زیباترین ماشین های جهان از دیروز تا امروز (+تصاویر)

به گفته طراحان غول آلمانی خودروسازی یعنی BMW، لطف زیباترین خودروهای جهان، نه تنها به اصالت بلکه به خلاقیت و تازگی مرتبط می‎‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به طور کلی زیبایی یک امر کاملاً سلیقه‌ای و تعیین آن دشوار است، چه برسد به اینکه در زمینه زیباترین ماشین جهان وارد بحث شویم. از طرفی این صددرصد به سلیقه هر فرد بستگی دارد که چه مدلی را زیباترین خودرو جهان بداند. از سوی دیگر، همانطور که طراحان کمپانی‌های پرچمدار می‌گویند،

علم و توازنی در پس طراحی زیباترین اتومبیل های دنیا وجود دارد که برهم خوردن هماهنگی آن، به قیمت ظاهر ماشین تمام می‌شود.

پیش تر به زیباترین ماشین های ایرانی پرداختیم و حالا در این گزارش از پرشین خودرو نگاهی به زیباترین ماشین های جهان در سگمنت‌های مختلف خواهیم داشت. خودروهای شیک با چهره‌های تاریخ ساز (از جمله خانواده فورد موستانگ) احتمالاً تا چند دهه آینده همچنان عنوان قشنگ ترین ماشین های جهان را یدک خواهند کشید.

همچنین بخوانید: گرانترین ماشین دنیا مال کیست؟

زیباترین ماشین‌های هایپرکار

در نظر مدرن پسندان، زیباترین ماشین جهان بی بروبرگرد به کلاس هایپرکارها و خودروهای اسپرت تعلق دارد. انکار نمی‌کنیم که در طراحی خودروهای اسپرت، گرند تورینگ و سوپراسپرت، شاهد حرکات متهورانه و جذابی بوده‌ایم.

مک‌لارن (McLaren F۱)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

اولین مورد در لیست زیباترین خودروهای اسپرت، از نظر فنی متعلق به قرن گذشته (دقیقاً دهه ۱۹۹۰) است اما به عنوان یک معیار و پایه برای مدل‌های بعدی در اینجا قرار دارد. حداکثر سرعت مک‌لارن F۱ اندکی بیشتر از ۳۷۱ کیلومتر بر ساعت بود؛ آن هم در حالی‌که در سال ۱۹۹۲، هیچ خودروی دیگری تا به حال به این سرعت نرسیده بود. زیباترین ماشین جهان با شاسی فیبر کربنی سبک وزن، تمرکز یک‌جانبه بر کاهش وزن و یک موتور سفارشی ۶ لیتری ۶۲۷ اسب بخاری BMW V-۱۲، می‌توانست در عرض تنها ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین کامیون جهان در سال ۲۰۲۴

تواتارا SSC  (SSC Tuatara)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

تولید تواتارا SSC با هدف ساخت ۱۰۰ نمونه و هر کدام با قیمت ۱.۶ میلیون دلار کلید خورد. سرعت بالا در میان زیباترین اتومبیل های دنیا، چیز جدیدی نیست و در سوپراسپرت‌هایی از جمله بوگاتی ویرون شاهد این قضیه بودیم. در سال ۲۰۰۷، مدل Ultimate Aero با قدرت ۱۲۸۷ اسب بخار به سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت رسید. این رکورد تا سه سال قبل از ورود بوگاتی ویرون سوپر اسپرت حفظ شد. اما در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱، SSC تواتارا با میانگین سرعت ۴۵۵ کیلومتر در ساعت مجددا رکورد را به نام خودش ثبت کرد تا یکی از زیباترین اتومبیل های دنیا در زمره سریع‌ترین‌ها باشد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 خودروی زیبا و محبوب آمریکایی

کونیگزگ یسکو (Koenigsegg Jesko)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

در سال ۲۰۱۷، کریستین فون کونیگزگ سوئدی با ثبت سرعت دو طرفه ۴۷۷ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان را با آگرا RS شکست. جانشین آگرا یعنی یسکو با بال‌های بزرگ و قدرت ۱۶۶۰ اسب بخار که به نام پدر کریستین نامگذاری شده، شاید توانایی شکستن رکورد ۴۸۴ کیلومتر بر ساعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت را هم داشته باشد، چه بسا در تست‌های سرعت رکورد بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت برای این خودرو ثبت شد تا با اختلاف، در لیست سریعترین خودروهای ۲۰۲۴ صدرنشین شود.

فناوری سرعت بالای یسکو که قیمتی معادل ۳ میلیون دلار دارد شامل یک موتور V۸ دوقلو توربو ۵ لیتری با دور موتور بالاست که سبک‌ترین میل لنگ V۸ جهان با وزن تنها ۲۸ پوند را دارد. جای تعجب نیست که تمام ۱۲۵ دستگاه برنامه‌ریزی شده برای تولید این مدل از قبل فروخته شده‌اند.

پینینفارینا باتیستا (Pininfarina Battista)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

پینینفارینا از آن دست نام‌های خودروسازانی است که اسطوره ساز شد؛ مثلاً همکاری ۶۲ ساله این استودیو ایتالیایی با فراری، آیکون‌هایی مانند ۲۷۵ GTB، ۳۶۵ GTB/۴ دیتونا و کلاسیک تام سلک، ۳۰۰۸ GTS را خلق کرد.

با کمی کمک از گروه ماهیندرا هند (که اواخر سال ۲۰۱۵ پینینفارینا را نجات داد) و همکاری با نوابغ برقی کروات ریماک، هایپرکار حیرت‌انگیز پینینفارینا باتیستا متولد شد تا زیباترین ماشین جهان در میان محصولات این سازنده نام بگیرد. این کوپه دو نفره برقی واقعاً زیبا با قدرت ۱۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۲۸۹.۶ نیوتن متری از باتری لیتیوم یونی ۱۲۰ کیلووات ساعتی و چهار موتور، می‌تواند در ۱.۸ ثانیه سرعت صفر تا صد را پر کند. قبل از فعال شدن سیستم‌های کنترل الکترونیکی، به سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. برد باتری الکتریکی این خودرو چیزی حدود ۴۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از لوکس ترین ماشین های چینی در بازار ایران

لامبورگینی استراتو (Lamborghini Sterrato)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

لامبورگینی استراتو آخرین نسخه از هوریکن با موتور V۱۰ است که به جای تمرکز بر قدرت خالص، به سمت یک مسیر متفاوت رفته و نتیجه‌اش چیزی نیست جز زیباترین خودرو جهان در سبد لامبورگینی: لاستیک‌های آج‌دار، افزایش ارتفاع سواری به اندازه ۴.۳ سانتی‌متر و انواع پوشش‌های ایمنی برای محافظت از این کوپه چهارچرخ محرک در برابر خطرات آفرود. ورودی هوای سقف و چراغ‌های کمکی در قسمت جلو یادآور خودروهای آفرود و رالی تقویت‌شده هستند و کمی روحیه ماجراجویی را به خط تولید لامبورگینی آورده‌اند که پیشتر از این خودروساز عموماً لوکس کار انتظار نمی‌رفت.

زنوو آرورا (Zenvo Aurora)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

زنوو، برند دانمارکی، جدیدترین و قدرتمندترین موشکش را به نام شفق قطبی، آرورا نامگذاری کرد. با توجه به چهره زیبایی که این خودرو را در جمع زیباترین اتومبیل های دنیا قرار می‌دهد، نامگذاری بامسمایی است. ظاهراً آرورا گذشته از زیبایی، قصد دارد به سرعت نور نزدیک شود، خب، حداقل اینطور به نظر می‌رسد. این خودرو با موتور V۱۲ با چهار توربوشارژر و دو موتور برقی که در مجموع ۱۸۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، می‌تواند در حدود ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به ۴۵۰ کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.

همچنین بخوانید: لیست گران ترین، لاکچری ترین و خفن ترین ماشین های دنیا!

زیباترین ماشین های ماسل

یادتان هست صحبت از تأثیر اصالت در زیبایی خوشگل ترین ماشین های دنیا نمودیم؟ مصداق بارزش را می‌توان در خودروهای ماسل امریکایی برندهای غولی مانند زیرمجموعه‎‌های جنرال موتورز، فورد موستانگ و دوج دید.

فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ مدل ۱۹۶۸

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

موستانگ‌های کارول شلبی برای بسیاری از طرفداران موستانگ، زیباترین ماشین جهان هستند. GT۳۵۰ های مدل ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ سبک، ساده و برای پیست مسابقه عالی بودند. اما مدل‌های بعدی یعنی ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ قدرت بیشتری زیر کاپوت داشتند و برای برنده شدن در مسابقات درگ، در میدان پادشاهی می‎کردند.

برای اولین بار، شلبی GT۵۰۰ مدل‌های ۶۷ تا ۶۸ با موتور بزرگ ۸ سیلندر ۴۲۸ اینچی با قدرت ۳۵۵ اسب بخار عرضه شدند. تسترهای خودرو در آن زمان، مدت درگ یک چهارم مایل را در محدوده ۱۴ ثانیه متوسط تا پایین ثبت کردند که برای آن زمان واقعاً سریع بود. موستانگ‌های شلبی برای مطابقت با قدرت و گشتاور جدید، نسبت به خودروهای قدیمی‌تر دریچه‌های هوا و استایل چشمگیرتری داشتند. همچنین مدل پرقدرت KR (پادشاه جاده) در سال ۱۹۶۸ نیز موجود بود.

دوج چلنجر SRT هلکت ردآی (Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

این هیولا در زمان خود، قدرتمندترین دوج چلنجر و زیباترین ماشین جهان بود. مدل پایه ۲۰۲۰ حدود ۷۰ هزار دلار قیمت داشت. دوج چلنجر در سال ۱۹۶۹ معرفی شد و هلکت خیلی بعدتر در سال ۲۰۱۵ به محصولات این کمپانی امریکایی پیوست.

رید آی ضربه قدرتمندی دارد و می‌تواند یک چهارم مایل را در ۱۰.۸ ثانیه طی کند. و وقتی می‌گوییم قدرتمند، منظورمان قدرتمند است؛ رید آی وزنی معادل ۲ تن دارد، اما به لطف موتور ۸ سیلندر ۷۹۷ اسب بخاری همچنان می‌تواند سریع برود. بهترین قسمت داستان اینجاست که چهره زیباترین طراحی خودرو همراه با امکانات و ویژگی‌های مدرن در این خودرو ترکیب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های آمریکایی در ایران

زیباترین ماشین های شاسی بلند جهان

عموماً SUVها را به قدرت بالا و توانایی‌شان برای چنگ انداختن به جاده‌های ناهموار می‌شناسیم، اما جالب است بدانید حتی در این سگمنت هم زیباترین اتومبیل های دنیا را داریم.

لندروور دیفندر (Land Rover Defender)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

لندروور دیفندر مدل ۲۰۲۲، سابقه‌ای طولانی به عنوان یک SUV دارد. نسخه فعلی که در مدل سال ۲۰۲۰ معرفی شد، عناصر طراحی از لندروور اصلی را برگرفته و آن‌ها را با جدیدترین فناوری‌های آفرود در فالب یک شکل معاصر تحویل می‌دهد. دیفندر حتی بعد از ۴ سال، همچنان زیباترین ماشین های شاسی بلند در لیست‌های Ranker شناخته می‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین شاسی بلند زنانه کدام است؟

فورد برونکو (Ford Bronco)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

تقریباً ۸۰ درصد محصولات کلاسیک فورد، با طراحی منحصر به فرد و نوآورانه جای خود را در لیست زیباترین خودرو جهان ثابت کرده و از غبار کهنگی در امان مانده‌اند. در این مورد نیز منظورمان فورد برونکو دهه ۶۰ میلادی است. شکل جعبه‌ای و سنتی این خودرو، در هیئت یک پیکاپ یا کروک عرضه می‌شد. گرچه نسخه نسل دوم فورد برونکو کمی آراسته‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد، اما رانندگان سراسر دنیا معتقدند تیپ چهاردر آن یکی از قشنگ ترین ماشین های جهان است.

جیپ رنگلر (Jeep Wrangler)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

سادگی جیپ رنگلر مدل ۲۰۲۲ چیزی است که آن را تبدیل به زیباترین ماشین جهان می‌کند. شکل این خودرو، به وضوع نشان‌دهنده هدف طراحی آن برای غلبه بر هرگونه مسیر آفرود است. طراحی جیپ رنگلر از اولین رونمایی آن تا به امروز، بی‌آلایش و ساده بود. انگار مدل قبلی را برداشته‌اند، چند تا از چین‌ها را حذف کرده‌اند و کار تمام شده. در واقع، این یکی از چالش‌برانگیزترین کارهای طراحی در جهان است، چون یک اشتباه ممکن است طرفداران جیپ را برای بیش از ۵۰ سال ناراحت کند.

لندروور رنج روور ولر (Land Rover Range Rover Velar)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

لندروور رنجروور ولر، خیره کننده‌ترین و زیباترین ماشین جهان از نظر طراحی در کلاس آفرود است که با حفظ زبان طراحی شاسی‌بلندهای لندروور، ظاهری روان و ساده اش را حفظ کرده. طراحی ولر به طور سنتی زیبا و با اندکی نوآوری همراه است. این خودرو شکل مثلثی باریک، حالت عقب‌گرا، نسبت فلز به شیشه مطلوب و انتقال بین سطوح مقعر و محدب در پنل‌های در را به خوبی رعایت کرده و در عین سادگی، بی‌نظیر است و می‌شود آن را در لیست زیباترین خودرو جهان نام برد.

لینکلن ناتایلوس (Lincoln Nautilus)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

لینکلن ناتایلوس با تغییر واقعی ظاهر و احساس در نسل سوم خود، ایده لینکلن از یک شاسی‌بلند لوکس آمریکایی را به طور کامل بهبود بخشیده است. ناتایلوس جدید عناصر طراحی جالب بسیاری دارد؛ از نوار چراغ جلو که جلوپنجره را می‌شکافد گرفته تا دستگیره‌های مخفی در و تزئینات ستونی D راه راه، همه جمع شده‌اند تا این مدل را به یکی از زیباترین ماشین های آفرود دنیا تبدیل کنند. داستان به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه می‌توانیم ناتایلوس را زیباترین ماشین جهان از نظر طراحی داخلی هم بدانیم.

زیباترین ماشین های کوپه

برادران دودر سدان‌ها، بالای نیم قرن است که در لیست زیباترین ماشین جهان در رقابتی تنگاتنگ هستند. در لیست محصولات هریک از غول‌های خودروسازی دنیا که نگاهی بیندازید، حداقل با دو کوپه خوش چهره روبرو خواهید شد. مدل‌های زیر، قشنگ ترین ماشین های جهان در این سگمنت هستند.

جگوار تیپ E (Jaguar E-type)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

اول از همه، بدیهیات را مطرح کنیم. جگوار E-type برای اکثر افراد، تجسم زیباترین خودرو جهان است. حتی انزو فراری نیز هنگام دیدن آن، اعتراف کرد که جگوار یکی از زیباترین ماشینهای جهان را خلق کرده است. این خودرو الگوی یک خودروی اسپرت جذاب را تعیین کرد که به مانند قراردادی میان همه خودروسازان جهان پذیرفته شد و جا افتاد. ساختار عضلانی اما ظریف، انحناهای تهاجمی و کانسپت خلاقانه E-type را می‌توان به یک سنگریزه تشبیه کرد که هزاران سال توسط آب خالص و آزاد فرسایش یافته است. واقعا به نظر می‌رسد نیرویی از زیبایی طبیعی باشد. هر چقدر هم که در مورد آن اغراق شود، نمی‌توان نقش جگوار E-type را به عنوان ستونی در زیبایی‌شناسی خودرو نادیده گرفت.

فراری پوروسانگوئه (Ferrari Purosangue)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

فراری پوروسانگوئه اولین خودروی چهاردر و چهار نفره این برند است، اما نسخه‌های دو صندلی عقب از ابتدا بخش مهمی از استراتژی شرکت بوده‌اند. فراری پس از ۷۵ سال تحقیقات پیشرفته، حالا دست به تولید خودروی بی‌نظیری زده که جوهره اسب جهنده را به تصویر می‌کشد، جایی که عملکرد، لذت رانندگی و راحتی در هماهنگی کامل با هم وجود دارند. به همین دلیل، نام ایتالیایی فراری پوروسانگوئه به معنای اصیل به مدل جدید داده شد.

ونتوری آتلانتیک (Venturi Atlantique)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

دهه ۱۹۹۰ پتانسیل بالایی برای تولید زیباترین ماشین جهان داشت، چون پس از دهه‌های ۷۰ و ۸۰ زیبارویان با زاویه‎‌های تیز، خطوط منحنی با پیچ و تاب مدرن بازگشتند. این پتانسیل تنها در تعداد محدودی خودرو تحقق یافت که بسیاری از آنها توسط فراری به جهان معرفی شده بودند. با این حال، ما معتقدیم بهترین نمونه‌اش را می‌توان در یک خودروی سوپر اسپرت فرانسوی به نام ونتوری آتلانتیک دید. سطح منحنی و دریچه‌های ظریف، به طور یکپارچه با تکیه‌گاه‌های دهه ۸۰ و چراغ‌های پاپ‌آپ باقیمانده ترکیب شده‌اند.

مازراتی A۶GCS  برلینتا (Maserati A۶GCS Berlinetta)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

مازراتی A۶GCS برلینتا چابک و مطمئن است، بر هندلینگ خوب تاکید دارد و انگار که این همه کمالات کافی نباشد، زیباترین خودرو جهان هم هست. پشت فرمان خودروهای ۲ لیتری A۶GCS، لوییجی موسو با کسب مقام سوم در مسابقه هزار مایلی سال ۱۹۵۴ و فرانچسکو جیاردینی با کسب مقام چهارم در این رویداد در سال ۱۹۵۵، این ویژگی‌ها را به زیباترین شکل ممکن به نمایش کشیدند.

استون مارتین DB۲/۴ MkIII (Aston Martin DB۲/۴ MkIII)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

شاید چندان نظر جالبی نباشد، اما ما معتقدیم DB۵ پایان خط تولید زیباترین ماشین‌های اسپرت زیبای دهه پنجاه و شصت استون مارتین را رقم زد. این روند با DB۲/۴ MkIII شروع شد که با تمام این اوصاف، زیباترین ماشین جهان باقی ماند. این خودرو با خطوط منحنی و جذاب خود، نشانه‌های کلاسیک استون مارتین را به دنیا معرفی کرد. در واقع، DB۵ و مدل‌های بعدی تا DB۶، بیشتر شبیه به کوپه‌های اسپرت لوکس بودند تا خودروهای اسپرت خالص. DB۲/۴ MkIII نمایانگر زیبایی کلاسیک استون مارتین در خالص‌ترین و صادقانه‌ترین شکل آن است. حتی بتمن نیز این مدل را به عنوان استون مارتین کلاسیک خود انتخاب کرد.

آلفارومئو ۸C (Alfa Romeo ۸C Competizione)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

جذابیت زیباترین اتومبیل های دنیا صرفاً به اهمیت تاریخی‌شان وابسته نیست. آلفارومئو C۸ کامپیتیزیون، در واقع یکی از زیباترین خودروهای فراموش شده آلفا رومئو است که برای بزرگداشت خودروهای مسابقه‌ای افسانه‌ای این برند در دهه‌های پنجاه و شصت، از جمله ۶C ۲۵۰۰ Competizione برنده تارجا فلوریو، ساخته شد.

موتور ۸C توسط فراری و توسط مازراتی تولید شد، در نتیجه به زحمت می‌توان آن را تمام و کمال متعلق به آلفا رومئو دانست. اما بدنه خودرو داستان دیگری دارد. برخی معتقدند این ماشین نزدیک‌ترین چیز به هنر مدرن خودروسازی است. فرم منحنی ۸C توسط ولفگانگ اگگر در مرکز استایل آلفا رومئو طراحی شده. این خودرو تحت تاثیر هیچ مدل موجود یا سابقه‌ای نبود. این خودرو صرفاً یکی از قشنگ ترین ماشین های جهان در کلاس کوپه بود و هنوز هم این عنوان را حفظ کرده است.

زیباترین ماشین های کانورتیبل

نمی‌شود صحبت از زیباترین خودرو جهان به میان آورد و از ماشین‌های کروک‌ (یا کانورتیبل‌) چیزی نگفت. در پایان لیست زیباترین ماشین‌ها، خوش‌چهره‌ترین کانورتیبل‌‎ها را از نظر می‌گذرانیم.

شورولت کوروت ۲۰۱۴ (Chevrolet Corvette)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

اگرچه مدل اصلی کوروت (۱۹۵۳ تا ۱۹۶۲) تنها به صورت کانورتیبل عرضه می‌شد، اما کوروت استینگری نسل هفتم نماینده‌ی بیش از ۶۰ سال تاریخ این خودرو است. کوروت استینگری ۲۰۱۴ به یک موتور ۶.۲ لیتری LT۱ V۸ با قدرت ۴۵۵ تا ۴۶۰ اسب بخار مجهز است که به یک گیربکس دستی هفت سرعته یا اتوماتیک شش سرعته متصل می‌شود. جدیدترین کوروت باکیفیت‌ترین فضای داخلی در تاریخ این مدل را دارد که بیش از پیش، عنوان زیباترین خودرو جهان را برازنده آن می‌سازد.

پکیج Z۵۱ یک سیستم تعلیق کنترل سواری مغناطیسی قابل تنظیم هم به مجموعه اضافه می‌کند که بین رانندگی آرام و تهاجمی‌تر شیفت می‌شود. در نهایت، باید بدانید شورولت کوروت اولین خودروی اسپرت آمریکایی جنرال موتورز هم به حساب می‌آید.

لوتوس ایلان مدل ۱۹۶۲ (۱۹۶۲ Lotus Elan)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

لوتوس ایلان اصلی که در سال ۱۹۶۲ به عنوان یک رودستر دو نفره معرفی شد، اولین خودرویی بود که از شاسی ستون فقرات سازنده استفاده می‌کرد. بدنه فایبرگلاس، وزن خودرو را در حدود ۱۵۰۰ پوند نگه داشت. موتور ۱۵۵۷ سی‌سی DOHC I-۴ بین ۱۰۸ تا ۱۲۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در حدود ۸ ثانیه و حداکثر سرعت تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت کافی بود. ایلان که توسط شخصیت اِما پِل در سریال تلویزیونی بریتانیایی اونجرز محبوب شد، الهام‌بخش مزدا MX-۵ میاتا اصلی در سال ۱۹۸۹ نیز بود.

مزدا میاتا MX-۵ مدل ۲۰۲۳

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

برخلاف اکثر خودروهای بازار امروز، مزدا میاتا MX-۵ مدل ۲۰۲۳ برای کاربردی بودن یا کارایی ساخته نشده. این خودرو جدیدترین فناوری یا راحتی زیادی را ارائه نمی‌دهد و فقط دو صندلی دارد؛ با این حال هدف کانورتیبل کوچک ژاپنی یک چیز است و در همان هدف عالی عمل می‌کند: لذت رانندگی با زیباترین ماشین جهان. فرمان پذیری دقیق، هندلینگ اسپرت و چیدمان دیفرانسیل عقب، به راننده این امکان را می‌دهد که با خیال راحت در مسیرهای پرپیچ‌وخم رفت و آمد داشته باشد. با قدرت ۱۸۱ اسب بخار متوسط، مزدا میاتا برنده هیچ مسابقه درگی نخواهد شد، اما قطعاً در جمع قشنگ ترین ماشین های جهان طرفداران زیادی نظر مثبتی نسبت به این خودرو دارند.

مک لارن اسپایدر ۷۶۵LT (McLaren ۷۶۵LT Spider)

145701 - زیباترین خودروی جهان؛ زیباترین ماشین های جهان

خودروهای کانورتیبل همواره حسی از بی‌خیالی و بازیگوشی داشته‌اند. البته همین حقیقت کافی است تا مک‌لارن سراغ تولید کروک‌های شیک برود و مشتریان هم برای خرید زیباترین ماشین جهان سرودست بشکنند.

اما تفاوت مک‌لارن اسپایدر اینجاست که بعد از دوردور کردن و خوابیدن هیجان بازیگوشی باید سراغش رفت. یکی از زیباترین اتومبیل های دنیا، فوق‌العاده سریع و سبک بوده و سرسخت‌تر از جاده‌ای است که روی آن رانندگی می‌کنید. شاید نسخه اسپایدر ۷۲۰ برای کسانی که چهره ملایم‌تر و خشونت کمتری نسبت به ۷۶۵ می‌خواهند، مناسب‌تر باشد.

جمع بندی

لیست زیباترین خودروهای جهان را می‌توان تا ابد ادامه داد؛ به خصوص با وجود خودروسازانی مانند مگاکمپانی مرسدس بنز، استون مارتین، مک‌لارن و کونیگزگ که به تازگی در عرصه تولید سوپراسپرت‎ها حسابی گردوخاک کرده است.

به نظر شما جای کدام خودروها در لیست زیباترین اتومبیل های دنیا خالی بود؟ در بین اتومبیل‌هایی که امروز معرفی کردیم، آرزو داشتید کدام یک را در خیابان‌های ایران ببینید؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

کد خبر 145701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha