کیفیت همه خودروهای سواری داخلی خیلی خوب است!+ جدول

پرشین خودرو: سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران به کیفیت همه 19 خودرو سواری تولید داخل که در آبان ماه امسال ارزیابی کرده نمره قبولی داده و تمام این 19 خودرو را در گروه کیفی خیلی خوب داده جای داده است!

به گزارش «پرشین خودرو»، این اتفاق در شرایطی رقم خورده که از نظر قیمتی تفاوت بسیار فاحشی بین این خودروها قرار دارد به طوری که باکیفیت ترین خودرو سواری کشور 9 برابر بی کیفیت ترین این خودروها قیمت گذاری شده است! در حال حاضر باکیفیت ترین خودرو سواری کشور 118 میلیون تومان و بی کیفیت ترین آنها 13.1 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسد از این رو اختلاف قیمت این دو خودرو به رقمی حدود 104 میلیون و 900 هزار تومان می رسد این در حالی است که هر دو این خودروها در رده کیفی خیلی خوب قرار گرفته اند! بر اساس معیارهای سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، هر خودرویی که مجموع نمرات منفی آن بین صفر تا 120 باشد، در گروه خیلی خوب جای می‌گیرد و خودروهای دارای نمره منفی 120 تا 200 نیز به دسته خوب می‌روند و با توجه به اینکه نمره منفی همه این 19 خوردو بین صفر تا 120 قرار دارد کیفیت این خودروها خیلی خوب ارزیابی می شود! اما در تازه ترین گزارش کیفی خودروهای داخلی عنوان باکیفیت ترین خودرو به محصولی رسید که این روزها در بازار کشور با قیمتی بیش از 118 میلیون تومان معامله می شود. در آبان ماه سال جاری از میان 19 خودرو سواری تولید داخل نیسان تیانا بازهم عنوان باکیفیت ترین خودرو تولید داخل را به خود اختصاص داد، پس از این خودرو مزدا3 گروه بهمن جایگاه دوم را از آن خود کرد. این خودرو در بازار با قیمتی حدود 93.5 میلیون تومان خرید و فروش می شود. در جدول جدید رده بندی کیفی خودروهای تولید داخل، تنها شاسی بلند ژاپنی تولید داخل یعنی گرندویتارا که این روزها بر قله 93 میلیونی ایستاده در رده سوم قرار گرفته و عنوان چهارمی به مگان 58 میلیونی پارس خودرویی ها رسیده است. در آبان ماه امسال طبق عادت همیشه قعر جدول رده بندی کیفی به خودروهای سایپا131X پارس خودرو و سایپا132X رسیده تا بازهم این خودروها عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل را یدک بکشند. این خودروها در بازار به ترتیب قیمتی برابر با 13.4 و 13.1 میلیون تومان دارند. در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در آبان ماه امسال است، در مجموع 19 خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و در دو دسته خیلی خوب، خوب تقسیم شده‌است. طبق معمول رتبه‌بندی‌های قبلی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و 23 خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند. جزییات بیشتر را می توانید در جدول پیوست مشاهده کنید.
کد خبر 17409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماشین باز ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    3 1
    احمقانه است
  • جواد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    2 0
    رانا هم به این جدول اضافه میشه ؟
  • amin ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    4 0
    چرا شرکت پارس خودرو مجددا بعد از افزایش قیمت ها در 12 مهر 91 از تحویل به موقع خودرو ها خصوصا مگان 2000 خودداری نموده و با این که امثال از همه سالهای گذشته تولید این خودرو بالاتر بوده است و حتی مکررا در جراید نیز امده است ؟ چرا شرکت پارس خودرو با عرضه نکردن به موقع خودرو و یا عدم عرضه دارد وضعیت بازار را آشفته تر می کند و با احتکار خودرو های ساخته شده حتی به تاریخ 2 ماه پیش انها را در خصوصا در پارکینگ شهرک استقلال انبار کرده و حق مردم را ضایع میکند و همچنین با این کار قیمت خودرو حاشیه بازار را بالاتر برده و مکررا درخواست افزایش قیمت میدهد ؟ مگر این احتکار و تقبل و کم فروشی و مصداق گرانفروشی و مهمتر از همه گناه کبیره حق الناس نیست ؟
  • رحیم ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    1 0
    اینارو به کی میگین اینا هر بلایی که دوست دارن سر مردم دارن میارن اونم مردم نجیب و کم توقع ایران که بیش از ۳۰ ساله به اجبار ماشین های از رده خارج رو سوار میشن به اسم حمایت از تولید داخل با جون و سلامت مردم بازی میکنن و خودشون که وضعشون خوبه بهترین و ایمنترین ماشین ها رو سوار میشن.