برای آشنایی تصویری با تولید نیسان ترا در قزوین این مطب را ببینید و بخوانید

تولید نیسان ترا در مانیان خودرو در تیراژ مناسبی آغاز شده است. در این گزارش شما را با مراحل تولید نیسان ترا در خط تولید شرکت مانیان ترا آشنا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نیسان ترا از خودروهایی است که هر چند ورود آن به بازار با چالش‌هایی همراه بود اما در نهایت تولیدش در شرکت مانیان خودرو آغاز شد و اولین بازدید خبرنگاران حوزه خودرو از خط تولید نشان داد که تولید نیسان ترا با تیراژ مناسبی در حال تولید است.

گزارش تصویری خط تولید نیسان ترا را اینجا ببینید

کارخانه مانیان خودرو در استان قزوین و منطقه آبیک واقع شده و در فاز نخست، مونتاژ خودرو را آغاز کرده و در فازهای بعدی توسعه، صاحب خط رنگ نیز خواهد شد.

شرکت مانیان خودرو در فضایی استاندارد ساخته شده و پیست تست خودرو با مساحت ۴ هزار متر مربع، سالن تاسیسات، انبار، محوط انبارش بدنه خودرو، سالن آماده سازی بدنه، سالن مونتاژ، ساختمان اداری، ساختمان آدیت و پارکینگ بخشی از این کارخانه را تشکیل داده است. طرفیت تولید مانیان خودرو به صورت اسمی ۳۰ هزار دستگاه در سال است.

از اهداف تاسیس شرکت مانیان خودرو باید به تولید خودروهای شاسی مستقل در سگمنت‌های مختلف و انواع پیکاپ اشاره کرد.

در نخستین گام از تاسیس شرکت مانیان خودرو، تولید نیسان ترا آغاز شده است و می‌خواهیم شما را با مراحل مختلف تولید خودرو در این شرکت آشنا کنیم. البته این مراحل برای بیشتر خودروسازان داخلی به همین شکل انجام می‌شود.

در نخستین مرحله از تولید خودرو نیسان ترا، بدنه‌های رنگ شده از انبار با جرثقیل به داخل خط تولید منتقل می‌شود و پس از بررسی رنگ بدنه در اتاق نور، در ابدای خط تولید قرار می‌گیرد.

مانیان خودرو
مرکز انبار بدنه خودرو

مانیان خودرو
ورود بدنه خودرو به خط تولید با جرتقیل مخصوص

با قرار گرفتن بدنه خودرو در خط تولید، مراحل اصلی مونتاژ خودرو آغاز می‌شود و خودرو به وسیله‌ ریل، در هر مرحله بخشی از مراحل مونتاژ را طی می‌کند. پس از قرار گرفتن برنه در خط تولید، نخستین گام نصب سیم کشی خودرو است و در مراحل بعدی نیز موکت کف، قطعات پلاستیکی، داشبورد، کنسول و شیشه‌های خودرو روی بدنه نصب می‌شود.

مانیان خودرو
بدنه خودرو در ابتدای خط تولید

مانیان خودرو
نصب سیم کشی خودرو

مانیان خودرو
نصب موکت خودرو

مانیان خودرو
نصب شیشه‌های خودرو

در نخستین قسمت خط تولید، تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد کار مونتاژ انجام شده است و خودرو وارد مرحله بعد می‌شود. در این مرحله شاسی خودرو، گیربکس و موتور و سیستم تعلیق که روی هم سوار شده است در قسمت ابتدایی خط قرار می‌گیرد و اتاق تکمیل شده برای طی مراحل بعدی روی خط قرار می‌گیرد. در ادامه، اتاق روی شاسی خودرو قرار گرفته و فیکس می‌شود و پس از نصب چرخ‌ها و چراغ‌ها، سایر اجزای خودرو روی آن سوار شده و در انتها خودروی کامل از خط تولید خارج می‌شود.

مانیان خودرو
نصب موتور و گیربکس روی شاسی خودرو

مانیان خودرو
قرار گرفتن بدنه روی شاسی خودرو

مانیان خودرو
نصب چرخ و چراغ‌های خودرو

مانیان خودرو
پایان مونتاژ خودرو و آغاز مراحل تکمیلی تولید خودرو در خط تولید

در این مرحله خودرو کامل شده است و باید برای تنظیم زوایای چرخ، بررسی رنگ و تست نفوذ آب وارد خط آخر شود.

مانیان خودرو
تنظیم زوایای چرخ‌های خودرو

مانیان خودرو
بررسی نهایی رنگ خودرو و شناسایی ایرادات احتمالی در حین تولید

مانیان خودرو
خروج خودرو از اتاق تست نفوذ آب

پس از خروج خودرو از اتاق تست نفوذ آب، تولید خودرو کامل شده و خودرو به فضای پارکینگ منتقل می‌شود تا پس از بررسی نهایی در فضای تست کارخانه، راهی بازار خودرو شود.

مانیان خودرو
پارکینگ خودروهای تولید شده در محل کارخانه مانیان خودرو

مشخصات فنی نیسان ترا چیست؟

نیسان ترا یا به صورت رسمی مانیان ترا محصول جوینت وینچر نیسان و دانگفنگ در چین و یکی از خودروهای مورد استفاده پلیس چین است که نشان از قابلیت فنی بالای این خودرو دارد.

بارزترین نکته، تجهیز نیسان ترا به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ میتسوبیشی سری ۴K۳۱ بوده که توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن بر متر گشتاور را داراست. این پیشرانه قدرتمند از تکنولوژی‌های میتسوبیشی بهره می‌برد.

جعبه دنده‌ای که وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به صورت پیش فرض به محور عقب و در صورت نیاز راننده به هر چهار چرخ دارد یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT  بوده که محصولی از شرکت آلمانی و نام آشنای ZF  است و هشت مود مختلف رانندگی برای استفاده در محیط‌های مختلف و شرایط آب و هوایی متنوع را ممکن می‌کند.

مانیان ترا یک خودروی آفرودی مناسب است چون دو مشخصه مهم و اصلی خودروهای آفرودی را دارد. شاسی مستقل و تعلیق مناسب که از مهم‌ترین الزامات خودروهای آفرودی است را در مانیان ترا داریم.

سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع جناغی دوبل با میل تعادل و در چرخ‌های عقب از نوع ۵ مفصلی (۵ لینک) است. ترمزهای جلو نیسان ترا نیز از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی هستند.

ویدئوی معرفی خط تولید نیسان ترا مانیان خودرو را در ادامه می‌بینید:

مانیان ترا به چه امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است؟

سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۱۰ اینچی، سیستم استارت بدون کلید (Engine Start Stop)، سیستم ورود بدون کلید (Keyless Entry)، دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم برقی، دکمه های کنترل از روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف حساس به مانع، کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای و زانویی راننده، ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی، سنسور باران، سنسور نور، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سیستم‌های کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، اتوهلد، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم ترمز ضد لغزش از جمله دریای امکانات نیسان ترا است.

در ویدئوی ذیل می‌توانید با طراحی و مشخصات فنی نیسان ترا چینی آشنا شوید:

کد خبر 145971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha