اعتصاب کارگران آئودی و BMW برای افزایش حقوق

پرشین خودرو: در اواخر هفته گذشته، کارکنان BMW و شرکت خودروسازی آئودی اعتصاب کردند و خواهان افزایش دستمزد به همراه کاهش ساعت کاری خود در طول هفته شدند.

به گزارش پرشین خودرو، اتحادیه کارگری آلمان موسوم به IG Metall که اعتصابات اخیر کارگرن آلمانی را رهبری می‌کند، خواستار افزایش 6 درصد دستمزد برای حدود 3.9 میلیون کارگر مهندسی و متالوژی آلمانی شده است که در طول این 6 سال اخیر، رشد اقتصادی آلمان را به شدت بالا برده و همچنین باعث شده‌اند تا نرخ بیکاری شهروندان آلمانی به شدت کاهش پیدا کند.

در کنار افزایش حقوق 6 درصدی، اتحادیه کارگری آلمان بر روی این موضوع نیز تاکید دارد که ساعت کاری کارگران مهندسی و همچنین متالوژی آلمان، در طول هفته باید بین 28 الی 35 ساعت باشد که فرصت مراقبت از کودکان خود را داشته باشند و یا این امکان برایشان فراهم باشد که از افراد سالمند و یا بستگان بیمار خود مراقبت کنند.

اتحادیه کارگری آلمان تهدید کرده است که اگر مذاکرات آنان برای افزایش حقوق کارگران و همچنین کاهش ساعت کاری آنان نتیجه‌ای در بر نداشته باشد، به صورت کاملا مسالمت آمیز به خیابان‌ها آمده و راهپیمایی‌های 24 ساعته به راه خواهند انداخت. پیرو همین موضوع، هفته گذشته بیش از 160 هزار کارگر آلمانی که در کارهای تجاری مشغول هستند، دست از کار کشیده و به رهبری اتحادیه کارگری آلمان اعتصاب کردند تا خواسته‌های آنان محقق شود که در این بین، کارگران دو شرکت خودروسازی "BMW" و "آئودی" و همچنین بخشی از کارکنان شرکت پورشه در شهر "تسوفنهاوزن" آلمان دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

رویترز گزارش می‌دهد که کارفرمایان پس از اعتصاب، با افزایش 2 درصدی حقوق کارکنان خود موافقت کرده‌اند، اما در حال حاضر کاهش ساعت کاری آنان در طول هفته رد شده است تا امکان‌سنجی شده و تحقیقات لازم توسط کارشناسان آلمانی انجام شود. در همین خصوص روزهای گذشته کارفرمایان و روسای کارگران آلمانی یک جلسه تشکیل داده‌اند که نتیجه نهایی آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا کارگران آلمان ساعت کاری کمتری دریافت خواهند کرد یا خیر.

کد خبر 89220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha