ایران؛ میزبان خودروسازان جهان

پرشین خودرو: چند روزی بیشتر به سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در تهران باقی نمانده است و از هم اینک خودروسازان و صنعت گران به «تک و تا» افتادند تا از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، همایشی که قرار است این بار در کنار نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو کشور برگزار شود خیلی ها را به اندیشه وادار ساخته که یکی از مهمترین اتفاقات خودرویی کشور چندی دیگر به وقوع می پیوندد. از آنجا این همایش از ابعاد مهمتری برخوردار شده است که هنوز 50 روز نشده سایه تحریم های ظالمانه از سایه کشور برداشته شده و این یعنی دروازه های اقتصاد ایران بعد از چند سال بالاخره بر روی دنیا باز شده است. در این میان کارشناسان و دست اندرکاران صنعت خودرو کشور هر یک نظری دارند اما موضوعی که بی قید و شرط همه بر آن اتفاق نظر دارند اهمیت بسیار زیاد این همایش در آینده صنعت کشور است.

همایش؛ موقعیتی منحصر به فرد
در این میان مدیر بازاریابی کرمان موتور اعتقاد دارد این همایش در کنار نمایشگاهی که بعد از 10 سال در تهران برگزار می شود یک موقعیت منحصر به فرد برای صنعت کشور به حساب می آید.
"مصطفی جعفری" به خبرنگار «پرشین خودرو» می گوید: تصور می کنم این همایش بیشتر به مثابه یک فرصت برای تعامل سازنده و بیشتر با خودروسازان تراز اول جهان باشد که قرار است به ایران بیایند و در این همایش با خودروسازان ایرانی و دستاوردهای آنان آشنا شوند.
وی در همین رابطه ادامه می دهد: بهتر خواهد بود تا خودروسازان بتوانند به درستی جایگاه خودشان را به جهانیان به اثبات برسانند و به همین علت به نظر می رسد تمام دست اندرکاران خودرو کشور بخواهند ویژگی های خود را در این همایش و نمایشگاه توانمندی ها در معرض نمایش قرار دهند.
جعفری با اشاره به نقش دولت در این همایش اظهار می کند: با توجه به اینکه دولت به نوعی این همایش را مدیریت می کند و به طبع سیاست های دولتی را نیز ابلاغ می کند اما تصور می کنیم شرکت های خصوصی خودروسازی نیز می توانند با قدرت در این همایش حاضر شوند و نقشی موثر در این رابطه ایفا کرده و توانایی های خودشان را در زمینه خودرو به اثبات برسانند.

نتیجه این همایش 2 سال دیگر مشخص می شود
از دگر سو اما "امید رضا طالشیان" مدیر فروش و خدمات پس از فروش خودروسازان راین، اعتقاد دارد باید «خلاء» موجود در صنعت خودرو کشور که به واسطه تحریم ها در این چند سال به وجود آمده با این همایش پر شود.
وی به خبرنگار «پرشین خودرو» اظهار می کند: به نظر می رسد سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران بستری فراهم آورد تا خودروسازان داخلی هم بتوانند با خودروسازان دنیا ملاقات کنند و هم شرایطی برای همکاری های مشترک به وجود آورند.
طالشیان در همین رابطه ادامه می دهد: پیش بینی می شود نتایج این همایش در سال های 95 و 96 مشخص شود چرا که تصور می شود این همایش که بعد از تحریم ها بر گزار شده می تواند مقدمه ای تلقی شود برای همکاری بین خودروسازان ایران و شرکت های مطح خودروسازی در جهان.
سخنگوی خودروسازان راین در ادامه عنوان می کند: تجربه 2 سال پیاپی برگزاری این همایش به احتمال فراوان این نکته را به برگزارکنندگان به اثبات رسانده که جزییات قابل توجهی که باعث شود اهداف این همایش به سرانجام نرسد برطرف کنند و اقدامات به صورتی انجام شود که بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.

اثر بخشی در صورت اصلاح زیر ساخت ها
در همین خصوص معاون بازاریابی مدیران خودرو، اعتقاد دارد در ابتدا باید زیر ساخت های صنعت خودرو کشور اصلاح شود تا این همایش بتواند بهره وری لازم را داشته باشد.
"بابک صدرایی" در این رابطه به خبرنگار «پرشین خودرو» می گوید: قدر مسلم همایش سوم می تواند فرصت استثنایی باشد تا بتوانیم صنعت خودرو کشور را به خوبی به دیگران شناسایی کنیم اما مهم این است که فقط ظاهر ماجرا برای دیگران به تنهایی جذاب نباشد و باطن صنعت خودرو کشور هم در شرایطی باشد که سرمایه گذار خارجی ترغیب شود در این راه ریسک کرده و سرمایه خود را در این بخش قرار دهد.
این مقام مسئول در شرکت مدیران خودرو ادامه می دهد: چنانچه بتوانیم مشکلات درون سازمانی و فرهنگی صنعت خودرو کشور را حل و فصل نماییم آن موقع می توان امیدوار بود این همایش اثر بخشی لازم را در آینده خودرو کشور داشته باشد.
صدرایی در پایان با اشاره به فراهم آوردن شرایط مطلوب برای شرکای احتمالی تجاری از خارج از کشور بیان می کند: قطعا اگر شرایط جذاب تری را برای خودروسازان جهانی که قصد مشارکت با صنعت خودرو کشور دارند را فراهم کنیم و گلوگاه های موثر در ساختار سازمانی خودروسازان داخلی را برطرف کنیم می توانیم امیدوار باشیم سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

همه در اندیشه برگزاری همایشی موثر
تا چندی دیگر شاهد ترافیک رفت و آمد به سالن مجلل اجلاس سران خواهیم بود. اتفاقی که به گواه کارشناسان می تواند نقطه عطفی در تاریخ معاصر صنعت خودروسازی ایران باشد. مساله ای که اینک قدری باعث می شود قلب برگزارکنندگان این همایش تندتر بزند نه تنها فقط برگزاری آبرومند و بدون حاشیه مراسم، که برآیند این همایش پر هزینه و سنگین است. در لا به لای برنامه ریزی ها و طرح ها به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این همایش دست اندرکاران می خواهند نتیجه اقدامات طولانی مدتشان تنها در 4 روز انعکاس پیدا نکند. آنها می خواهند مطمئن شوند هزینه بی خوابی ها و استرس ها در طولانی مدت اثرگذار باشد و نتیجه ای که برای صنعتِ تا حدی بی رمق کشور به بار می آورد بتواند« امید» را به جامعه صنعتی و پر تعداد خودروکشور تزریق کند.

کد خبر 53323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha