خودرو برقی EJ۷ پلاس چه مشخصاتی دارد؟ +معرفی 3 خودرو جدید کرمان موتور

کرمان موتور به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی و پیشگام در تولید و واردات خودروهای برقی در کشور با رونمایی از جدیدترین هاچ بک برقی و معرفی تمامی محصولات برقی خود حضور پررنگی در نمایشگاه بین المللی تهران داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت کرمان موتور از اولین شرکت‌های بخش خصوصی است که تاکنون در مسیر توسعه خودروهای برقی گام های موثری برداشته است، این شرکت در اولین گام تاکسی‌های برقی KMC EJ۷ را روانه ناوگان تاکسیرانی تهران کرد.

بیشتر بخوانید: با خودروهای برقی ایرانی آشنا شوید

نگاهی به خودرو EJ۷ پلاس و تفاوت با نسخه EJ۷

کرمان موتور در این نمایشگاه خودروهای جدیدی به نمایش درآورد اما یکی از خودروها که بیشتر مورد توجه قرار گرفت خودرو EJ۷ پلاس بود که در واقع نسخه آپشنال و جدید خودرو EJ۷ است.

خودرو EJ۷ که به عنوان تاکسی نیز در شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته است یک خودروی تمام برقی و اقتصادی است که نباید انتظار آپشن‌های زیادی از آن داشته باشیم و به همین دلیل هم کرمان موتور نسخه آپشنال این خودرو با نام EJ۷ پلاس را معرفی کرد.

خودرو EJ۷ پلاس از نظر فنی، مشخصات یکسانی با خودرو EJ۷ کرمان موتور دارد و تنها به آپشن‌های بیشتری نسبت به نسخه پیشین مجهز شده است.

خودرو EJ7 پلاس

نورپردازی کابین، صندوق برقی، صندلی برقی راننده، کابین دو رنگ، تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، گرم کن صندلی راننده، سنسور باران، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان برقی، سقف پانورامیک، فناوری LED چراغ، آیینه تاشوبرقی، کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم پایش فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب بخشی از امکانات خودرو EJ۷پلاس کرمان موتور است که در نسخه اقتصادی وجود ندارد.

مشخصات فنی خودرو EJ۷ پلاس نیز همچنان با نسخه پیشین یکسان است و توان تولید نهایت قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را دارد.

خودرو EJ۷ پلاس با هر بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۴۰۲ کیلومتر را می‌پیماید.

 شارژ خودرو EJ۷ پلاس با شارژرهای معمولی موسوم به AC حدود ۸.۵ ساعت و با شارژرهای سریع یا از نوع DC به ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

نمایش جدیدترین محصول برقی کرمان موتور

این شرکت به منظور توسعه محصولات برقی خود در جدیدترین اقدام با خودرو برقی E۳۰X به نمایشگاه بین المللی تهران آمد و از هاچ بک برقی خود رونمایی کرد.

هاچ بک برقی کرمان موتور از به روزترین خودروهای برقی برند JAC شریک تجاری کرمان موتور است که در سال ۲۰۲۳ در چین رونمایی و با نام JAC E۳۰X عرضه شده است.

جدیدترین محصول برقی کرمان موتور در واقع جک E۳۰X  است این خودرو نسبت به EJ۷ پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ‌که از مهم‌ترین آنها توانایی پیمایش ۵۰۵ کلیومتر با شارژ کامل است. این خودرو دو مدل تولید می‌شود که کرمان موتور نسخه قوی‌تر را برای واردات انتخاب کرده است که از یک موتور الکتریکی با ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور در جلو استفاده می‌ شود. این موتور توسط یک پکیج باتری ۵۱.۵ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود.

خودرو e30 x

ناگفته نماند ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، نهایت سرعتی است که با این خودرو می توانید داشته باشید. پکیج باتری های این خودرو به ۹ ساعت زمان نیاز دارد تا به وسیله شارژرهای معمولی به صورت کامل شارژ شوند اما این مدت زمان به وسیله فناوری شارژ سریع تا ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.

شرکت کرمان موتور همچنین در نمایشگاه بین المللی تهران دیگر محصولات برقی و جدید این شرکت مانند ایگل برقی و کی ام سی EJ۷ و همچنین KMC JS۶ پلاگین هیبرید را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

معرفی ایگل برقی

خودروی ایگل برقی کرمان موتور که بر اساس پلتفرم جک جی ۴ طراحی و ساخته شده است در این نمایشگاه حضور متفاوتی دارد. این خودرو علاوه بر نسخه بنزینی، به یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار نیز مجهز است.

نسخه برقی این خودرو ایرانی می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و از فناوری ترمز شتاب منفی بهره می‌برد. باتری ۴۱ کیلووات ساعتی این نسخه در کف اتاق قرار گرفته تا فضای صندوق عقب کاهش پیدا نکند.

ایگل برقی

خودرو ایگل برقی با شارژر سریع می‌توان ظرف ۴۵ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کرد. شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز ۵.۵ ساعت طول می‌کشد.

بر اساس جدید ترین اخبار منتشر شده خودرو ایگل برقی کرمان موتور قرار است در زمستان ۱۴۰۳ به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.

نمایش کراس اوور لوکس JS۶ پلاگین هیبرید

از دیگر محصولاتی که کرمان موتور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است کراس اوور لوکس کی ام سی JS۶ پلاگین هیبرید است و قرار است در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید و به صورت مونتاژی و با داخلی سازی بالا، تولید و در بازار ایران عرضه شود.

کی ام سی JS۶ پلاگین هیبرید یک کراس اوور با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه موتور برقی است، که در مجموع، قدرت آن ۲۰۱ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد و بیش تر کاربرد آن در نقش ژنراتور است. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۳  ثانیه و مصرف سوخت آن ۱.۳ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است.

خودرو js6

خودرو کی ام سی JS۶ در حالت تمام برقی ۱۲۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت را می تواند طی کند پکیج باتری آن نیز ۲۱.۶۸ کیلووات ساعتی است. زمان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد جک JS۶ هم ۲۶ دقیقه اعلام شده است. 

از نوآوری‌های کرمان موتور در این نمایشگاه، نمایش پلتفرم خودروی برقی، پک باتری خودروی‌ برقی EJ۷، نمایش کلاستر دیجیتال و گیربکس هیبرید است؛ اقدامی که به جهت معرفی و آشنایی مراجعه کنندگان با زیرساخت خودروهای برقی، توجه بازدیدکنندگان از غرفه کرمان موتور را به خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین های برقی در ایران کدامند؟

کد خبر 145605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha