نقاط قوت لاماری ایما هیبرید؛ سریع‌تر با مصرف سوخت کمتر!

خودروهای هیبریدی به تدریج به عنوان یک انتخاب محبوب در بازار خودروهای مدرن شناخته می‌شوند و در بازار خودرو ایران نیز خودروهایی مانند لاماری ایما و لاماری ایما هیبرید به خوبی توانسته‌اند توجه مشتریان را جلب کنند. در این گزارش به مهم‌ترین نقاط قوت لاماری ایما HEV می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خرید خودرو به عوامل مختلفی از جمله بودجه، امکانات، سطوح آپشن و مشخصات فنی خودرو معطوف است اما در این سال‌ها و با پررنگ شدن عوامل موثر در حفظ محیط زیست، مصرف سوخت هم به یک عامل مهم در انتخاب خودرو برای خریداران تبدیل شده است هر چند که این موضوع به دلیل قیمت مناسب‌تر سوخت در ایران، آنچنان جدی انگاشته نمی‌شود.

در شرایطی که حفظ محیط زیست به یکی از اولویت‌های خریداران خودرو تبدیل شده است در ایران نیز با وجود قیمت مناسب‌تر سوخت، خودروهای دوست‌دار محیط زیست طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

هر چند از خودروهای تمام برقی به دلایل مختلف از جمله نبود زیرساخت مناسب در ایران آنچنان که انتظار می‌رفت، استقبال نشد اما خودروهای هیبریدی با اقبال بیشتری در بازار خودرو ایران مواجه شدند.

استقبال بازار از خودروهای هیبرید شرایطی را فراهم کرد تا خودروسازان مونتاژی سعی در گنجاندن حداقل یک خودرو هیبرید در سبد محصولات خود داشته باشند.

در میان خودروسازان، شرکت آرین پارس موتور از معدود خودروسازانی است که یک خودرو را در دو نسخه با پیشرانه احتراقی و هیبریدی به بازار معرفی کرده است. خودرو لاماری ایما را باید از برترین خودروهای مونتاژی دانست که به دلیل طراحی اسپرت، به سرعت توانست در میان قشر وسیعی از خریداران خودرو محبوب شود.

دو خودرو لاماری ایما و لاماری ایما HEV تفاوت‌های اندکی از نظر طراحی ظاهری و کابین دارند و بیشترین تفاوت در مشخصات فنی و آپشن‌های دو خودرو نهفته می باشد و این نکات به اصلی‌ترین دلیل برای انتخاب لاماری تبدیل شده است.

نقاط قوت خودرو لاماری ایما HEV

لاماری ایما HEV به یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر مجهز است و در هماهنگی با پیشرانه برقی با حداکثر توان ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر، نیرو را به وسیله یک گیربکس DHT به محور جلو منتقل می‌کند.

لاماری

مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبریدی، حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر که در حدود ۳ تا ۴ لیتر کمتر از نسخه بنزینی لاماری ایما است.

مهمترین تمایز لاماری HEV با لاماری ایما در همین مصرف سوخت کمتر نهفته است که این خودرو را برای دوستداران محیط زیست به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت کمتر اما تنها نقطه قوت لاماری ایما HEV نیست، لاماری ایما HEV با ثبت شتاب حدود ۸ تا ۸.۵ ثانیه ای تقریبا ۲ ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

لاماری

مهمترین نقاط قوت لاماری ایما HEV برای آنان که به سرعت خودرو اهمیت بیشتری می‌دهند همین شتاب بیشتر با مصرف سوخت کمتر است هر چند که نمی‌شود امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر نسخه هیبرید نسبت به لاماری ایما را نیز نادیده گرفت.

البته یکی از مشکلاتی که خودروهای هیبرید نسبت به خودروهای معمولی دارند، به سطح تکنولوژی این خودروهای بازمی‌گردد که تعمیر آن را مستلزم وجود دانش فنی بیشتری می‌کند و طبعا هزینه نگهداری بیشتری نیز دارد.

وجود باتری و قیمت بالای باتری‌های لیتیوم یون نیز موضوع دیگری است که این خودروها را نسبت به خودروهای معمولی به گزینه‌ای با هزینه نگهداری بالاتر تبدیل می‌کند.

جمع‌بندی

در نهایت، انتخاب بین لاماری ایما و لاماری ایما هیبرید به نیازها و ترجیحات فردی بستگی دارد. اگر شما یک مشتری هستید که به دنبال هزینه‌های پایین و راحتی در نگهداری هستید، لاماری ایما گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال فناوری‌های نوین و افزایش اقتصادی در مصرف سوخت و آلودگی کمتری هستید، لاماری ایما هیبرید می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

در دنیای امروز که توجه به مسائل محیط زیستی و اقتصادی بیش از پیش اهمیت یافته، خودروهای هیبریدی مانند لاماری ایما هیبرید نقش مهمی در تغییر نگرش مصرف‌کنندگان ایفا می‌کنند و نشان می‌دهند که می‌توان همزمان به کارایی و حفاظت از محیط زیست توجه داشت. لذا مشتریان باید با دقت و آگاهی به انتخاب خود بپردازند تا در نهایت خودروهایی را انتخاب کنند که به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای آنها باشد.

کد خبر 146217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha