کد خبر 146226
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
آیا ماشین را در زمستان باید گرم کرد؟

در زمستان بیشتر رانندگان قبل از اینکه از منزل خارج شوند حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خودرو را روشن می‌کنند تا موتور آن گرم شود و بعد از گرم شدن موتور حرکت می‌کنند حالا این سوال پیش می آید آیا آیا ماشین را در زمستان باید گرم کرد؟

به گزارش پرشین خودرو، در زمستان بیشتر رانندگان قبل از اینکه از منزل خارج شوند حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خودرو را روشن می‌کنند تا موتور آن گرم شود و بعد از گرم شدن موتور حرکت می‌کنند حالا این سوال پیش می آید آیا آیا ماشین را در زمستان باید گرم کرد؟

آیا ماشین را در زمستان باید گرم کرد؟

گرم کردن ماشین در فصل زمستان و قبل از حرکت برای بسیاری از خودروها و در مدل های مختلف کار اشتباه و نادرستی نیست و انجام آن به دلایل مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد کاملا درست می باشد. ولی این امر در خودروهای مدرن اشتباه است باید زمانی که  خودرو را روشن میکنید آهسته آهسته حرکت کنید تا موتور خودرو گرم شود.

دلیل گرم کردن خودرو در فصل سرما چیست؟

زمانی که به خودرو اجازه می دهید تا گرم شود این امر باعث می‌شود که مایعات داخل موتور به طور مرتب در جریان باشند و مایعات یخ نزنند ولی  اگر به هر دلیلی موتور خودرو را گرم نکنید به پیستون‌های خودرو آسیب می‌ رسد.

برای گرم نگه داشتن خودرو در زمستان چکار باید کرد؟

زمانی که موتور خودرو گرم است و  همچنان خودرو روشن و از آن استفاده می‌شود دیگر نیازی به گرم نگه داشتن موتور نیست فقط به محض اینکه خودرو را خاموش کردید خودرو را در مکانی قرار دهید که زیر نور خورشید باشد.

آیا ماشین را در زمستان باید گرم کرد؟

 نکات مهم در مراقبت از خودرو در فصل زمستان

 به گفته تیم امداد خودرو هیوندا در فصل زمستان نکاتی برای مراقبت از خودرو وجود دارد که باید آن ها را به صورت اصولی و درست در نظر بگیرید تا خودرویتان دچار آسیب نشود و بهترین کارکرد ممکن را داشته باشد. در ادامه برخی از این نکات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روغن موتور خودرو را بر حسب فصل عوض کنید در فصل تابستان از  روغنی استفاده شود که غلظت بیشتری داشته باشد و روغنی که در زمستان استفاده می‌شود حتماً باید رقیق‌تر باشد.

استفاده نکردن از ضدیخ در زمستان موجب می شود که آب ترموستات خودرو یخ بزند و این عمل باعث می‌شود که به محض استارت زدن ترموستات خودرو ترک بخورد.

در طول سال باتری خودرو را بررسی کنید تا مشکلی برای باتری پیش نیاید تا خودرو در فصل زمستان به راحتی روشن شود.

کد خبر 146226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha