مانور خودروهای جدید برقی سایپا در نمایشگاه بین المللی تهران

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه بین المللی تهران جدیدترین محصولات برقی، وارداتی و مونتاژی خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، گروه خودروسازی سایپا در این دور از نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود برای اولین بار از 3 خودرو برقی هاچ بک لیپ موتور T03، رووی  (ROEWE) و تاکسی برقی چانگان ایدو EV460 رونمایی کرد.

گروه سایپا که به همراه شرکت های پارس‌خودرو، سایپاسیتروئن در این دور از نمایشگاه حضور یافته است از خودرو جدید وارداتی نیسان سیلفی پارس خودرو نیز رونمایی کرد.

گروه خودروسازی سایپا همچنین در کنار معرفی خودروهای برقی و غیر برقی وارداتی، خودروهای سهند، شاهین پلاس، اطلس برقی و بنرینی را نیز به نمایش گذاشته است.

اطلس

البته سایپا در بخش خودروهای وارداتی غیربرقی، خودروهای چانگان‌  CS55  پلاس، سیتروئن C3XR و همچنین خودرو  SL03 که برند لوکس دیپال از زیر مجموعه های شرکت چانگان است را در معرض دید عموم قرار داده است.

سیتروئن

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه احمد زیبافر مدیر تحقیق و توسعه حمل و نقل و توسعه الکتریکال گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو هاچ بک برقی پارس خودرو یا همان لیپ موتور T03 را نخستین وارداتی تمام برقی پارس خودرو نام برد و گفت: هاچ بک برقی پارس خودرو محصولی از لیپ موتور چین و یک خودرو شهری است که می تواند تمام استانداردهای داخلی را پوشش دهد.

لیپ موتور

به گفته وی گارانتی که برای باتری این خودروهای برقی در نظر گرفته شده 200 هزار کیلومتر است در حالی که در بسیاری از خودروهای اروپایی و آمریکایی میزان گارانتی خودروهای برقی 160 هزار کیلومتر و 8 سال است.

مشخصات فنی لیپ موتور T03 پارس خودرو

لیپ موتور T03 به یک پیشرانه برقی بر محور جلو مجهز است این خودرو توان تولید نهایت قدرت 107 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 158  نیوتن متر را دارد. پک باتری این خودرو از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت 41.3 کیلووات ساعتی دارد. این خودرو هر بار شارژ کامل پک باتری می تواند مسافت 403 کیلومتر را بپیماید. باتری این خودرو برای شارژ کامل با شارژرهای معمولی 3.5 ساعت زمان می برد و با شارژر سریع DC مدت زمان شارژ به 36 دقیقه کاهش می یابد.

لیپ موتور

در حوزه حمل و نقل عمومی نیز گروه خودروسازی سایپا در این دور از نمایشگاه تاکسی های برقی چانگان ایدو 460 را به نمایش گذاشته است که گفته می شود شرکت سایپا برای عرضه این محصول قراردادی را با تاکسیرانی تهران منعقد کرده است.

چانگان

محصول جدید بعدی که گروه سایپا در نمایشگاه بین المللی تهران برای اولین بار رونمایی کرد خودرو وارداتی رووی  (ROEWE) است که به گفته مدیر تحقیق و توسعه حمل و نقل و توسعه الکتریکال گروه خودروسازی سایپا این خودرو محصولی PHEV و بسیار با کیفیت در این رده محسوب می شود.

معرفی نیسان سیلفی پارس خودرو

از دیگر محصولات جدیدی که گروه سایپا محصول در نمایشگاه بین المللی تهران معرفی کرد خودرو وارداتی نیسان سیلفی شرکت پارس خودرو است که این خودرو نسخه بنزینی نیسان سیلفی است که پارس خودرو در این دور به نمایشگاه گذاشته است و قرار است در کنار عرضه نسخه بنزینی، نمونه هیبرید و نسخه تمام  برقی آن را نیز عرضه کند.

نیسان سیلفی پارس‌خودرو، برخلاف مدل‌های وارداتی که تاکنون توسط شرکت‌های «نامی خودرو» و «آمیتیس گستر» وارد شدند علاوه بر نسخه e-power که موتور توربوشارژ 1.2 لیتری به همراه موتور برقی دارد، در نسخه تنفس طبیعی و با موتور 1.6 لیتری نیز وارد بازار ایران خواهد شد.

نیسان سیلفی

گروه خودروسازی سایپا همچنین در نمایشگاه بین الملی تهران محصول جدید اطلس برقی و شاهین پلاس را نیز به نمایش گذاشته است.

به گفته مدیر تحقیق و توسعه حمل و نقل و توسعه الکتریکال گروه خودروسازی سایپا، این شرکت بنا دارد بر روی پلتفرم های جدیدتر محصول آریا برقی و هیبریدی را در بهمن ماه امسال رونمایی کند محصولی که با پیمایش 400 کیلومتر در نسخه تمام برقی و 1000 کیلومتر نسخه EVR عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های برقی در ایران کدامند؟

کد خبر 145593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha