مزدا CX۳۰ با چه مشخصاتی روانه ایران شده است؟ (+کاتالوگ رسمی)

مزدا CX۳۰ یکی از خودروهای مزدا در دور جدید واردات خودرو است که توسط شرکت آفتاب خودرو راهی بازار خواهد شد اما خودرو مزدا CX۳۰ چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آزادسازی دست و پا شکسته واردات پس از چند سال محدودیت، شرایط ورود خودروهایی را به ایران فراهم کرد که از جدیدترین خودروهای جهان است. مزدا یکی از خودروهایی است که هر چند هنوز وارد بازار نشده است اما انتظار می‌رود تا در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود آن به بازار باشیم.

مزدا که به واسطه سال‌ها تولید در گروه بهمن، بدل به خودرویی شناخته شده برای بازار ایران شده است این‌بار به صورت وارداتی و توسط شرکت آفتاب خودرو وارد بازار خودرو ایران می‌شود.

مزدا CX۳۰ یکی از خودروهای برند مزدا است که آفتاب خودرو در نظر دارد تا آن را راهی بازار خودروهای وارداتی کند.

مزاد CX۳۰ چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور مزدا CX۳۰ بر اساس نسل چهارم مزدا ۳ طراحی و و از نظر کلاس، جایی در بین دو مدل مزدا CX-۳ و CX-۵ قرار می‌گیرد. مزدا در کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، مکزیک، روسیه، مالزی و چین تولید می‌شود که نسخه وارداتی به ایران احتمالا مانند بسیاری دیگر از خودروهای وارداتی اخیر از مبدا چین خواهد بود.

کاتالوگ مزدا

مزدا CX۳۰ با یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی GDI نهایت قدرت ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به محور جلو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا صد را نیز در مدت زمان ۸ ثانیه قابل دسترس می‌کند.

برند مزدا
مدل CX-۳۰
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۹۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵
حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب توییست بیم
طول ۴۳۹۵ میلی متر
عرض ۱۷۹۵ میلی متر
ارتفاع ۱۵۴۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۵۵ میلی متر
وزن ۱۴۶۲ کیلوگرم
حجم باک ۵۱ لیتر
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۶۵R۱۶
شرکت عرضه کننده آفتاب خودرو
برند مزدا
کشور سازنده ژاپن - مونتاژ شده در چین

امکانات رفاهی و ایمنی مزدا CX۳۰

خوشبختانه خودرویی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است از سطح مناسبی در آپشن و امکانات برخوردار است. کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، رادار خط خوان، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، شارژر بی سیم، درگاه USB، رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، رینگ های آلومینیومی، تریم چرم مصنوعی، صندلی برقی سرنشینان جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف، اپل کارپلی، اندروید اتو، شیفتر پشت فرمان، هدآپ دیسپلی، حافظه صندلی رانندهریال سیستم صوتی BOSE و در صندوق عقب برقی بخشی از امکانات مندرج در کاتالوگ رسمی خودرو مزدا CX۳۰ است.

کاتالوگ مزدا

رقبای خودرو مزدا CX۳۰ چه خودروهایی است؟

در شرایطی که واردات خودرو هر چند به صورت قطره‌چکانی و در تعداد محدود آن هم از مبدا چین در حال انجام است، این خودرو هم رقبایی در بازار ایران را مقابل خود می‌بیند. از خودروهایی که به عنوان رقیب مزدا CX۳۰ می‌توانیم به آن اشاره کنیم، کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، نیسان ایکس تریل، هوندا HR-V و نیسان قشقایی است.

کد خبر 145926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha