در سطح دیگری قرار دارد. این خودرو که به دنبال کانسپت GTO ۲۰۲۰ تولید شده و آن هم از خودروی مسابقه‌ی وحشی IMSA ۹۰ quattro ۱۹۸۹ الهام گرفته، در یک تیراژ محدود ۶۶۰ دستگاه در سراسر جهان عرضه می‌شود که ۶۰ دستگاه از آن به انگلستان اختصاص دارد، اما این دلیل نمی‌شود که در لیست بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ جایی نداشته باشد.

علاوه بر رنگ‌آمیزی خیره‌کننده، این اولین مدل آئودی است که از فیبر کربن برای کاپوت، گلگیرها و همچنین چرخ‌ها بهره برده. تغییرات آیرودینامیکی شامل بال عقب دوبل، دیفیوزر بزرگ‌تر و اسپلیتر جلوی تهاجمی‌تر می‌شوند.

موتور این خودرو همان پیشرانه ۴.۰ لیتری توئین توربو V۸ مدل RS۶ معمولی است که قدرتی برابر با ۶۲۱ اسب بخار تولید می‌کند. اما سیستم تعلیق و دیفرانسیل عقب برای بهبود هندلینگ بازطراحی شده‌اند.

بهترین خودروی اسپرت ۲۰۲۴، مک لارن آرتورا اسپایدر (McLaren Artura Spider)

145559 - بهترین خودروهای خارجی 2024؛ بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴

  • قیمت: ۲۷۳,۸۰۰ دلار

افزایش قدرت در عصر خودروهای هیبرید و الکتریکی کار دشواری نیست. اما انجام این کار با حفظ وزن پایین، چالشی بسیار بزرگتر پیش روی سازندگان می‌گذارد و به همین دلیل مک‌لارن از تعهد به ساخت یک خودروی تمام الکتریکی سرباز می‌زند.  مهندسان این شرکت معتقدند که باتری‌ها هنوز زیادی سنگین‎‌اند و فناوری آن‌ها به اندازه کافی برای یک خودروی تمام الکتریکی کارآمد نیست.

اما آرتورا (Artura) گامی در این مسیر برداشته و می‌تواند یکی از جدیدترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ در بخش هیبرید باشد. این خودرو توسط یک موتور احتراقی هوشمند ۳.۰ لیتری که در قسمت میانی خودرو قرار دارد،  به همراه یک موتور الکتریکی با شار محوری (axial flux) که از یک باتری ۷.۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود، نیرو می‌گیرد. این باتری در پشت صندلی‌ها قرار دارد. مجموع این نیرو محرکه در آرتورا، که  اکنون در مدل اسپایدر با سقف جمع شونده الکتروکرومیک هوشمند  ارائه می‌شود، خروجی قدرتی معادل ۶۹۰ اسب بخار را به همراه دارد.

طبیعتا این قدرت به عملکردی حیرت‌انگیز  منجر می‌شود - رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳ ثانیه زمان بسیار کمی است - اما  چیزی که واقعاً شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد،  نحوه‌ی گسترش این قدرت توسط نیروی الکتریکی در عملکرد کلی خودرو است. این سیستم همچنین امکان پیمایش ۳۴ کیلومتر را در حالت الکتریکی برای آرتورا فراهم می‌کند که برای رانندگی در شهر یا زمانی که نمی‌خواهید همسایگان را آزار بدهید، عالی خواهد بود.

جمع بندی

به پایان سفری هیجان‌انگیز در دنیای بهترین خودروهای خارجی ۲۰۲۴ رسیدیم. در این مقاله، شاهد جدیدترین شاهکارهای مهندسی و طراحی از سراسر جهان بودیم که با نوآوری‌ها و قدرت انکارناپذیرشان هرکسی را به هیجان می‌آورند؛ چه ماشین باز باشد چه نباشد!

به نظر شما جای کدام خودروها در لیست بهترین ماشینهای خارجی ۲۰۲۴ خالی بود؟ آرزو داشتید کدام یک از اتومبیل‌های لیست امروز در ایران حضور پیدا می‌کرد؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم!

کد خبر 145559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha