نمایش عمومی سبد متنوع خودروهای برقی فردا موتورز (+عکس) / ام جی سایبرستر و ام جی ۴ برقی آمدند

خودروسازی فردا با سبد متنوعی از خودروهای برقی، پلاگین و همچنین بنزینی در رویداد خودرویی که با محوریت خودروهای برقی در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری می باشد، حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت فردا موتورز که فعالیت خود در بخش واردات را با خودروهای ام‌جی آغاز کرده است در این دور از نمایشگاه سبدی از محصولات برقی برند ام جی شامل  ام جی ۴، ام جی سایبرستر، ام جی GT و همچنین رووی D۷، رووی eRX۵ و سوبا M۴ هیبرید را در معرض دید عموم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: با خودروهای برقی ایرانی آشنا شوید

در میان خودروهای جذابی که در غرفه فردا موتور به نمایش گذاشته شده است ام جی ۴، رووی ERX۵ و ام جی سایبرستر بیشتر از دیگر محصولات توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.

 ام جی ۴ برقی

خودرو ام جی ۴ برقی

یکی از خودروهای برقی که شرکت فرداموتورز در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش گذاشته است خودرو ام جی ۴ برقی (MG ۴ EV) است که چند وقت پیش توسط فردا موتورز برای واردات رونمایی و اخیرا وارد سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی شده است.

ام جی ۴ برقی وارداتی فردا موتورز یک هاچ‌بک برقی شیک و کاربردی از خودروساز چینی – انگلیسی ام جی است. این خودرو به یک باتری ۶۴  کیلووات ساعتی مجهز است. پیشرانه برقی این خودرو به قدرت ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون‌متر می باشد. نهایت سرعت این خودرو ۱۶۱ کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی آن با شارژ کامل طبق استانداردهای اروپایی مسافتی در حدود ۴۳۵ کیلومتر است و طی ۷.۹ ثانیه شتاب آن از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 ام جی سایبرستر

 ام جی سایبرستر (Cyberster)

ام جی سایبرستر (Cyberster) خودرو بعدی و شاید باید گفت خاص‌ترین و جذاب ترین محصول جدید برند ام جی است که شرکت فردا موتورز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده البته اخیرا فرداموتورز یک نمونه از این خودرو را در شوروم مرکزی خود به نمایش گذاشته است.

سایبرستر(Cyberster)، از ابتدا با  دو پیشرانه در نظر گرفته شده است و شرکت  فردا موتور نسخه تک موتور برقی محرک عقب آن با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را به ایران آورده است. این نسخه به کمک پکیج باتری ۶۴ کیلووات ساعتی، تحت شرایط استاندارد و ایده‌آل می‌تواند مسافتی نزدیک به ۵۰۱ کیلومتر را بدون شارژ مجدد بپیماید.

سوبا M۴ هیبرید

سوبا M۴ هیبرید

سوبا M۴ لوکس ترین محصول فرداموتورز است که در رده MPV قرار دارد و حالا نسخه هیبرید این خودرو به عنوان یکی دیگر از خودروهای این شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

شرکت خودروسازی فردا موتورز در ابتدای سال ۱۴۰۱ و پس از عرضه محصولاتی نظیر T۵ ،SX۵ و ۵۱۱ با نشان FMC در نمایشگاه خودروی تهران این محصول جدید و لوکس خود با نام سوبا M۴ را رونمایی کرد.

سوبا M۴ هیبرید به قوای فنی متشکل از یک موتور برقی و پیشرانه بنزینی تجهیز شده است. البته باید گفت که سوبا M۴ هیبریدی یک خودروی هیبریدی معمولی است و از نوع پلاگین نیست، بنابراین همچنان پیشرانه بنزینی نقش محرک اصلی در این خودرو را برعهده دارد. پیشرانه بنزینی این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ است. حداکثر قدرت یا به نوعی راندمان این خودرو احتمالاً در محدوده ۱۷۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

خودروهای رووی

سدان لوکس رووی D۷ برقی

یکی دیگر از خودروهای فردا موتورز که در این نمایشگاه به نمایش عمومی درآمده است، سدان برقی رووی D۷ است. رووی D۷ یکی از جدیدترین محصولات کمپانی سایک چین می باشد که محصولات مشترک زیادی با برند ام جی دارد. این سدان لوکس و مدرن به یک موتور الکتریکی با ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و با باطری ۵۹.۲ کیلووات ساعتی، برد حرکتی ۵۱۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

خودروهای رووی

رووی eRX۵

نمایش رووی eRX۵

اما این تنها محصول وارداتی رووی توسط فردا موتور نیست و این شرکت شاسی‌بلند eRX۵ را هم در نمایشگاه بین المللی تهران به نمایش گذاشته است نکته جالب این که شرکت پارس خودرو هم قصد واردات همین خودرو را دارد.

خودرو رووی eRX۵ به قوای محرکه پلاگین‌ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانه احتراقی ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و می تواند در مجموع ۲۴۵ اسب بخار توان و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو تحویل دهد این خودرو که در مقایسه با دیگر خودروهای وارداتی از پرشتاب ترین محسوب می شود، می تواند تنها با یک بار شارژ و انرژی برقی تا ۶۱ کیلومتر را پیمایش داشته باشد.

این نمایشگاه از ۳۰ تیر ۱۴۰۳ تا ۲ مرداد ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران(سئول) دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ برای بازدید از غرفه فردا موتورز در این نمایشگاه حضور یابد.

کد خبر 145610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha