تولید ریل درگیر مشکلات مالی

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون عمران مجلس، از توقف فعالیت بسیاری از واحدهای تولید ریل و واگن در کشور با توجه به مشکلات مالی به وجود آمده انتقاد کرد و گفت: حمایت مالی دولت از واحدهای تولیدکننده در بازیابی توان آن ها برای تولید بهتر و بیشتر موثر است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی با تاکید بر اینکه به لحاظ زیرساختی توان تولید ریل در داخل کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه ضعف بنیه مالی واحدهای تولیدکننده در سال های اخیر روند تولید ریل و واگن را در کشور با اختلال مواجه کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اختلال ایجاد شده در نتیجه ضعف بنیه مالی واحدهای تولید کننده موجب ناتوانی در تولید نیازهای کشور در برخی بخش ها از جمله ریل و واگن شده است، افزود: حمایت مالی دولت از این نوع واحدهای تولیدکننده می تواند در بازیابی توان آن ها برای تولید بهتر و بیشتر موثر باشد.

ارایه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی رکود این واحدها را از بین می برد

رضایی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی می تواند رکود ایجاد شده در چند سال اخیر را جبران کرده و بهبود شرایط را برای آن ها رقم بزند، تصریح کرد: ضعف تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولید ریل و واگن حجم تولید محصول این واحدها را به شدت کاهش داده است.

ریل


ریل قطار اصفهان شیراز
وی با بیان اینکه ادامه رویه کنونی برای تامین نیاز داخل در حوزه ریلی از سوی شرکت های داخلی به صلاح نیست، گفت: بی توجهی به این نوع واحدهای تولیدی، تعطیلی آن ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

منابع مالی محدود کشور به درستی هدف گذاری نمی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه متاسفانه منابع مالی محدود کشور به درستی هدف گذاری نمی شود، افزود: در صورت لزوم دولت حتی باید پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی برای به حرکت درآوردن چرخ تولید را ارایه کند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه گاهی منابع در جایی غیر از محل یاد شده هزینه می شوند، گفت: انحراف منابع از محل در نظر گرفته شده نیز خود یکی از عوامل تشدید ناامنی شغلی و در نتیجه وضعیت نا به سامان تولید شده است.

قانون گذار و مجری توجه بیشتری به تولید داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قانون گذار و مجری قانون باید توجه بیشتری به بحث تولید در کشور داشته باشند، افزود: تولید ریل و واگن ضمن نوسازی ناوگان ریلی کشور می تواند درآمد زایی خوبی نیز برای کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه تسهیلات ارزان قیمت بانکی نیز در حال حاضر با مشقت های یسیاری به دست تولید می رسد که این نیز خود مشکلی بر مشکلات پیش روی اقتصاد است./

کد خبر 97398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha